Bijna Lexus rijder

de krasstraat ...... je bent er wel eentje !!

Gefeliciteerd met je Lexus en welkom bij het forum.

Groetjes

Lexter
 
@Lexter: ieder z'n meug, toch? Met mijn zwarte non metallic kleur zie je absoluut alles, een wasstraat is simpelweg geen optie.

Verder zit ik al zo een 6 maanden op dit forum, maar toch bedankt. Jij ook welkom ;-)
 
Zo, het kost je 4 uurtjes en een mooie dag maar dan heb je wel resultaat! De CT is schoner dan toen hij opgeleverd werd en glimt ook nog eens beter.

Ik heb de CT eerst afgespoten met de hoge druk reiniger, vervolgens met een Smart WashMitt handschoen gewassen icm met Smart Carwash, velgen uiteraard ook meegenomen met de andere kant van de washmitt. Daarna gedroogd met de hand met een Miracle Dryer doek. De velgen heb ik gedroogd met een dirty works microvezel doek. Vervolgens de gehele auto afgenomen met Chemical Guys Hybrid V7 Hypergloss Spraysealant icm 2 fluffy microvezeldoeken om de kalkstrepen en droogplekken te verwijderen, jongens wat een glans geeft dat spul!

Daarna heb ik de wagen in de Smartwax Concours paste wax gezet (stuk duurder dan consumenten wax maar blijft gemiddeld 3 maanden zitten inclusief beading effect) en de velgen in een wheel cream. 20 minuten laten inwerken en uitgewrijft met nog een fluffy microvezel doek.

Pfoe wat een werk maar wel voldoend eenmaal afgerond. Kan geen wasstraat aan tippen :)

Paar foto's:


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Jammer dat het vandaag regent maar goed, kan de wax mooi zijn werk doen ;)
 
Dat is de reden waarom ik een Zwarte auto wil! Erg mooi als je er de tijd voor neemt
 
Hube zei:
pffff alsof je dat met een witte niet bent! :P

Lijkt mij zelfs een stuk erger op wit? Daarnaast krijg je nooit zo een mooie diepe glans op wit wat ik persoonlijk zonde vind.
 
rodero zei:
Hube zei:
pffff alsof je dat met een witte niet bent! :P

Lijkt mij zelfs een stuk erger op wit? Daarnaast krijg je nooit zo een mooie diepe glans op wit wat ik persoonlijk zonde vind.
Het parelmoer geeft een heel ander effect, dat blijft wel mooi. Dus echt wit is het niet ;)

Was hij echt wit geweest, dan had ik hem niet gekocht denk ik.
 
hahaha :) Maar had ik nieuw gekocht, dan was hij denk ik ook wel zwart geweest. Het is als jij zegt, mooi gepoetst, kan er weinig aan tippen. Die diepe glans is echt prachtig. Heb ook niet voor niets piano zwarte interieur delen in de auto gezet :)
 
Nou geweldig.. mijn vriendin rijdt zojuist voor mijn neus VOL langs de stoep waarbij een enorm stuk van de velg werd beschadigd. Verf en alu schade helaas.

Zou ik dit bij een schadeherstelbedrijf kunnen laten herstellen of is de Lexus dealer een betere optie?
 
Ouch! Dat moet zeer doen.

De Lexusdealer stuurt de velgen naar Wheeltrim, dus misschien is het beter en goedkoper om direct met ze in contact te treden:

http://www.wheeltrim.nl/
 
Thanks voor de tip, Hube. En @iedereen, dat schrapende geluid was het meest verschrikkelijke geluid dat ik ooit gehoord heb. Morgen even rondbellen want wil het asap laten herstellen, ziet er niet uit zo. Update volgt.