Bedrijfskosten IS250

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Omdat ik nu in Duitsland woon en auto's hier aanzienlijk goedkoper in aanschaf en "bedrijf" zijn ben ik een beetje aan het rondkijken naar een IS250.

Nu heb ik op advies van een collega de ADAC autotest gelezen:
http://www1.adac.de/Tests/autotest/TETD ... omatik.pdf

(super initiatief trouwens, dit is er voor iedere auto)

Hierin wordt echter aangegeven dat de bedrijfskosten (dus alles wat je betaalt op de auto te hebben en te rijden) voor 15.000 km/jaar 768 euro zijn.

De belastings- en verzekeringskosten weet ik nog niet precies (EDIT: belasting is 260 euro/jaar), maar in Duitsland is dat een stuk goedkoper dan in Nederland (hier betaal je ongeveer per half jaar wat je in Nederland per kwartaal betaalt).
Brandstof is hier ook goedkoper (nu 1,61/liter).

Het enige wat het bedrag dan omhoog kan duwen is het onderhoud, hoe zit het daarmee?
Dit heb ik net in een ander topic gelezen:

Alan zei:
kleine beurt is ongeveer rond 225 en grote beurt is ongeveer 340 euro met vervangend vervoer.

Maar een kleine beurt is ook eenvoudig zelf te doen.

In het ADAC bericht wordt ook aangegeven dat werkplaatsuren en nieuwe banden erg duur zijn, maar dat hoeft natuurlijk ook niet allemaal bij Lexus te gebeuren.
In hoeverre doen jullie de "kleine" dingen zelf en in hoeverre biedt deze auto de mogelijkheid om dingen zelf te doen?
Mijn LS400 was opzich al een complexe auto, maar daar viel een enorme hoeveelheid over te vinden op het internet.
Eigenlijk heb ik daaraan alles zelf kunnen doen, wat natuurlijk aanzienlijk goedkoper is dan de Lexus dealer.

En wat denken jullie? Automaat of handbak?
Bij de IS200 schijnt de automaat nogal sloom te zijn...
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Zo, na een weekend Zwarte Cross had ik een mail ontvangen van de verkoper:

Folgende Dinge werden am Fahrzeug erledigt:

- Neuer Kundendienst / Inspektion laut Lexus Servicewartungsplan
- Entfernung Tagfahrlicht
- Zur?ckr?stung auf original Endschalld?mpfer
- T?nungsfolie komplett entfernen
- Spurverbreiterung montieren

Das Fahrzeug wird mit kompletter Anmeldung in Deutschland / Frankreich verkauft.
Im Fahrzeugpreis enthalten ist eine CarGarantie Gebrauchtwagen ?ber 24 Monate.

Nach R?cksprache mit dem Vorbesitzer betr?gt der Kaufpreis 17.300,-- Euro.

Wat denken jullie van deze prijs voor deze auto?
De auto heeft ongeveer 75k gelopen, 2 eigenaren gehad en is dealer onderhouden (details, zie: http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 00&asrc=fa)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hoe zit het dan met je stossfaenger? Als je de originele uitlaat krijgt dan zitten die grote gaten vooor de dubbele pijpen er nog. Met oem uitlaat gaat dat denk ik niet mooi uitzien.

Verder is het lastig te oordelen wat de Duitse prijzen doen, als dat redelijk in lijn ligt,dan is dat prima.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
840
1
458
63
Niels_D zei:
Zo, na een weekend Zwarte Cross had ik een mail ontvangen van de verkoper:

Nach R?cksprache mit dem Vorbesitzer betr?gt der Kaufpreis 17.300,-- Euro.

Wat denken jullie van deze prijs voor deze auto?
De auto heeft ongeveer 75k gelopen, 2 eigenaren gehad en is dealer onderhouden (details, zie: http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 00&asrc=fa)

Als je dit kunt vergelijken met Nederlandse prijzen, dan is het een nette prijs. Zeker met 2 jaar garantie (is dat 2 jaar op alles, exclusief slijtageonderdelen?).
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Dat met de uitlaat-uitsparingen ga ik nog wel even na.
Als daarvoor echt stukken uit de bumper gehaald zijn, dan laat ik de eindstukken van deze uitlaat op de originele uitlaat zetten (en een stuk verder naar binnen plaatsen, want dit ziet er ?cht niet uit) of ze moeten zorgen dat het er weer uit ziet als origineel.

De garantie is geloof ik op alles excl. slijtageonderdelen, maar dat ga ik nog wel na.

Als het goed is ga ik vanmiddag de koop bevestigen en dan maak ik als ik hem heb nog wel een projecttopic aan (want ik ga natuurlijk nog wel de scherpe kantjes er van af halen).
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Qua km-stand en garantie ziet het er goed uit. Prijs lijkt redelijk genoeg, maar ik zou wel proberen er iets vanaf te snoepen ;)

Het ziet er vanaf de foto's netjes uit :rulez:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik heb hem gekocht :D

Ze hadden inderdaad iets uit de bumper gehaald, maar dat wordt opgelost door op de originele uitlaat passende eindstukken te zetten.
Op zich heb ik er geen probleem mee als het 4 pijpen zijn of bijv. 2 ovale, dat heeft vind ik ook wel iets.

De prijs kreeg ik niet verder naar beneden dan 17,3k, maar ze doen daarvoor nog wel de door mij gevraagde aanpassingen en er zit een goede winterset (voor minstens nog 2 seizoenen) bij.
De garantie is inderdaad volledig excl. slijtagedelen, mits ik de auto jaarlijks een beurt laat geven bij Lexus, maar meer dan dat hoef ik dan ook niet echt uit te geven.

De auto wordt nu klaargemaakt en als ik hem heb maak ik een projecttopic aan.
Heb al zitten kijken naar achterlichten van het 2011 model en een ISF grill, dus wordt nog wel wat moois :rulez:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Thanks!

Oh en nog een leuk detail, ze proberen het kenteken zo te maken dat de letters IS zijn (het wordt dan L?-ISxxx, misschien wel IS250) :p
Ik kon kiezen en de meeste mensen hier doen hun initialen, maar dat vind ik zo stom...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Aah mooi! Dat is ook het leuke in DLD om je eigen kenteken te kiezen.

Maare isf grill? We hebben nog liggen dus als je zover bent, pm me even.