Banden Keus

Semper_FI

Nieuw hier
9 jun 2011
12
0
0
Beste Forum leden,

Welke banden Zomer/Winter zouden het beste voor de Lexus ct200h Busines Line zijn dus de 17" 215/45/17.
Ik zit er persoonlijk aan te denken om er als zomerband de Uniroyal Rainsport 2 of de ContiSportContact 5 of Goodyear eagle f1 asymmetric 2 te laten plaatsen en als winterband de nieuwe Dunlop Winter Sport 4D of 3D. Na een nare ervaring met aquaplaning wil ik graag een veilige band voor op het natte....een scheur ijzer ben ik niet en rij liever veilig in de regen....
iemand ervaring met de huidige band in het natte? alle info is welkom.... :worship:

Semper Fi
 
Let ook even gezien het prijsverschil, op de verschillende maten!
Een 195'er band is veel goedkoper dan de bredere banden. Het hele verschil is daarmee niet verklaard, maar deze banden kan je niet met elkaar vergelijken.
 
Het zijn voor mijn CT ook GoodYear Ultra Grips geworden. Iemand ervaringen met deze winterbanden?

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er goede ervaringen mee heb en gereden in auto's met voor- en achterwielaandrijving (geen Lexus overigens, e.o.a. vaag onbeduidend duits merk). :P

Het lijkt wel een populaire band bij de leasemaatschappijen te zijn (in ieder geval die van mij en een paar kennissen van me), kennelijk niet zonder reden.

Maar ja, het is natuurlijk een subjectieve mening...
 
Iemand ervaringen met de meest optimale bandenspanning voor winterbanden?

Ik heb op dit moment de Good Year UltraGrip 2 Performance winterbanden in de maat 225/45/17.
 
twcoolen zei:
Iemand ervaringen met de meest optimale bandenspanning voor winterbanden?
Waarvoor wil je optimaliseren? De aanbevolen bandenspanning is altijd een compromis tussen comfort en wegligging. Kies een lagere druk voor meer comfort en een hogere druk voor een betere wegligging (en tevens een lager verbruik). De absoluut maximale druk wordt altijd door de bandenfabrikant aangegeven.
 
Termin8r zei:
twcoolen zei:
Iemand ervaringen met de meest optimale bandenspanning voor winterbanden?
Waarvoor wil je optimaliseren? De aanbevolen bandenspanning is altijd een compromis tussen comfort en wegligging. Kies een lagere druk voor meer comfort en een hogere druk voor een betere wegligging (en tevens een lager verbruik). De absoluut maximale druk wordt altijd door de bandenfabrikant aangegeven.

Optimaliseren voor wegligging/stabiliteit. Ik merk dat ik met de huidige banden meer instabiliteit merk. Een soort van dansend effect. Met mijn zomerbanden (Yokohama's) lag de CT superstrak op de weg. Met de wat bredere winterbanden valt het wat tegen. Comfort is bij mij onderschikt aan wegligging.

Zover ik weet zat er in de Yokohama's 2.7 bar. Ik vroeg mij af of die waarde ook geschikt is voor winterbanden.
 
Er staat aan de zijkant van de band een maximale spanning. Volgens mij is dat iets van 3.0 bar in jouw geval. Daar dien je dus, gemeten met koude banden, een stukje onder te blijven.

Compound van winterbanden is wat meer 'soft', dit om grip op ijs/sneeuw te verbeteren. Wellicht ervaar je dit, in tegenstelling tot wat hardere banden, als 'dansen'.

Je kunt de aanbevolen bandenspanning liefst aanhouden volgens Lexus, of meer, echter wel met maximum bar van de band zelf in je achterhoofd.

2.7 zou dan in principe kunnen. Te hard kan wellicht grip negatief be?nvloeden van de winterband.

Het is dus vooral een subjectieve ervaring, dus 1 is tevreden met 2.2 bar, en anderen met 2.6.. Kwestie van proberen en wellicht veiligheid ook. Bij mij werkt b.v. een 'harde' zomerband en 'zachte' winterband het best.

