carbon build up in-- is250

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
hallo iedereen
weet iemand of dit ook bekend is in europa
lijkt me zeer serieus
http://www.clublexus.com/forums/is-seco ... csp-2.html

als je dan naar onder scrold zie je de brief van lexus!
kan zijn dat het daar door de slechtere benzine komt oid icm gemiddeld lagere snelheden?
ga voortaan maar doortrekken tot rode gebied :devilish:
kan de motor ook niet gaan dichtkoeken :D
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Neem eens contact op met een vertegenwoordiger van Forte produkten; die zijn gespecialiseerd in het oplossen van dit soort problemen en hebben een gamma van goede produkten. Bovendien hebben ze prima technische back-up en kunnen ze mbv endoscoop de nodige inspekties uitvoeren. Dus niet: koop dit wonderflesje en en alles komt goed.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Forte is idd een goede als je er echt last van hebt, maar ook op clublexus wordt er geconcludeerd dat af en toe op zn staart trappen het probleem te "voorkomen" is. Ik heb er zelf trouwens geen last van, zelfs niet met de hoge km stand, maar als de motor warm is dan trap ik deze weleens vol in bij het invoegen ofzo, dus dan komt er wel wat vuil los :)
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Je hebt helemaal gelijk, voorkomen is beter dan genezen en wat is er nou leuker dan het gas er op zetten.
Maar als je een auto hebt overgenomen of er een wil kopen waarbij sprake is van dit verschijnsel, is het verstandig
om eerst een reinigingskuurtje te doen. Forte was trouwens maar een voorbeeld; ik heb er geen aandelen in of zo..
groeten, RedBaron
 

A.S. Motorsport

Hoort erbij
14 mrt 2012
73
1
0
Je moet er wel rekening me houden dat er benzine en afstelling verschillen zijn afhankelijk van het wereld deel.
Schoon maken is altijd goed idee hoor, maar in Amerika heeft me veel al slechtere benzine van lager octaan gehalte dan waar wij mee in Europa rijden, in Japan is het anders om daar is de octaan gehalte hoger.

Ik weet dat bij BMW M motor dit altijd problemen gegeven heeft wat zich vroeg vertaalde in zwaar afgevoerde Amerikaanse uitvoering.

Ik heb al meerdere keren gehoord van auto's die roet/carbon opbouw problemen hebben in hun EGR in Amerika als ze daar goedkope benzine (89-90 AKI) gebruiken zelfde motor in Japan of Europa op (95-98 RON) heeft geen problemen.
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
ik vermoede al zoiets
is ook de reden dat ik 98 of 102 octaan tank
tank alleen in het buitenland dmv jerrycans
neem elke week 30 liter mee uit ch of lux daar kan ik de weekenden mee weg komen
en houd soms over
en om de 4weken tank ik aral 102 octaan
kost me een stuk minder in die landen en kom er elke week
in lux koste 98 octn 1.37 per ltr vorige week
in ch iets duurde ongeveer 1.48 per ltr
toch weer mooi meegenomen in deze duren tijden
geeft me alleen al een machtig gevoel om de regering te naaien :p
op deze manier zullen er niet veel van merken denk ik ,maar ""verdien"" bespaar per week 12.00 euro gemiddeld
met dat tankgedrag :D
greetz tonnetje
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Uiteraard speelt de samenstelling van de benzine een rol, maar hier in Europa zijn er ook zeer veel problemen met motorvervuiling. hele grote factor is ook rijgedrag/ manier waarop auto wordt gebruikt. Met veel korte stadsritten kun je rekenen op problemen. Als je rijdt als een ouwe sok idem. In de USA kopen ze vaak autos met dikke motoren en komen nooit boven de 55 mijl/uur en ze raken in paniek als de toerenteller voorbij 3500 rpm komt . Vandaar dat de die problemen daar vaker voorkomen. En dan is er nog het thema motorolie. Ik ken racevriendjes uit de USA die zelfs in hun dure racemotoren goedkope shit olie gebruiken; een vriend van me is R&D ingenieur bij Opel/GM en moet Amerikaanse Collegas ervan overtuigen dat ze fatsoenlijke olie moeten gebruiken en dat ook dwingend aan hun clientele moeten adviseren . Verder zijn de absurde intervallen voor oliewissels funest. Smeren is maar een van de 5 funkties(smeren, koelen,afdichten,geluiddempen,vuil afvoeren) van olie en dat blijft hij inderdaad ook na 50000km nog prima doen. Maar de vuilafvoerfunctie is een ander verhaal. Daar gaat het dus ook mis, tenzij de auto wordt voorzien van een veel beter filtersysteem. De prijzen van autos staan toch al enorm onder druk dus zo,n verbeterd filtersysteem wordt niet gemonteerd. Dus rijdt je auto regelmatig eens echt goed warm, gebruik fatsoenlijke olie en verwissel olie en filter bij maximaal 15000 km of 25000 km als je op LPG rijdt( weinig oliecontaminatie). En laat je niet naaien met olie van 30 euro per liter. Er is prima fullsynth olie op de markt voor minder dan 12 euro per liter. Dan kun je dus gerust wat frequenter verversen. Als je dat doet zul je geen problemen krijgen. En tip voor Tonnetje: als je de regering echt wil naaien moet je LPG inbouwen. Ik heb 11 mnd geleden 1750 euro incl BTW betaald voor een perfecte installatie inclusief Valve-care unit. Sindsdien 34000 km; tel uit je winst. LPG kost hier 61 ct pliter en mijn 300 sportcross verbruikt 10 liter als mijn vrouw er mee rijdt en 12 tot 15 liter als ik er mee rijd. Heb dus ca 3200 euro aan brandstof uitgespaard op 11 maanden...
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
[ En tip voor Tonnetje: als je de regering echt wil naaien moet je LPG inbouwen. Ik heb 11 mnd geleden 1750 euro incl BTW betaald voor een perfecte installatie inclusief Valve-care unit. Sindsdien 34000 km; tel uit je winst. LPG kost hier 61 ct pliter en mijn 300 sportcross verbruikt 10 liter als mijn vrouw er mee rijdt en 12 tot 15 liter als ik er mee rijd. Heb dus ca 3200 euro aan brandstof uitgespaard op 11 maanden...[/quote]


in holland werkt het anders
je moet meer mrb betalen tov benzine
verschil is 456,00 euro per jaar
gasinstalatie inbouwen kost hier veel meer, en weet niet of het mogelijk is op mijn type motor!
dus ik maak niet genoeg km,s om het verschil terug te verdienen met 11000km per jaar
daarbij is het gas veel voordeliger bij jullie als bij ons
is op het moment 87cent en in 2014 komt er sowieso nog 7 cent bij op ivm accijnsverhoging
al met al geen optie voor me.

UPDATE is geen gasinstalatie leverbaar op het moment met G3 en direct ingespoten motoren
alleen voor de V.A.G groep zijn er systemen te koop!
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Sorry Tonnetyje, wissiknie, ik dacht dat tegenwoordig met G3 het verschil heel gering was. Hier betaal ik geloof ik 120 euro per jaar meer wegentaks Maar als er niks beschikbaar is voor jouw type houdt het sowieso op. En bij 11000 km is LPG nauwelijks rendabel(al wordt het omslagpunt met een euro prijsverschil per liter natuurlijk steeds gunstiger) en dan denk ik bovendien dat de 250 wel wat minder zal verbruiken als de 300.
Ik zal voor de kilometervrers eens bij AGS in Geel(Belgie) vragen of zij een systeem voor de 250 hebben of er een voor kunnen/willen maken en tegen welke prijs. Groetjes uit Belgie