- 23 nov 2023
- 30
- 40
- 18
Hallo, vandaag installeer ik deze module in mijn IS300h.
Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Hi,Werkt dit alleen in auto's waar je standaard al iets van TPMS op je dash kan zien en is dit dus een toevoeging?
Ik kan nergens iets van mijn sensoren uitlezen (IS300h uit 2014).
Ja ik heb (natuurlijk) TPMS sensoren in de velgen zitten. En als het goed is (maar ik let er bij het starten niet echt op) heb ik dat oranje icoontje (dus) ook.Hi,
Dit is een toevoeging.
Je moet inderdaad bandenspanningssensoren hebben in je wielen. Voor de rest in je dash zal je dat oranje icoontje hebben met een uitroepteken. Klopt dat?
Die zwarte box tovert dus die info op je scherm. Zie alixpress & youtube link. De bandenspanning monitor display zit standaard niet in de IS300H. Weet ook niet of je dat als optie bij kan nemen bij de dealer.Ja ik heb (natuurlijk) TPMS sensoren in de velgen zitten. En als het goed is (maar ik let er bij het starten niet echt op) heb ik dat oranje icoontje (dus) ook.
Maar die black box tovert dan al die info op mijn dash? Of kan mijn dash dat feitelijk al maar is het in mijn auto/uitvoering nu niet beschikbaar?
Ik bedoel: als er zoveel extra info getoond gaat worden had ik verwacht dat die black box op o.a.m'n dash aangesloten zou worden (hoe komt die info daar anders?)
Er is een modus/instructie om te detecteren en vast te leggen welke sensor op welke positie zit.Dank voor de uitvoerige beschrijving en filmpje @MrSRM!
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, is of de weergave van de spanning per band ook echt bij de juiste positie in het display getoond wordt. Dus 2,5bar rechtsvoor is ook daadwerkelijk rechtsvoor?
Die van mij GS300h f-sport 2014 niet, alleen icoontje die aan gaat als er 1 van de 4 te zacht of lek is, of alle 4 natuurlijk.Mijn GS300H geeft ook de bandenspanning per band aan.
Het lijkt er dus op dat het per type Lexus gaat en niet per aantal cylinders.
Apart.
Gezien deze post meet de auto dus wel alle vier banden apart, kan het display het weergeven, en dan dat toch niet standaard doen.