Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
Voor mij:

Lexus Amsterdam.

Dark Opal Business Line
besteld: 05-11-10
prognose:
1. 8 april (leasemij)
2. komt eind deze maand binnen in de haven (Zeebrugge) dus begin april (dealer)

Dit terwijl ik het champagnepakket heb ontvangen waarin bekend was gemaakt dat mijn auto al onderweg was, ik had dus de hoop dat hij er al zou zijn...
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Uitvoering: Black Luxury Line
Besteld bij: Lexus Eindhoven
Besteld op: 08-02-11

Prognose:
1. Eerst bericht 27 Mei 2011 (week 21)
2. Tweede bericht 10 Juni 2011 (week 23)
 

Bijlagen

  • Velg1.jpg
    Velg1.jpg
    422,9 KB · Weergaven: 54

Sage

Nieuw hier
24 jan 2011
10
0
0
Via leasemaatschappij besteld bij Lexus Eindoven
Lexus CT200h Business Line Pro (zwart, met aantal extra opties)

- Besteld medio november 2010
- Verwachte levertijd bij bestelling; week 3 maart 2011
- Verwachte levertijd rond 1 maart; week 3 maart 2011
- Daadwerkelijke levering; 21 maart 2011

Al met al precies conform verwachting geleverd :)
 

willemvdvliet

Hoort erbij
18 okt 2010
27
0
0
Me:
Lexus Amsterdam.

Donkergrijze Business Line Pro + navigatie
besteld: 16-11-10
prognose:
1. 11 april binnenkomst bij garage;
2. Aflevering 14 april waarschijnlijk

@audiophile, wat bedoel je met rijklaarcentrem zit dat bij het gewone lexus filiaal ?
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Mijn auto, bruine luxury line:

Besteld: 12 oktober 2010
Arval lease zei: week van 8 april

Ik ging er achteraan bellen en verteld dat ik ermee op vakantie wil volgende week.

Levering: 28 maart 2011, 10:00 @ Lexus Amersfoort, bevestiging binnen.
 

Koning Bijtelling

Nieuw hier
8 mrt 2011
13
0
0
Ik vroeg mij af:

Is er nog wel iemand die de Lexus CT zelf in eigendom heeft en die hem dus vanuit de folder besteld heeft?
Ik lees hier alleen maar berichten van leaseknakkers, niet van trotse particuliere eigenaars.
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Koning Bijtelling zei:
Ik vroeg mij af:

Is er nog wel iemand die de Lexus CT zelf in eigendom heeft en die hem dus vanuit de folder besteld heeft?
Ik lees hier alleen maar berichten van leaseknakkers, niet van trotse particuliere eigenaars.

edit:

Na goede tip van Tompoes hier wijselijk niet op in gaan.


@Willem

Afleverklaarmaken doen ze in Ouderkerk bij Compier schade.
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
Even naar de reply's gekeken van koning bijtelling gekeken en daar wordt ik niet blij van.
Afgezien van het feit dat het vaak off topic is mis ik de positieve instelling.
Mijn ct is geen lease auto maar dit is volkomen irrelevant. Aflevering ligt precies op schema.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
tompoes zei:
Even naar de reply's gekeken van koning bijtelling gekeken en daar wordt ik niet blij van.
Afgezien van het feit dat het vaak off topic is mis ik de positieve instelling.
Mijn ct is geen lease auto maar dit is volkomen irrelevant. Aflevering ligt precies op schema.

Volledig mee eens. Wanneer krijg je de jouwe binnen tompoes? Ik heb tot nu toe alleen 2e handse auto's gekocht. Lijkt me best spannend, zo een nieuwe koop. Ben wel benieuwd hoeveel je aan onderhoud kwijt zult zijn. Aangezien het toch een nieuwe auto is, heeft nog niemand een idee van hoe fragiel de auto is.
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
De mijne wordt afgeleverd 5 april.
Voor het onderhoud zou ik niet bang zijn. Lexus maakt de meest betrouwbare auto's getuige de jaarlijkse JD Power betrouwbaarheids onderzoeken. Lexus staat al jaren op de eerste plaats. Na aflevering zal ik een rapportje schrijven vanuit de optiek van een rijder die nu in een groot premium model rijdt.
The Fox is in the hen house.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Dat heb ik inderdaad ook gevolgd tompoes. Heb zelf een paar jaar de is200 gereden en ook al dit soort dingen gevolgd. Ook weinig kosten gehad aan onderhoud.

