brandstofpeil ct 200h

napoleon

Nieuw hier
13 nov 2020
21
5
3
heeft iemand ook nog ervaring met de benzinemeter van een CT200h.. lampje brandt heeel vlug .. tot hoever mag men dan doorrijden??
followme lichten branden niet na afsluiten.. nochtans in de instellingen ingezet..
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Inderdaad, mijnes brandde al na 33L verbruik dus nog 12L reserve. Theoretisch kun je dan nog dik 180km voort, maar ik haat oplichtende lampjes en tankte dan zsm.
Mvg,
 

napoleon

Nieuw hier
13 nov 2020
21
5
3
heb de wagen sinds 1 maand (2de hands) het reeel verbruik tel ik bij het tanken ..om zo een gedacht te vormen van de resterende km..
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
alle hybride voertuigen hebben een heel grote reserve omdat met echt niet wil dat deze zonder benzine valt. dat zou nl een aanslag plegen op het accupakket
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Waarom zou leegrijden een aanslag zijn voor je accu? Als de motor niet start gaat de auto gewoon niet rijden als de accu onder de zoveel % lading komt lijkt me.

Het is wel een aanslag op je brandstoffilter en injectoren etc dat leegrijden, dus sowieso onverstandig.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.723
464
83
Waarom zou leegrijden een aanslag zijn voor je accu? Als de motor niet start gaat de auto gewoon niet rijden als de accu onder de zoveel % lading komt lijkt me.

Accucellen gaan kapot als je ze volledig ontlaad. Je accupakket ontlaad nooit onder de ca. 10%, je motor slaat dan aan om bij te laden, maar als de motor niet meer kan bijladen en er toch wordt doorgereden gaat dit ten koste van je accupakket.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rigormortis en D43m0n
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Accucellen gaan kapot als je ze volledig ontlaad. Je accupakket ontlaad nooit onder de ca. 10%, je motor slaat dan aan om bij te laden, maar als de motor niet meer kan bijladen en er toch wordt doorgereden gaat dit ten koste van je accupakket.

Daarop aanvullend misschien wel een ineteressant wist-u-datje:

BEV's (Battery Electric Vehicle) zoals Tesla's hebben de mogelijkheid om de maximale laadcapaciteit te verlagen naar b.v. 90% ipv 100%. Afgezien dat het de range verlaagt, bespaart het wel de levensduur van de batterij. Hetlzefde geldt ook, zoals RoelVB aangeeft, voor het leegtrekken van accu's/batterijen. Een accu volledig leegtrekken is in veel gevallen funest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rigormortis

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.113
4
816
113
De oudere Lexi gebruiken NiMH accu's deze kun je redelijk ver leeg trekken zonder ze te beschadigen, nieuwere Lexi (die 100+ km/h kunnen rijden op EV) gebruiken Li-ion, deze gaan wel kapot bij diep ontlading. Overigens zou de auto automatisch moeten uitschakelen als de spanning te laag wordt, net als een telefoon of laptop, dit om de accu te sparen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rigormortis