CarPlay in 2009 RX450h

Breadpaw

Nieuw hier
2 sep 2021
7
7
3
Dag, ik vroeg me af of er iemand is die ervaring heeft met het installeren van een aftermarket head unit in de RX450h.

Ik heb een 2009 model met een rocker switch voor besturing van het navigatiesysteem etc, nu lijkt het erop dat ik op AliExpress weinig kan vinden wat in dit type auto geïnstalleerd kan worden. ik hoopte dat het wellicht iemand hier gelukt is en ben uiteraard erg nieuwsgierig hoe dat dan gelukt is :)
 

Breadpaw

Nieuw hier
2 sep 2021
7
7
3
Ah, ja ik was er al langs gekomen maar dacht dat dit alleen over modernere modellen ging. Zie nu dat ze ook oudere modellen supporten! Top, dank!
 
Laatst bewerkt:

Breadpaw

Nieuw hier
2 sep 2021
7
7
3
Helaas, de Vline werkt niet voor het 2009-model :( heb het idee dat dit mode nét buiten de boot valt.
 

Breadpaw

Nieuw hier
2 sep 2021
7
7
3
Ter referentie voor (toekomstige) lezers: ik heb waarschijnlijk een oplossing gevonden bij een bedrijf uit Brooklyn, NAVIKS.
Ze bieden een type-specific tussen-unit aan die aan het beeldscherm gekoppeld kan worden. Verder komt er nog een CarPlay-module bij die zijn signaal dan weer over de eerste module naar het beeldscherm stuurt.

Ik moet wél nog even dubbelchecken of dit apparaat écht geschikt is
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

Breadpaw

Nieuw hier
2 sep 2021
7
7
3
Voortschrijdend inzicht.

onze RX450h is dus bouwjaar 2009 maar model 2010. Contact opgenomen met Motrade en binnen 2 minuten antwoord over de compatibility van de VLine2. Verdere communicatie ging ook enorm snel en volledig.

Afweging gemaakt tussen een Android head-unit en de GROM Vline. In het laatste geval wordt de nieuwe computer (met CarPlay etc) “achter” het originele systeem gehangen. Bij de android head-unit (met nieuw scherm) wordt het originele systeem achter de android-box gehangen). Houdt onder andere in dat bij een nieuwe head-unit de af-fabriek reverse camera bv niet meer werkt.

ik ben iig voor de GROM-optie gegaan. Dank voor het suggereren van het andere topic, @RoelVB !
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB

Breadpaw

Nieuw hier
2 sep 2021
7
7
3
Alles geïnstalleerd en weggewerkt. Werkt erg gaaf, performance is nog beter dan verwacht (CarPlay werkt erg vloeiend en snel).
De support van Motrade en GROM USA is erg goed, ben met wat kleine hiccups overal makkelijk uit gekomen :) aanrader!
 
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB en Stefan O