Maar wat zit ik nu belerend te blaten, dat weet jij toch ook allemaal, twcoolen :P ;)
 
Afgelopen dinsdag mijn Lexus CT200H busines line pro opgehaald bij Lexus dealer te Enschede. Aflevering was erg gezellig en plezierig... Mijn Lexus werd afgeleverd op Goodyear eagle Asymmetric 2 215/45/r17 (keus banden zelf gemaakt) vervolgens door om meteen de winterbanden te monteren. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de dunlop sp winter sport 4d met de maat 205/50/r17. Ik moet zeggen tot nu toe zeer blij met de banden keus... Super grip en erg stil... Wanneer ik meer KM heb gemaakt zal ik een update geven... Man man wat is het genieten achter het stuur.... En de keuze voor de LED Verlichting is 100% TOP. Wat en bak licht.. Ik zeg genieten
 
Proficiat met de auto en leuk om je enthousiasme te lezen! ;)

Update over e.e.a. in tijd is uiteraard zeer welkom.
 
niet echt de beste band, maar wel de wegligging en bij ijs/sneeuw.
Niet de 'beste' band begrijp ik dan niet helemaal? Zo te lezen performen ze waarvoor ze bedoeld zijn; ofwel, zeer goede eigenschappen bij ijs en sneeuw.
 
Ik moest nieuwe zomerbanden laten monteren (215/45 x 17), en had vanwege het lage geluidsniveau gekozen voor de Goodyear Eagle f1 asymmetric 2. Mijn bandenspecialist kon deze niet direct leveren, en raadde mij de Dunlop SP Sport Maxx RT aan. Afgelopen woensdag zijn deze erop gelegd. Geen spijt van, wat is dit een fijne band zeg!
Een minpuntje van de CT (2011), het afrolgeluid bij ruw wegdek, wordt met deze band duidelijk verbeterd. Uiteraard worden er geen wonderen verricht, maar de Dunlop geeft absoluut meer comfort en "premium" gevoel. Anderzijds wordt hierdoor op hogere snelheden het windgeruis beter merkbaar.
Wat daarnaast opvalt is een verbeterd bochtgedrag. Dit was bij de CT al niet slecht, maar het lijkt alsof de wagen door de Dunlop banden als het ware op rails de bocht ingetrokken wordt. Anders gezegd, de banden zorgen voor minder onderstuur c.q. meer overstuur.
Ik vind deze Dunlop een ideale band voor de CT. Van mij had Lexus de CT hier standaard mee uit mogen rusten i.p.v. de Yokohama's.
 
Ik heb achter DUNLOP SPORT MAXX TT 225/45 R17 91 Y ideaal.
Neem mijn type uitlaat en je maakt je geen zorgen meer over afrolgeluid, eigenlijk over geen enkel storend geluid meer.😳
 
Volgens toch wel heel veel reviews is de Dunlop SP Sport Maxx RT weliswaar een superfijne band maar slijt "belachelijk" snel..... heeft iemand hier al ervaring mee?
 
Volgens de ANWB (Test zomerbanden 2013) valt de slijtage bij Dunlop wel mee:

"Voor de meer sportieve automobilist is de SP Sport Maxx RT een ideale keuze. Met een profiel dat speciaal gemaakt is voor een optimale stabiliteit heeft u altijd een uitstekende grip op de weg. Ook worden de kosten van deze band snel terugverdiend dankzij de lage slijtage, die een hoog aantal, veilige kilometers mogelijk maakt. "
 
Nu ben ik er inmiddels achter gekomen dat ik tijdens het zoeken naar SP Sport Maxx RT ongemerkt terecht gekomen was bij de reviews van de Sport Maxx RT. En dat schijnt toch een andere band te zijn..... :blush:
 
Heb al denkik zo'n 10 jaar Dunlop banden, Vind de oude sport Maxx wel beter als de nieuwe RT die ik helaas vorig jaar ook heb moeten monteren;)
Met mijn achterbanden doe ik denkik zo'n 15000km en dan zijn ze op. Denk dat einde zomer het weer gedaan is met het profiel:p
 
Ik heb zelf geen ervaring met de nieuwe Hankook maar bij onze Duitse auto bevallen ze prima!

Ben benieuwd of iemand ze hier al eens heeft gebruikt.
 
Heb al denkik zo'n 10 jaar Dunlop banden, Vind de oude sport Maxx wel beter als de nieuwe RT die ik helaas vorig jaar ook heb moeten monteren;)
Met mijn achterbanden doe ik denkik zo'n 15000km en dan zijn ze op. Denk dat einde zomer het weer gedaan is met het profiel:p
15k is wel heel erg weinig. wat voor maten rij je ?