Banden Keus

Semper_FI

Nieuw hier
9 jun 2011
12
0
0
Beste Forum leden,

Welke banden Zomer/Winter zouden het beste voor de Lexus ct200h Busines Line zijn dus de 17" 215/45/17.
Ik zit er persoonlijk aan te denken om er als zomerband de Uniroyal Rainsport 2 of de ContiSportContact 5 of Goodyear eagle f1 asymmetric 2 te laten plaatsen en als winterband de nieuwe Dunlop Winter Sport 4D of 3D. Na een nare ervaring met aquaplaning wil ik graag een veilige band voor op het natte....een scheur ijzer ben ik niet en rij liever veilig in de regen....
iemand ervaring met de huidige band in het natte? alle info is welkom.... :worship:

Semper Fi
 

upje

Hoort erbij
4 feb 2011
27
0
0
Ook ik ben hier benieuwd naar; over een paar weekjes zal ik de winterbanden gaan bestellen. Van de leasemaatschappij zal ik waarschijnlijk maar een beperkte keuze krijgen, maar ik ben wel benieuwd wat de voorkeur merken/types zijn. Zelfde bandenmaat als Semper_fi overigens.

Nadruk overigens op 1. veiligheid 2. comfort (geluid).
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Ik ben altijd zeer tevreden geweest over Dunlop banden. Ik had de Sport maxx zomerbanden en ik heb de 3D gehad als winterband. Nu rij ik met de Goodyear F1 asymmetric voor in de zomer en de Vredestein Wintrac Extreme als winterband. Maar ik rij geen Lexus en weet dan ook niet of dit wel prettig rijdt onder een Lexus.

De WinterSport 4D is een high performance band en volgens mij door ADAC als 1 van de beste winterbanden gekwalificeerd, dus dat zit wel goed.
Conti's hebben niet zo erg mijn voorkeur, ik vind ze vrij hard. Maar bij banden is het toch ook vaak een persoonlijk iets.
Maar wat ik mij afvroeg nog, was onder welke condities heb je de aquaplanning ondervonden, wanneer je dat wil delen:
Nieuwe banden, snelheid, diepte van de plas, 1 wiel, 2 wielen, wel remmen, niet remmen, gas geven?

Het merk en type band heeft natuurlijk wel invloed op wanneer er aquaplanning op zal treden, maar er komt een moment dat niets meer uitmaakt en de kans op planeren super hoog is.

Wanneer het je niet om snelheid gaat, waarom kies je dan niet voor een 4 seizoenenband voor de zomermaanden?
Dit soort banden is vaak meer op de herfst en winterse omstandigheden gemaakt.
 

Semper_FI

Nieuw hier
9 jun 2011
12
0
0
Momenteel rij ik in een Nissan Qashqai met Vredestein Quatrac 3 (nieuw) snelheid 80km voorwielen gingen/gaan hun eigen gang...plas diepte ??? sorry geen idee... maar het komt meerdere keren voor bij een goede regenbui.
remmen doe ik niet soms gas loslaten wel.....

zoals je leest komt dit gewoon vaak voor (ben geen scheur ijzer) of dit gewoon gedrag is??? ik zie bij andere auto's voor mij dat ze niet gaan schuiven terwijl mijn wagen de berm in wil....

ik hoop echt dat men mij info kan geven aangezien het een behoorlijke aanschaf is wil ik het nu wel in een keer goed doen....

De winterbanden zijn duidelijk dunlops 3d of 4d zijn prima dat geloof ik wel.... maar ik zit met de zomerbanden in mijn maag.....

iedereen alvast bedankt!
 

Semper_FI

Nieuw hier
9 jun 2011
12
0
0
De keus is (na het lezen van veel reviews ), gemaakt het is geworden de Goodyear eagle f1 asymmetric 2
en als winterband de Dunlop Winter Sport 4D. ik zal tzt mijn bevindingen noteren.
groet

Semper Fi
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Gisteren voor winterbanden gaan kijken...

Schijnt nogal lastig te zijn om voor 215/45/R17 een ruime keus aan banden te kunnen aanbieden.

