Bekend met deze GS300?

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Ik heb een GS300 in het vizier met kenteken 99-SP-JV. Deze zou begin september 2017 zijn gekocht door iemand die tijdelijk in Nederland woonde en terug naar Noorwegen is gegaan. Gezien hij daar de auto niet wil importeren, stelt hij hem ter verkoop aan incl. transport naar NL en 5 dagen zichttermijn.
Wat een beetje vreemd lijkt, is dat in de kenteken check (finnik.nl) de kleur grijs staat vermeld, terwijl mij dit toch echt off-white lijkt.

Kennen jullie deze GS300 en mogelijk iemand bekend met deze verkoopconstructie?
 

Bijlagen

  • photo6337.jpg
    photo6337.jpg
    44,9 KB · Weergaven: 41
  • photo6338.jpg
    photo6338.jpg
    43,7 KB · Weergaven: 44

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Kerel, dit is fraude. Ik heb exact hetzelfde verhaal gehad toen ik naar mijn GS opzoek was. Je moet best wel goed googelen, maar dan kom je op een Britsforum waar hetzelfde verhaal verteld wordt. Niet doen dus.

Aan alle lezers: Pas heel goed op met auto's importeren helemaal als ze willen dat je vooraf betaald!
 

Osman

Nieuw hier
25 jul 2017
19
3
3
Yep. Dit is oplichting, komt heel vaak voor. Dokters die terug zijn verhuisd etc. Heb het zelfde verhaal gehad en vervolgens vertellen ze je op het laatst dat je even moet aanbetalen van te voren en dat het dan allemaal wel goed komt, of ze zeggen iets anders maar het is 3000% fraude!
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Inderdaad al met al een vaag verhaal. Verkoper kon geen foto van onderhouds historie toesturen (volgens advies van zijn advcocaat) maar wel een kopie van z'n paspoort willen opsturen, wat uiteraard stonk van oplichting. Overigens ging de benadering via deze advertentie:
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Wel heel goedkoop ook. Auto is van iemand die niet in Eindhoven woont en die weet zeer waarschijnlijk van niets........
 

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Ik heb een paar jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt! kwam bij een particulier uit die zijn auto weg deed omdat hij weer terug naar Engeland moest voor zijn werk. Zeer scherpe prijs voor de auto waardoor er eigenlijk al een lichtje ging branden. Hij was wel dwingerig en wilde meteen dat ik een aanbetaling zou doen, want er waren meer ge?nteresseerden, en als ik de auto wilde moest ik aanbetalen anders zou hij hem aan iemand anders verkopen... gelukkig niet ingetrapt maar na wat rond gedoogled te hebben kwam ik erachter dat hij al een behoorlijk aantal slachtoffers gemaakt had...