bandenspanningssensoren

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Ik kan eenzelfde type velgen incl banden en originele sensoren kopen en nou is de vraag of deze sensoren ook ingeleerd moeten worden?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Ja. Originele TPMS sensoren hebben en uniek ID, dat ID moet worden ingeleerd.
Er bestaan aftermarket sensoren waar het ID naartoe gekloond kan worden, waardoor opnieuw inleren niet meer nodig is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
790
113
De jongere modellen hoeven dat niet meer is mij verteld, iedere compatible sensor (433Mhz) werkt dan.
De auto herkent in eerste instantie de sensor nog niet, na enkele minuten krijg je een foutmelding, maar na ca. een half uur RIJDEN snapt de auto dat die vier nieuwe sensoren in jouw wielen zitten en worden ze automatisch opgeslagen als nieuwe set. Het waarschuwingslampje gaat dan uit en je kunt je bandendruk weer gewoon zien in je display.
Ik heb vorig jaar met vier leenwielen rond gereden en bij de mijne (model 2018) ging dat ook zo.
Wel handig, nooit meer sensoren inleren of clonen. Misschien werkt dit ook wel bij de jouwe?
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Dat zou mooi zijn maar heel luxe is deze daarin nog niet. Wel sensoren, ook melding (alleen bandicoon, geen druk), bij te lage spanning (of lek), maar moet zelf uitzoeken welke band het is.
 
  • Leuk
Waarderingen: ThinlaneT