Carplay aansluiting

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
Dag Forum. Om
Maar direct met de deur in huis te vallen, is het mogelijk dat iemand of een bedrijf een Lexus RX450H van maart 2018 voorziet van CarPlay? Dit is iets wat ik nu op de huidige RAV4 wel heb. Het liefst behoud ik deze mogelijkheid.

Mocht dit mogelijk zijn begrijp ik dat het geld kost natuurlijk!
We zijn nu ver gevorderd met het kopen van een 2018 RX en zou CarPlay wel een toevoeging vinden.

hartelijke groet

Rick
CA7FB1F9-BFEC-493B-91B1-ECCC589DA33E.jpeg
 

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
GROM Audio levert systemen die Carplay kunnen toevoegen aan de bestaande infotainment unit. In Nederland levert @MoTrade (https://motrade.nl/nl/) deze systemen van GROM.

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee (de prijs is behoorlijk fors voor hoeveel ik de auto nu gebruik), maar dat is voor ieder natuurlijk een afweging. Volgens mij zijn er wel wat forumleden die een GROM Vline unit hebben en ook op het Amerikaanse Lexus forum kun je vast een hoop ervaringen vinden.

Mooi interieur van die RX overigens!
 

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
He bedankt voor de informatie, daar kan ik verder mee.
Wellicht kan ik @MoTrade benaderen of hij mij in dit draadje ?
Ik zou dat wel graag willen in de RX450H.

@R3D , wat dat interieur ja vind ik ook mooi.
Heb nu in twee verschillende Lexi gereden, een F-Sport en een President.
We gaan sowieso voor een RX450H uit 2018 met "laag aantal kilometers" , dat is voor ons nog te doen.
In mijn hoofd ben ik er al uit de Lexus is de wagen, nu nog de beslissing maken ...welke... het wordt.
 

MoTrade

Hoort erbij
Sponsor
18 okt 2018
53
29
18
Hallo
Het lukt me niet om bij mijn berichten te kmne op een of andere manier. Maar hierbij de link.
onderaan staat een demo en filmpje uitbouw radio. Daarmee kan in principe elke garage het doen
 
  • Leuk
Waarderingen: Avontuur

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
@UsedLexus, ik heb van de week contact gehad met Michel van @MoTrade over CarPlay in de Lexus RX450h van bouwjaar 2018.
Hij adviseerde mij de "GROM Vline2 LEX89" in te laten bouwen en vertelde wanneer ik dat zeer netjes wilde laten doen dat ik het beste door Anton van Kakerken kon laten doen.

Heb jij enig idee van de kosten mbt het inbouwen?
Wij hebben maandag nog een laatste proefrit bij Louwman in Utrecht, wanneer deze wederom bevalt gaan we ermee door.
Onderstaand is het model display, dit is ook de foto van de auto@


Hartelijk groet,

Rick

lexus-rx-450h34.jpg

 

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
Ik heb vandaag de inbouw van de CarPlay geregeld via @MoTrade, wanneer het geplaatst is zal ik mijn ervaringen delen! In de RX450H zal de GROM Vline2 LEX89 geplaatst worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: R3D

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
De afspraak mbt Carplay inbouw staat gepland voor donderdag de 17e juni.

Ik wil Marc van bedrijf Vetos en Michel van @MoTrade bedanken voor het meedenken.
Ik zal vragen of Marc af en toe een foto van de inbouw kan maken. Deze zal ik dan delen en natuurlijk de eerste week met CarPlay.
 

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
CarPlay inbouw in de Lexus RX450H.

Via @MoTrade ben ik in contact gebracht met VETOS Autobedrijf Bouman, daar zou de Grom worden ingebouwd.
Het product de Vline2 LEX89 werd alvast vooruit gestuurd, het ziet eruit als een toverdoosje.

Carplay1.jpg

Bij Autobedrijf Bouman is met alle liefde en zorg de Vline2 LEX89 ingebouwd, maar voor dit zover is moet er heel veel uitgebouwd worden.



Carplay3.jpg

Wanneer alle kabels er tussen zijn geplaatst is het tijd om proef te draaien.


Carplay4.jpg

De verbinding wordt gemaakt met de iPhone, niet veel later is er teken van leven, sterker nog het werkt gewoon. Op de bijrijdersstoel ligt de Vline2 LEX89 deze zal uiteindelijk in de middenconsole worden geplaatst.

Carplay2.jpg

Op de plek waar je het gele en zwarte schuim ziet is de Grom ingebouwd, zie je al niet meer terug. Alle kabels/connectoren zijn uitstekend weggewerkt en trillingsvrij in de console geplaatst.


Carplay5.jpg

Dan gaan we proefdraaien en kunnen we navigeren met Apple's kaarten.

Carplay6.jpg
Dan kan ik op weg naar huis, op de weg naar huis draai ik Invincible van Tool, een stevig nummer, het klinkt top zowel via Tidal als via Spotify en draadloos.

Carplay7.jpg
Ik kan niet anders als super enthousiast zijn met de CarPlay, ook hoe alles is geplaatst en weer terug is gezet. Je ziet er helemaal niets van dat alle ingewanden zichtbaar waren, de hechtingen zijn echt goed gezet.

Carplay8.jpg

Ik wil Vetos en @MoTrade bedanken, het maakt het navigeren maar ook muziek nog makkelijker. Op vakantie is CarPlay straks ons navi systeem, muziek erbij. Heerlijk.
 

Blesser

Hoort erbij
24 mrt 2021
43
46
18
Hee dat is gaaf, ik heb het overwogen voor de RX maar (een jaar geleden) was het nog niet zo makkelijk iemand te vinden die het aandurfde. Dit ziet er wel prima uit. Dank voor het delen van de ervaringen.

Wat ik me afvroeg: Hoe snel start het systeem op? Of is het starten-aan?
 

Avontuur

Hoort erbij
22 mei 2021
64
48
18
Dag Blesser,

Het systeem doet er ongeveer een minuut of een fractie langer over, dan heb je CarPlay in beeld.
Je kan thuis al een route invoeren bij google maps en de via CarPlay ga je in de auto op weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Blesser

Edward

Nieuw hier
7 mei 2021
7
3
3
Mooi gedaan. Wat was het prijskaartje (of hrb ik er hierboven ergens overgekeken). Ik heb een RX450h Luxury van 2016 met hetzelfde interieur.
Ik overweeg om dit ook te installeren.
 

ChrisLas

Nieuw hier
12 jan 2024
17
25
13
Hallo
Het lukt me niet om bij mijn berichten te kmne op een of andere manier. Maar hierbij de link.
onderaan staat een demo en filmpje uitbouw radio. Daarmee kan in principe elke garage het doen
Hi allen, korte toevoeging op dit punt. Bij aanschaf van m’n RX 2016 had ik een tweedehands CarPlay systeem overgenomen. Dat leek initieel te werken maar haperde later flink. De truc bleek om het systeem te resetten op meerdere manieren. Op YouTube vond ik instructies. Het inbouwen vond ik achter de radio unit te krap en in het Dashboard kastje te krap qua kabels. Volgende week een afspraak bij Bouman om het in de middenconsole in te bouwen. Het systeem werkt alvast wel en MAN wat is dat fijn. Enige wat het van 9–> 10 zou brengen is als de muis ook zo zou blijven plakken op de verschillende knoppen als bij het originele systeem. Als een van jullie daar iets op weet houd ik me aanbevolen. Verder echt een aanrader dat VLine systeem 👍