Bandenkeuze 4 seizoenenband

classiconero

Nieuw hier
8 okt 2021
22
6
3
Ik ben bekend met Michelin Cross Climate banden op mijn vorige auto's en neig ook deze voor mijn CT200 aan te schaffen.

Maar omdat ik geen reservewiel heb, keek ik ook bij het run flat assortiment en zag ik ik Bridgestone Weater Control Drive Guard.

Zijn hier CT rijders die ervaring met de Bridgestone hebben?

Bijlagen

• IMG-20240221-WA0005.jpg
    IMG-20240221-WA0005.jpg
    237,8 KB · Weergaven: 66
Die Quatracs vind ik zoals gezegd dus weer onzuinige herrieschoppers. Toelichting:
Mijn vorige auto bleef bij overgang van zomerbanden naar CrossClimate hetzelfde verbruiken en even stil.
De GS300h ging van gemiddeld 1:18 naar 1:16 (over beide 2500+km gemeten) en zeker op ZOAB veel meer bandengeluid.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Hallo forumleden,
Op mijn IS 300H heb ik nu het tweede setje All Season banden van Pirelli gemonteerd. Van het type Cintuarato All Season SF2. Met het eerste setje heb ik 80.000 km mee gereden. Op de vooras ligt de maat 225/40-R18-92Y en op de achteras ligt de maat 255/35-R18-94Y. Ben zeer tevreden over deze banden. Groetjes Marcel.

• Leuk
Waarderingen: levensnevel en mailliW
Die Quatracs vind ik zoals gezegd dus weer onzuinige herrieschoppers. Toelichting:
Mijn vorige auto bleef bij overgang van zomerbanden naar CrossClimate hetzelfde verbruiken en even stil.
De GS300h ging van gemiddeld 1:18 naar 1:16 (over beide 2500+km gemeten) en zeker op ZOAB veel meer bandengeluid.
gemiddeld korte ritjes rond de 1:11, snelweg 1.16,2

Hallo forumleden,
Op mijn IS 300H heb ik nu het tweede setje All Season banden van Pirelli gemonteerd. Van het type Cintuarato All Season SF2. Met het eerste setje heb ik 80.000 km mee gereden. Op de vooras ligt de maat 225/40-R18-92Y en op de achteras ligt de maat 255/35-R18-94Y. Ben zeer tevreden over deze banden. Groetjes Marcel.
Deze banden (inmiddels de SF3) keek ik ook aan .......
Binnenkort een wissel in de planning, liggen nu de Michelin cross climate op.
Ik lees dat de Pirelli beter met nat en droog scoort, sneeuw is minder hun ding .
Maar Piet kunnen we het niet meer vragen “hoeveel sneeuw komt er deze winter ?”.
Volgens mij ligt er bij mij vier maal hetzelfde op , 17 inch.

had weinig 'keuze' aangezien onze NX bij aanschaf geschoeid was met een set nieuw Pirelli Cintuarato All Season SF2 rubber [225-60-R18].
We zijn inmiddels een weekje / 300 km verder en de Pirelli's bevallen goed.