Echter, we hebben het hier natuurlijk wel over nieuwe technieken. Nou heb ik van de Prius niet eens zoveel negatiefs gehoord, dus zit waarschijnlijk ook prima bij de CT, maar je weet het natuurlijk nooit!
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
Maistah je hebt een punt. Maar de laatste 9 jaar heeft Lexus de betrouwbaarheids prijs gewonnen bij J D Power. Daarin zijn nieuwe modellen meegenomen. Wellicht ontmoeten we elkaar weer over 2 jaar op dit forum. Dan weten we meer.
 

upje

Hoort erbij
4 feb 2011
27
0
0
Jullie hoeven je niet af te vragen wat de onderhoudskosten van een CT zullen zijn. Dit kan je namelijk gewoon na lezen in de documentatie op de site van Lexus.

Ik heb nog geen Lexus, maar ben al wel jaren Toyota rijder. Mijn ervaring is dat deze onderhoudsprijzen strak gehanteerd worden. Geen verrassingen dus.
 

Peej

Hoort erbij
10 mrt 2011
29
0
0
Sage zei:
Via leasemaatschappij besteld bij Lexus Eindoven
Lexus CT200h Business Line Pro (zwart, met aantal extra opties)

- Besteld medio november 2010
- Verwachte levertijd bij bestelling; week 3 maart 2011
- Verwachte levertijd rond 1 maart; week 3 maart 2011
- Daadwerkelijke levering; 21 maart 2011

Al met al precies conform verwachting geleverd :)


Mijn Dark Opal Business Line Pro ook besteld in Eindhoven, via leasemaatschappij Athlon.
In de week na de kijkdag in het Louwman Museum in Den Haag.
Prognose levering was eind maart.
En ik kon hem op 16 maart af komen halen.
Het werd uiteindelijk de 19e omdat ik zel eerder geen tijd had om hem te gaan halen.
Maar twee weken vroeger dan prognose.

2-0 voor Eindhoven dus.


Overigens kan ik me niet voorstellen dat dealers hun auto?s bewust langer vasthouden om mensen te pesten.
Ze krijgen hun geld pas als de auto geleverd is. Dus elke dag dat hij onbetaald binnen staat kost het hen geld.
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Peej zei:
Overigens kan ik me niet voorstellen dat dealers hun auto?s bewust langer vasthouden om mensen te pesten.
Ze krijgen hun geld pas als de auto geleverd is. Dus elke dag dat hij onbetaald binnen staat kost het hen geld.

Nee pesten zal het niet wezen, maar het is wel zo dat ze het niet aankunnen. En daar mag de (prospect) klant niet de dupe van worden.
Als je dealerorganisatie er niet op ingericht is deze aantallen te verkopen en af te leveren, dan zul je acties moeten ondernemen.

Toen mijn Civic een lange levertijd had, vanwege de 14%. Kwam de dealer ook in de knel, qua afleverafspraken. Wat hebben ze gedaan? Ze hebben "koopavonden" ingesteld. Kijk dat is meedenken en klantgerricht werken.
De auto werd netjes afgeleverd door de verkoper zelf. En niet door een dame van de receptie zoals dat bij de CT wel gaat gebeuren.

Maar misschien ben ik wel te kritisch hoor dat kan ook. Ik ga zelf wel zo met mijn klanten om.
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
Zou geen enkele moeite hebben met de dame van de receptie. De handleiding is in het engels te downloaden.
Ook leuk voor dame van de receptie.
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Bij Occasion center Gommans & Jansen (http://www.gommans-jansen.nl/occasions.html) hebben ze 6 (!), waarschijnlijk uit Duitsland geimporteerde CT's staan, waarvan er 1 reeds is verkocht (Business Line, wat extra's waaronder stoelverwarming? (geen lederen bekleding)). Dit bedrijf is een officiele Toyota dealer die nu via een andere BV CT's importeerd. Deze worden dan als occasion in de markt gezet...
:neutral:

Tussenstand CT spotting:
Week 12: Witte Pro + extra's (Belgisch kenteken) in een parkeergarage in Eindhoven
Week 12: Zwarte Pro + extra's (Nederlands kenteken) op de parkeerplaats van McD in Venlo