- 30 aug 2012
- 57
- 8
- 8
Hallo mede-Lexusvereerders,
Om nog in het kort het geheugen op te frisse (kan mn voorsteltopic niet meer vinden): in juli 2012 een Lexus IS200 gekocht. Nu bijna 2 jaar verder en een paar kleine dingen eraan gedaan.
Allereerst, nieuwe wissers!:
Vervolgens heb ik de auto zelf een Waxoil behandeling gegeven. Wassen met de hand, zemen, daarna besproeien met voorbehandelingsspul, afspoelen, weer zemen en daarna de Waxoil erover uitwrijven. Al met al een paar uur werk. Helaas bij het uitpoetsen van het eerste paneel, ben je er al flauw van :grin:
In de Waxoil:
Na uitpoetsen:
Eigenlijk best trots op mezelf na zo'n resultaat
De afgelopen anderhalf jaar alleen de grote en kleine beurt bij de dealer laten doen en zelf de distributieriem vervangen. Tevens setje stalen velgen met 1 seizoen oude winterbanden op de kop weten te tikken van een Corrola Verso, deze hebben er dus afgelopen 2 winters op gezeten. Tijdje geleden de zomerwielen er weer onder en de achterste 2 banden vervangen voor Dunlops Sportmaxx, de vorige waren net slicks
2 weken geleden bedacht ik mij om het vocht uit mijn rechter mistlamp te gaan halen. Na veel gemartel om de lamp eruit te krijgen (1 schroefje ipv 2 bij mij in de luchtinlaat en dan blijkt er ergens aan de binnenkant een lipje te zitten die een cm vast in de bumper steekt en waar je dus uiteindelijk je wielkast los voor moet halen), brak mij de stekker in 3 stukken in een poging deze uit de lamp te draaien...
Allemaal meuk in de behuizing en geen mogelijkheid meer om de lamp eruit te draaien. Via Ebay een setje nieuwe besteld met gele lenzen. Voor nog net geen ? 125 euro thuis bezorgd vanuit Californi?. Zondags besteld, vrijdags in huis. Wat leven we toch in een kleine wereld...
Met als resultaat:
Vandaag had ik een lamme dag en heb het hout van de kunststofboom van de raambediening beplakt met 3M carbon. Ik was vanaf aankoop al niet zo gecharmeerd van dat houtinleg en ik had de vellen al een tijdje in huis, maar nog geen tijd kunnen vinden. Hier volgt een kleine How-To, staat wel op een paar buitenlandse fora, maar dan ook maar gelijk hiero:
Benodigdheden:
Platte (stompe) schroevendraaier
Kruiskopschorevendraaier
3M carbon
Ontvetter (had ik meebesteld omdat ik lui aangelegd ben, alcohol oid will do the trick also)
Scherp(!) mesje
F?hn (geen verfbrander, dat gaat iets te hard heb ik ondervonden...)
Voorzichtig met een stompe schroevendraaier aan de voorkant deze eronder drukken. Klein beetje frikken en dan komt ie omhoog:
Vervolgens iets omhoog halen en dan naar voren trekken. Stekkers eruit en voil?
Bij de achterdeuren hetzelfde, alleen dan de achterkant omhoog wippen en naar achter schuiven om hem eruit te halen:
Knopjes eruit halen, zwarte randen laten zitten. Carbon globaal op maat snijden:
Van het stickervel de achterkant eraf, ding erop leggen en goed aandrukken en ervoor zorgen dat er geen lucht onder zit. Van 3M werkt dit monsters mooi aangezien er minuscule gaatjes inzitten, dus geen luchtbellen. Vervolgens ga je met de f?hn langs de randen, het vel vormt zich dan mooi daar omheen.
Overtollig vel eraf snijden en daarna het gat eruit snijden aan de binnenkant van dat zwarte omhulsel. Daarna draai je de 2 schroeven los om de zwarte rand eruit te halen:
Met behulp van de f?hn het stickervel naar binnen werken, zwarte omhulsel er weer in en hopla:
Dit bovenstaande doe je daarna nog 3 keer en dan krijg je dit resultaat. Aardig geslaagd al zeg ik het zelf:
Verder heb ik nog wel plannen met de auto, maar dat kan gerust wel weer een tijdje duren. Zoals sommige wellicht al opgevallen is: de trailer op sommige foto's geeft aan dat ik nog meer dure hobby's heb die een aardige aanslag zijn op mijn cashflow
Om nog in het kort het geheugen op te frisse (kan mn voorsteltopic niet meer vinden): in juli 2012 een Lexus IS200 gekocht. Nu bijna 2 jaar verder en een paar kleine dingen eraan gedaan.
