Bandenkeuze 4 seizoenenband

classiconero

Hoort erbij
8 okt 2021
25
9
3
Ik ben bekend met Michelin Cross Climate banden op mijn vorige auto's en neig ook deze voor mijn CT200 aan te schaffen.

Maar omdat ik geen reservewiel heb, keek ik ook bij het run flat assortiment en zag ik ik Bridgestone Weater Control Drive Guard.

Zijn hier CT rijders die ervaring met de Bridgestone hebben?
 

Bijlagen

  • IMG-20240221-WA0005.jpg
    IMG-20240221-WA0005.jpg
    237,8 KB · Weergaven: 92
Die Quatracs vind ik zoals gezegd dus weer onzuinige herrieschoppers. Toelichting:
Mijn vorige auto bleef bij overgang van zomerbanden naar CrossClimate hetzelfde verbruiken en even stil.
De GS300h ging van gemiddeld 1:18 naar 1:16 (over beide 2500+km gemeten) en zeker op ZOAB veel meer bandengeluid.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Hallo forumleden,
Op mijn IS 300H heb ik nu het tweede setje All Season banden van Pirelli gemonteerd. Van het type Cintuarato All Season SF2. Met het eerste setje heb ik 80.000 km mee gereden. Op de vooras ligt de maat 225/40-R18-92Y en op de achteras ligt de maat 255/35-R18-94Y. Ben zeer tevreden over deze banden. Groetjes Marcel.
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel en mailliW
Die Quatracs vind ik zoals gezegd dus weer onzuinige herrieschoppers. Toelichting:
Mijn vorige auto bleef bij overgang van zomerbanden naar CrossClimate hetzelfde verbruiken en even stil.
De GS300h ging van gemiddeld 1:18 naar 1:16 (over beide 2500+km gemeten) en zeker op ZOAB veel meer bandengeluid.
gemiddeld korte ritjes rond de 1:11, snelweg 1.16,2
 
Hallo forumleden,
Op mijn IS 300H heb ik nu het tweede setje All Season banden van Pirelli gemonteerd. Van het type Cintuarato All Season SF2. Met het eerste setje heb ik 80.000 km mee gereden. Op de vooras ligt de maat 225/40-R18-92Y en op de achteras ligt de maat 255/35-R18-94Y. Ben zeer tevreden over deze banden. Groetjes Marcel.
Deze banden (inmiddels de SF3) keek ik ook aan .......
Binnenkort een wissel in de planning, liggen nu de Michelin cross climate op.
Ik lees dat de Pirelli beter met nat en droog scoort, sneeuw is minder hun ding .
Maar Piet kunnen we het niet meer vragen “hoeveel sneeuw komt er deze winter ?”.
Volgens mij ligt er bij mij vier maal hetzelfde op , 17 inch.
 
had weinig 'keuze' aangezien onze NX bij aanschaf geschoeid was met een set nieuw Pirelli Cintuarato All Season SF2 rubber [225-60-R18].
We zijn inmiddels een weekje / 300 km verder en de Pirelli's bevallen goed.
 
Die Quatracs vind ik zoals gezegd dus weer onzuinige herrieschoppers. Toelichting:
Mijn vorige auto bleef bij overgang van zomerbanden naar CrossClimate hetzelfde verbruiken en even stil.
De GS300h ging van gemiddeld 1:18 naar 1:16 (over beide 2500+km gemeten) en zeker op ZOAB veel meer bandengeluid.
Deze ervaring heb ik ook met de Vredestein Quatrac 195/60 R16, die ik ook heb. Vanaf de eerste dag zijn het herrieschoppers en dat terwijl er 68 dB stond aangegeven in het bandenoverzicht, het laagste geluidsniveau. Nu ongeveer 63000 km verder hebben ze nog zo'n 3,5 mm profiel, en denk ik na over een nieuwe set die minder geluid maakt. Dat valt nog niet mee. Op mijn vorige auto reed ik op Nokians WR D4. Dat is een winterband, daar heb ik ongeveer 2,5 jaar op gereden zomer en winter, die maakte minder geluid, maar waren wel sneller versleten. Misschien weer de keuze maken voor Nokians
 
  • Leuk
Waarderingen: Citrofiel1975
Vanaf de eerste dag zijn het herrieschoppers en dat terwijl er 68 dB stond aangegeven in het bandenoverzicht,

En dat wordt gemeten buiten de auto dus dat zegt helaas niks over wat je er binnen van meekrijgt.....🤷‍♂️
 
In een test van de IS300h (of ik meen de IS500) werd ook al aangegeven dat het ontwerp een 2013 is, en dat de rolgeluiden van de wielen destijds nog niet zo gedempt werden als bij moderne auto’s.
Dat zal bij de GS niet anders zijn.
 
Vanaf de eerste dag zijn het herrieschoppers en dat terwijl er 68 dB stond aangegeven in het bandenoverzicht, het laagste geluidsniveau.
De dB waarde geeft aan wat de totale geluidsdruk is over een ruim toonhoogtebereik, maar zegt niets over hoe het geluid verdeeld is en dus hoe het ervaren wordt. Een lage bromtoon is heel anders dan hoog geruis, en zal ook niet op dezelfde manier door de isolatie van een auto gedempt worden. Het is dus heel goed mogelijk dat dezelfde banden door iemand anders, in een andere auto, als wél heel stil ervaren worden. Er is dus helaas geen manier om zeker te weten of een bepaalde band onder jouw auto inderdaad echt stil zal zijn.

Jarno
 
En bij de ontevredestijns lijkt het soort asfalt heel veel uit te maken: op ZOAB absolute herrieschoppers, op "ouderwets" glad asfalt valt 't best mee. En ik denk dat die wereldwijd gebruikte dB-tests niet op 't typisch Nederlandse ZOAB gedaan worden!

Tja, helaas rij ik vooral over de A2 en A58, ZOAB dus...