Brandstof en vebruik

Patrick050

Actief
20 dec 2015
218
9
0
Mensen ik was nieuwsgierig naar jullie vebruik en welke brandstof jullie rijden

95 onglood ?
Primium ?
98 ?

Automaat of handbak

Vermogens winst is zo klein dat het alleen te merken is op een dyno bank als je geluk heb.De ontbrandings tem​peratuur word volgens mij hoger maar daarbij houd het i.m.o snel op.
Al moet ik zeggen dat op de dyno gemeten met 95 en 100 toch iets ziet. Maar volgensmij levert het nauwelijks iets op

Gaat mij meer om waar de motor het lekkers op rijd.
Zoals bij de gti van 2015 rijd hij veel beter op 98 zelfde als bij de Audi s5.

Ik heb alleen nog maar 95 getankt ( heb de Lex namelijk net een week)

Die van mij ca 1:10 bij woon-werkverkeer op 50 tot 80km/h wegen en 1:14 bij snelwegritten op de cruise (nl) tot 1:11 op snelwegritten in Dld met cruise op ca 160km/h. Onder de 1:8 kom ik amper. Ik rij altijd doodgewone euro95. ...
Owja: IS250 A/T '07 met nu 93k op de klok

Ik tank altijd Super 95 bij de Duitse pomp, heb eigenlijk nog nooit iets anders getankt. Zit altijd rond de 1:10 met mijn IS200. Maar zou eens kunnen proberen om eens Aral Ultimate erin te mikken, dat heeft octaangetal 102. Nu met de huidige benzineprijzen kun je eens iets proberen ;)

Ik tank gewoon euro 95 en een scheutje Jack Daniel?s , je merkt dat een groot verschil
jack-daniels-car.jpg

• Leuk
Waarderingen: Zer0ne
Gewoon euro 95 en gemiddelde van rond 1:8,5

Alleen de starlet en de levin gaat 98 of 102 in aangezien deze op hoog octaan moeten lopen

Het verschil tussen 95 en 98 is er zeker.... Alleen gaat dat op voor auto's die met vervroeging werken en knocksensoren. Door het hogere octaan gehalte kan je net iets meer op de grens werken en dus meer pk's. Ook bij hogere druk turbo motoren heb je minder pingel neigingen... Dus meer pk's. Maar dit gaat niet voor alle auto's op. Die primium benzines hebben vaak een nog hogere octaan met daar bij een reinigings middel toegevoegd. Ik tankte dat vaak in mijn vorige auto met lpg, omdat dan de benzine injectoren nauwelijks gebruikt werden. Overigens heeft lpg het hoogste octaan gehalte (110 uit mijn hoofd) , wat voor een tuningsproject leuk kan zijn.... Maar lpg goed installeren is voor weinig bedrijven weggelegd.

ik tank 95 een 2,5l met 210pk heeft nergens 98 voor nodig.
ik heb ook nog een corrado 1.8g60 met 230pk dan moet er 98 in anders heeft ie de neiging om te gaan pingelen

Vandaag 630 km gereden op 1 tankje
1 op 11.2

Groningen-Zwolle-Amsterdam-Noordwijk-Katwijk-Volendam-Groningen

Haha mooi rondje maar ik was verras van me vebruik.. Natuurlijk ook een aantal stukken geweest waar 100kmh was...
Snelweg tussen de 130 en 140 gereden..
Moet weg zeggen dat toen ik thuis was nog 2 km op de Bc had staan..