Allereerst, nieuwe wissers!:
Vervolgens heb ik de auto zelf een Waxoil behandeling gegeven. Wassen met de hand, zemen, daarna besproeien met voorbehandelingsspul, afspoelen, weer zemen en daarna de Waxoil erover uitwrijven. Al met al een paar uur werk. Helaas bij het uitpoetsen van het eerste paneel, ben je er al flauw van :grin:
In de Waxoil:
Na uitpoetsen:
Eigenlijk best trots op mezelf na zo'n resultaat
De afgelopen anderhalf jaar alleen de grote en kleine beurt bij de dealer laten doen en zelf de distributieriem vervangen. Tevens setje stalen velgen met 1 seizoen oude winterbanden op de kop weten te tikken van een Corrola Verso, deze hebben er dus afgelopen 2 winters op gezeten. Tijdje geleden de zomerwielen er weer onder en de achterste 2 banden vervangen voor Dunlops Sportmaxx, de vorige waren net slicks
2 weken geleden bedacht ik mij om het vocht uit mijn rechter mistlamp te gaan halen. Na veel gemartel om de lamp eruit te krijgen (1 schroefje ipv 2 bij mij in de luchtinlaat en dan blijkt er ergens aan de binnenkant een lipje te zitten die een cm vast in de bumper steekt en waar je dus uiteindelijk je wielkast los voor moet halen), brak mij de stekker in 3 stukken in een poging deze uit de lamp te draaien...
Allemaal meuk in de behuizing en geen mogelijkheid meer om de lamp eruit te draaien. Via Ebay een setje nieuwe besteld met gele lenzen. Voor nog net geen ? 125 euro thuis bezorgd vanuit Californi?. Zondags besteld, vrijdags in huis. Wat leven we toch in een kleine wereld...
Met als resultaat:
Vandaag had ik een lamme dag en heb het hout van de kunststofboom van de raambediening beplakt met 3M carbon. Ik was vanaf aankoop al niet zo gecharmeerd van dat houtinleg en ik had de vellen al een tijdje in huis, maar nog geen tijd kunnen vinden. Hier volgt een kleine How-To, staat wel op een paar buitenlandse fora, maar dan ook maar gelijk hiero:
Benodigdheden:
Platte (stompe) schroevendraaier
Kruiskopschorevendraaier
3M carbon
Ontvetter (had ik meebesteld omdat ik lui aangelegd ben, alcohol oid will do the trick also)
Scherp(!) mesje
F?hn (geen verfbrander, dat gaat iets te hard heb ik ondervonden...)
Voorzichtig met een stompe schroevendraaier aan de voorkant deze eronder drukken. Klein beetje frikken en dan komt ie omhoog:
Vervolgens iets omhoog halen en dan naar voren trekken. Stekkers eruit en voil?
Bij de achterdeuren hetzelfde, alleen dan de achterkant omhoog wippen en naar achter schuiven om hem eruit te halen:
Knopjes eruit halen, zwarte randen laten zitten. Carbon globaal op maat snijden:
Van het stickervel de achterkant eraf, ding erop leggen en goed aandrukken en ervoor zorgen dat er geen lucht onder zit. Van 3M werkt dit monsters mooi aangezien er minuscule gaatjes inzitten, dus geen luchtbellen. Vervolgens ga je met de f?hn langs de randen, het vel vormt zich dan mooi daar omheen.
Overtollig vel eraf snijden en daarna het gat eruit snijden aan de binnenkant van dat zwarte omhulsel. Daarna draai je de 2 schroeven los om de zwarte rand eruit te halen:
Met behulp van de f?hn het stickervel naar binnen werken, zwarte omhulsel er weer in en hopla:
Dit bovenstaande doe je daarna nog 3 keer en dan krijg je dit resultaat. Aardig geslaagd al zeg ik het zelf:
Verder heb ik nog wel plannen met de auto, maar dat kan gerust wel weer een tijdje duren. Zoals sommige wellicht al opgevallen is: de trailer op sommige foto's geeft aan dat ik nog meer dure hobby's heb die een aardige aanslag zijn op mijn cashflow