bandenmaat en TPMS sensoren

RobbertGS

Hoort erbij
7 jul 2018
50
7
8
welke bandenmaat hoort om de standaard 17" Lexus GS300 velgen (2005). Is dat 225-50-17 of 215-55-17?

heb winterset gevonden met 215-55-17, terwijl de zomerset die eronder zit 225-50-17 meet. In de winterset zitten Autel MX sensoren, 433MHz, kan alleen de Lexus dealer die inleren?
 
Volgens mij is 225-50-17 standaard en wordt bij bandenmaat 215-55-17 het wiel te hoog dit kan een afwijking geven in de snelheidsmeter.
 
In de winterset zitten Autel MX sensoren, 433MHz, kan alleen de Lexus dealer die inleren?

Inleren is niet nodig, bij mijn nieuwe sensoren hebben ze een kopie gemaakt van de oude sensoren. Ze lezen de code uit van de oude sensor en programmeren de nieuwe sensor daarmee. De auto ziet geen verschil. Iedere fatsoenlijke bandenleverancier heeft zo'n kastje.
 
De GS kan twee sets sensoren aan. Je kunt kiezen uit de twee sets door een drukschakelaartje dat zich ergens onder het handschoenvak/tegen de tunnel aan bevindt. Nu heb ik het 'geluk' dat ik over een IT2 beschik en zelf de codes van de 2e set sensoren in de auto kon inleren (ca 10min werk). Standaard staat een GS inderdaad op 225/50R17 94W rondom. Staat ook op de sticker op de B-stijl aan bestuurderszijde. De 215/55'ers zou ik niet kiezen.
 
Je kunt kiezen uit de twee sets door een drukschakelaartje dat zich ergens onder het handschoenvak/tegen de tunnel aan bevindt.

Zouden ze die knop bij de facelift hebben verplaatst? Bij mij zit ie namelijk aan de bestuurders kant.
 
Huh? Meen je dat? Geen idee eigenlijk. Aan bestuurderskant heb ik alleen een tpms-reset/init knop zitten. Bedoel je die soms? Of echt een set keuze?
 
Je hebt gelijk. Knop aan de bijrijders kant was me nooit opgevallen.

Mijn zomerwielen hebben geen sensoren, dus gebruik die knop toch niet :blush:
 
Ik denk niet dat er een aparte zekering is voor tpms. Ik zou t ook niet willen missen. Maaruh... Heb je zelf al eens t boekje geraadpleegd?
 
Ik heb gewoon de hele zomer een foutmelding. :grin:
Je zou natuurlijk een sensor in je reservewiel kunnen doen en die 4x inleren (weet niet zeker of dat kan hoor)
 
Ik heb gewoon de hele zomer een foutmelding. :grin:
Je zou natuurlijk een sensor in je reservewiel kunnen doen en die 4x inleren (weet niet zeker of dat kan hoor)

Je kunt ook gewoon de TPMS sensoren in een afgesloten PVC buis in je auto houden die je dan op de juist druk houdt om de waarschuwingen te omzeilen ;) Zo is het bij mijn auto ook gedaan en maakt het wat eenvoudiger om wielen te wisselen. Hier wat uitleg: https://www.s2ki.com/forums/s2000-under-hood-22/pipe-bomb-solution-works-disable-tpms-760911/
 
Tjonge, men is kennelijk nogal bereid om zich in allerlei bochten te wringen om een waarschuwingssysteem om de tuin te kunnen leiden. Wat is er mis met je 2e set te (laten) voorzien van een paar sensoren en in te (laten) leren? Gewoon zoals het bedoeld is? Dan heb je er ook nog wat aan... Andere set eronder? Schakelaartje drukken en klaar.
2e set Inleren wil ik ook nog wel voor je doen. Kosteloos, als 't een punt voor iemand mocht zijn. Er is in het algemeen bereidheid om de meest kostbare banden eronder te mikken vanwege levensduur, geluidsproductie en verbruik, maar aan een werkend systeem dat (naast jouw en andermans veiligheid) deze aspecten van je dure rubber kan bewaken en je makkelijk 'n liter/100km kan schelen, daar hebben ze dan weer lak aan...

:xx:

Ik ben echt benieuwd naar de vindingrijkheid als er eens een airbaglampje mocht blijven branden... :wip:
 
Tjonge, men is kennelijk nogal bereid om zich in allerlei bochten te wringen om een waarschuwingssysteem om de tuin te kunnen leiden. Wat is er mis met je 2e set te (laten) voorzien van een paar sensoren en in te (laten) leren? Gewoon zoals het bedoeld is? Dan heb je er ook nog wat aan... Andere set eronder? Schakelaartje drukken en klaar.
2e set Inleren wil ik ook nog wel voor je doen. Kosteloos, als 't een punt voor iemand mocht zijn. Er is in het algemeen bereidheid om de meest kostbare banden eronder te mikken vanwege levensduur, geluidsproductie en verbruik, maar aan een werkend systeem dat (naast jouw en andermans veiligheid) deze aspecten van je dure rubber kan bewaken en je makkelijk 'n liter/100km kan schelen, daar hebben ze dan weer lak aan...

:xx:

Ik ben echt benieuwd naar de vindingrijkheid als er eens een airbaglampje mocht blijven branden... :wip:

Want je bandenspanning kun je niet zelf controleren en merk je niet tijdens het rijden?