Benjamin's IS200

Benjamin

Hoort erbij
30 aug 2012
57
8
8
Hallo mede-Lexusvereerders,

Om nog in het kort het geheugen op te frisse (kan mn voorsteltopic niet meer vinden): in juli 2012 een Lexus IS200 gekocht. Nu bijna 2 jaar verder en een paar kleine dingen eraan gedaan.

Allereerst, nieuwe wissers!:

35k4hfc.jpg


Vervolgens heb ik de auto zelf een Waxoil behandeling gegeven. Wassen met de hand, zemen, daarna besproeien met voorbehandelingsspul, afspoelen, weer zemen en daarna de Waxoil erover uitwrijven. Al met al een paar uur werk. Helaas bij het uitpoetsen van het eerste paneel, ben je er al flauw van :grin:

In de Waxoil:

2u5rp6s.jpg


Na uitpoetsen:

25f3oma.jpg


Eigenlijk best trots op mezelf na zo'n resultaat :oops:

De afgelopen anderhalf jaar alleen de grote en kleine beurt bij de dealer laten doen en zelf de distributieriem vervangen. Tevens setje stalen velgen met 1 seizoen oude winterbanden op de kop weten te tikken van een Corrola Verso, deze hebben er dus afgelopen 2 winters op gezeten. Tijdje geleden de zomerwielen er weer onder en de achterste 2 banden vervangen voor Dunlops Sportmaxx, de vorige waren net slicks :p

2 weken geleden bedacht ik mij om het vocht uit mijn rechter mistlamp te gaan halen. Na veel gemartel om de lamp eruit te krijgen (1 schroefje ipv 2 bij mij in de luchtinlaat en dan blijkt er ergens aan de binnenkant een lipje te zitten die een cm vast in de bumper steekt en waar je dus uiteindelijk je wielkast los voor moet halen), brak mij de stekker in 3 stukken in een poging deze uit de lamp te draaien...

2qs4gsp.jpg


Allemaal meuk in de behuizing en geen mogelijkheid meer om de lamp eruit te draaien. Via Ebay een setje nieuwe besteld met gele lenzen. Voor nog net geen ? 125 euro thuis bezorgd vanuit Californi?. Zondags besteld, vrijdags in huis. Wat leven we toch in een kleine wereld...

Met als resultaat:

5noww4.jpg


Vandaag had ik een lamme dag en heb het hout van de kunststofboom van de raambediening beplakt met 3M carbon. Ik was vanaf aankoop al niet zo gecharmeerd van dat houtinleg en ik had de vellen al een tijdje in huis, maar nog geen tijd kunnen vinden. Hier volgt een kleine How-To, staat wel op een paar buitenlandse fora, maar dan ook maar gelijk hiero:

Benodigdheden:

Platte (stompe) schroevendraaier
Kruiskopschorevendraaier
3M carbon
Ontvetter (had ik meebesteld omdat ik lui aangelegd ben, alcohol oid will do the trick also)
Scherp(!) mesje
F?hn (geen verfbrander, dat gaat iets te hard heb ik ondervonden...)

Voorzichtig met een stompe schroevendraaier aan de voorkant deze eronder drukken. Klein beetje frikken en dan komt ie omhoog:

1zh1tdv.jpg


kbqb1i.jpg


Vervolgens iets omhoog halen en dan naar voren trekken. Stekkers eruit en voil?

mbjtsi.jpg


Bij de achterdeuren hetzelfde, alleen dan de achterkant omhoog wippen en naar achter schuiven om hem eruit te halen:

xqm6m9.jpg


Knopjes eruit halen, zwarte randen laten zitten. Carbon globaal op maat snijden:

15he41t.jpg


Van het stickervel de achterkant eraf, ding erop leggen en goed aandrukken en ervoor zorgen dat er geen lucht onder zit. Van 3M werkt dit monsters mooi aangezien er minuscule gaatjes inzitten, dus geen luchtbellen. Vervolgens ga je met de f?hn langs de randen, het vel vormt zich dan mooi daar omheen.

24b40oz.jpg


Overtollig vel eraf snijden en daarna het gat eruit snijden aan de binnenkant van dat zwarte omhulsel. Daarna draai je de 2 schroeven los om de zwarte rand eruit te halen:

2jb9x5u.jpg


Met behulp van de f?hn het stickervel naar binnen werken, zwarte omhulsel er weer in en hopla:

jtaowi.jpg


Dit bovenstaande doe je daarna nog 3 keer en dan krijg je dit resultaat. Aardig geslaagd al zeg ik het zelf:

2cymloo.jpg


2i8840g.jpg



Verder heb ik nog wel plannen met de auto, maar dat kan gerust wel weer een tijdje duren. Zoals sommige wellicht al opgevallen is: de trailer op sommige foto's geeft aan dat ik nog meer dure hobby's heb die een aardige aanslag zijn op mijn cashflow :)
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
zit er netjes uit , zoiets zou ik wel willen in zwarte hout lak sticker vellen , maar ja hoe lang blijft dat goed , mn walnoten houten inleg ziet er na 22 jaar nog perfect uit
 

Benjamin

Hoort erbij
30 aug 2012
57
8
8
Met het spul van 3M ben ik voor verkleuren niet zo bang, wrappen ze ook hele auto's mee. Mocht het toch gebeuren, f?hn erover en dan heb je het er zo weer af ;)
 

khwong26

Actief
27 jun 2011
230
2
0
Netjes geworden !!! Ik ga dan ook maar folie bestellen heb namelijk ook hout look..
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ziet er goed uit! Ik heb zelf een andere motief gekozen (Brushed aluminium)
 

Benjamin

Hoort erbij
30 aug 2012
57
8
8
Ik ben er bang voor dat er toch meer aan de auto gedaan gaat worden dan dat ik eigenlijk van plan was. Aangezien de auto aardig hoog staat, moet hij toch iets gaan zakken. Dit kan natuurlijk op een sjonnie-manier door de originele veren door te slijpen, maar dat kunnen we een Lexus niet aandoen :) Dus nu de vraag: voor een vaste verlaging gaan a 3,5 cm, of toch iets meer spenderen voor een schroefset? Ik weet dat er altijd iets aan comfort ingeleverd gaat worden, maar ik hoef geen spijkerharde auto. Mijn oude golf 3 was al hernia-veroorzakend hard, dus die tijd heb ik gehad, haha. Suggesties voor merk e.d. Welkom, wel klein beetje onderbouwd indien mogelijk ;)
 
21 jan 2014
250
17
0
Kan iemand een webadres van de 3M folie hier plaatsen of evt via PM mailen als de regels het plaatsen van dat dres verbied?