Op dit moment was alleen Pirelli beschikbaar in de maten van de CT BL Pro. Nu wordt gekeken wat er nog meer aan keus is bij de verschillende leveranciers.
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
twcoolen zei:
Schijnt nogal lastig te zijn om voor 215/45/R17 een ruime keus aan banden te kunnen aanbieden.
Je hoeft natuurlijk niet voor 17" te gaan. In 16" en 15" is de keus veel groter en je kunt ook smallere banden nemen (bv 195), die goedkoper zijn en in de winter nog meer voordelen bieden. Je moet er alleen even extra velgen voor regelen.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Termin8r zei:
twcoolen zei:
Schijnt nogal lastig te zijn om voor 215/45/R17 een ruime keus aan banden te kunnen aanbieden.
Je hoeft natuurlijk niet voor 17" te gaan. In 16" en 15" is de keus veel groter en je kunt ook smallere banden nemen (bv 195), die goedkoper zijn en in de winter nog meer voordelen bieden. Je moet er alleen even extra velgen voor regelen.

Helaas, bij de meeste Leasemaatschappijen mogen geen stalen velgen besteld worden. Dit vertelde de werknemer bij Kwikfit mij. De grote leasemaatschappijen (ING, Athlon, Leaseplan) willen uitsluitend winterbanden op de bestaande velg.

Ongeacht het feit dat 1 set 17inch winterbanden vaak duurder zijn dan 1 set stalen velgen incl 16 inch banden.
 

leerkotte

Nieuw hier
10 okt 2011
5
0
0
Goedemorgen,

ik heb vorige week winterbanden besteld bij Profile tyrecenter. Zij raadden mij de Goodyear ultragrip aan. Kosten 225 euro per stuk. Volgens de verkoper was het de beste winterband in de maat 215-45-R17.

mvgr

Maarten
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
leerkotte zei:
ik heb vorige week winterbanden besteld bij Profile tyrecenter. Zij raadden mij de Goodyear ultragrip aan. Kosten 225 euro per stuk.
Waarom zo duur? Michelin Alpin A4 195/65R15 kost minder dan 100 euro per stuk. Inclusief vier LM velgen was ik nog geen 800 euro kwijt.

leerkotte zei:
Volgens de verkoper was het de beste winterband in de maat 215-45-R17.
Als ik verkoper was zou ik dat ook zeggen.
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
Via de leasemij heb ik Goodyear Ultragrip 7+ op de bestaande velgen gekregen (16"). Tot nu toe ben ik hierover tevreden.
 

kwag

Hoort erbij
14 sep 2011
30
0
0
Mijn LL is afgeleverd op zomerbanden van Yokohama, heb er niet veel verstand van maar rijdt prima wat mij betreft.
Winterbanden komen via de leasemaatschappij, afspraak staat over 3 weken. Weet niet wat voor merk, maar worden in elk geval op bestaande 17" gelegd.
 

leerkotte

Nieuw hier
10 okt 2011
5
0
0
Termin8r zei:
leerkotte zei:
ik heb vorige week winterbanden besteld bij Profile tyrecenter. Zij raadden mij de Goodyear ultragrip aan. Kosten 225 euro per stuk.
Waarom zo duur? Michelin Alpin A4 195/65R15 kost minder dan 100 euro per stuk. Inclusief vier LM velgen was ik nog geen 800 euro kwijt.

leerkotte zei:
Volgens de verkoper was het de beste winterband in de maat 215-45-R17.
Als ik verkoper was zou ik dat ook zeggen.



Zijn inderdaad wel erg prijzig, maar worden door de zaak betaald. Ik heb er zelf geen verstand van dus vond de keus van de verkoper prima in dit geval.

Overigens heb ik ook Yohohama zomerbanden en die bevallen erg goed.

mvgr

Maarten
 

leerkotte

Nieuw hier
10 okt 2011
5
0
0
Rembrand20 zei:
@Maarten: Waren die Yohohama banden standaard? Worden dan alle lexussen standaard met deze banden uitgeleverd?


Hoi Rembrand20,

bij mij zaten de Yokohama banden er standaard onder maar ik weet niet of deze banden standaard onder elke CT zitten. Ik heb een BL pro.

mvgr,

Maarten