Bekentenis afleggen

MadderUX250h

Actief
15 jul 2019
128
104
43
Ik moet iets bekennen. Ik ben gezwicht…

Gezwicht voor een auto waarvan ik altijd heb gezegd: “als er ooit vervanging moet komen voor mijn Lexus dan wordt het niet dit model…”

Tot afgelopen week…

Bij de tweejaarlijkse onderhoudsbeurt kreeg ik zoals gewoonlijk een auto mee die ik altijd vervloek en verguis. Maar ook eentje die, comfortabeler rijdt, meer power heeft, hoger zit, met meer safety features en nieuwere en modernere hybride techniek heeft. En die net als mijn CT200h ook heel zuinig is.

Manlief en ik keken elkaar tijdens een ritje in de leenauto aan en we zagen het in elkaars ogen. Het wordt tijd… tijd voor afscheid en tijd voor het verwelkomen van een andere telg in onze familie.

Welkom UX250h! Geboren in 2020 in een prachtige rode kleur. Eerst de wereld mogen verkennen in een ander land en daarna ergens in het oosten van ons land neergestreken. 38.000km lentes jong. Met allerlei extra’s en zo goed als nieuw.

We zijn, of beter gezegd, IK ben na jaren toch gezwicht. Met pijn in mijn hart ga ik afscheid nemen van de CT200h. Een auto die bijna 5 jaar in ons gezin, ruim 160k heeft geleefd en ons altijd probleemloos van A naar B heeft gebracht.

Na 2 CTs te hebben “versleten” wordt het nu tijd om voor mijn eigen versleten heupen en rug te zorgen en met een hogere instap de wereld te gaan verkennen.

Komt tijd komt raad zullen we dan maar zeggen… :-)

Ontzettend veel zin in om de UX te mogen verwelkomen en de nodige kilometers erin te gaan rijden. Lees graag de tips en tricks van de mede UX eigenaren!

Bijlagen

• 1c255f08-5a22-4706-b5d8-04115a306ba4.jpeg
    1c255f08-5a22-4706-b5d8-04115a306ba4.jpeg
    384,9 KB · Weergaven: 67
Gekocht in Zwolle 🙂. Wat gaaf in rood, die zie je niet veel.

Mijn vriendin vond de CT200 prachtig, maar was toch voor een UX250 uit 2020 gegaan. De CT waren vaak wat ouder en ook lager. Een hogere zit positie vond ze fijner. Ze heeft de auto een half jaar en dik tevreden ermee.

Jullie gaan hem vast heel fijn vinden. Ook is hij zuinig. Mijn vriendin rijdt er 1:18 tot 1:21 mee.

Heel veel veilige en mooie kms toegewenst ❤️!

• Geweldig
Waarderingen: MadderUX250h
Prachtige kleurstelling! 👌 Kudo’s voor de kleur!
Die spiegels zijn de kers op de taart.

Veel plezier!

(En nu je nickname aanpassen 🤭)

• Geweldig
Wij genieten dagelijks van onze UX en die heeft inmiddels al bijna 185k op de klok en is nog als nieuw.
Dus heel veel veilige en gezonde kilometers toegewenst.

• Geweldig
Wij genieten dagelijks van onze UX en die heeft inmiddels al bijna 185k op de klok en is nog als nieuw.
Dus heel veel veilige en gezonde kilometers toegewenst.
Dat is een serieuze stand voor een UX250h! Dan kan ik jou gerust vragen wat voor kinderziektes dit model heeft? Zijn er zaken om rekening mee te houden?

Wij hebben zelf ook een UX250h voor de vrouw, super tevreden ook mee.

Dat is een serieuze stand voor een UX250h! Dan kan ik jou gerust vragen wat voor kinderziektes dit model heeft? Zijn er zaken om rekening mee te houden?

Wij hebben zelf ook een UX250h voor de vrouw, super tevreden ook mee.
Ik (we) kochten deze wagen ruim een jaar geleden. We ruilden een nieuwere Suzuki Swace er op in. (is eigenlijk een Corolla estate). Maar de ux is echt in bijna alles een fractie beter. (alleen de kofferbak en de ruimte achterin niet) In het begin moest ik erg wennen aan het touchpad in plaats van het touchscreen maar dat is over.

Ik kon de navigatie nog zelf updaten naar de 2025 versie (wel gedaan) maar de Toyota /Lexus navigatie is zwaar kat. (u)
Wij gebruiken Tom Tom via Carplay en Android auto app.
Maar de wagen is echt nog als nieuw.
Ik ga altijd naar een gewone garage hier vlakbij en die eigenaar is ook Lexus liefhebber. Na het laatste beurtje zei hij toen ik vroeg of er al serieuze slijtage etc was.
Het is een Lexus deze is net ingereden 👍😑😂👌 dus gewoon genieten van jullie wagen groetjes van Jeff (yoyoman)

• Leuk
Waarderingen: D43m0n en MadderUX250h
Ik (we) kochten deze wagen ruim een jaar geleden. We ruilden een nieuwere Suzuki Swace er op in. (is eigenlijk een Corolla estate). Maar de ux is echt in bijna alles een fractie beter. (alleen de kofferbak en de ruimte achterin niet) In het begin moest ik erg wennen aan het touchpad in plaats van het touchscreen maar dat is over.

Ik kon de navigatie nog zelf updaten naar de 2025 versie (wel gedaan) maar de Toyota /Lexus navigatie is zwaar kat. (u)
Wij gebruiken Tom Tom via Carplay en Android auto app.
Maar de wagen is echt nog als nieuw.
Ik ga altijd naar een gewone garage hier vlakbij en die eigenaar is ook Lexus liefhebber. Na het laatste beurtje zei hij toen ik vroeg of er al serieuze slijtage etc was.
Het is een Lexus deze is net ingereden 👍😑😂👌 dus gewoon genieten van jullie wagen groetjes van Jeff (yoyoman)

Kijk aan, dat is goed te horen. Zelf rijd ik een RX450h 2018, onverwoestbaar natuurlijk. De UX is toch een andere generatie, die moet zich als het ware nog bewijzen. Tot op heden zeker positief.

Wij hebben een draadloze ontvanger voor de CarPlay erop aangesloten. Heb het idee dat dit niet altijd helemaal vlekkeloos verloopt maar met kabel is ook altijd maar wat… (luxeprobleem)

• Leuk
Waarderingen: MadderUX250h en Yoyoman
Thanks allemaal. Nog een weekje en we kunnen hem (of haar?!) ophalen. Enige tips&tricks voor de UX?

- Heb al lampjes besteld voor in de deur. Die het Lexus logo laten schijnen. Kwam ergens iets tegen hier op het forum.

- Daarbij wil ik kijken of ik geluid systeem kan upgraden met andere speakers of iets dergelijks. Heb nu ML in de CT… en dat ga ik echt missen. Ben nu al speciale “afscheids-concert-toerrondes aan het maken hiervoor… 🫣🤩
Iemand ervaring in upgraden speakers en waar dit te doen? Ik ga niet zelf aan de slag.

- Er zitten runflats onder. Die wil ik rond de winter gaan verwisselen. Enige tips? Heb nu altijd de Hankook Synery eronder bij de CT. Aan te raden voor de UX?