Carplay werkt niet

Precies dat dacht ik.
Maar wel vreemd dan, 2019 en facelift is de overgang naar “wel CarPlay” 🤔

Vrees dat je je auto als een soort fase 1,5 moet zien. Al wel de facelift, maar nog de uitrusting uit 2018.

Kan een dealer a.d.h.v. het VIN niet zien welke softwareversie er op hoort te zitten en/of Carplay erop zou moeten zitten?

Ik zie bij de twee 2020 modellen op AutoTrack ook niet de CarPlay optie op het scherm, en niet in de beschrijving van opties 🤔.

Het schijnt dat je dit voor een facelift RC kunt retrofitten @Paniekje . Volgens mij is daar een stukje hardware voor nodig in je RC van Lexus. Ik meen bedragen in de VS gelezen te hebben van rond de $300. Meestal zijn dat ex BTW bedragen. Met de huidige koers en inclusief BTW zit je op ongeveer €320. Ik denk dat de mannen van Huro dit voor je kunnen uitzoeken wat daadwerkelijk op jouw chassisnummer wel/niet kan. Volgens mij is die originele Lexus-retrofit dan wel bekabelde Android Auto/Carplay. Maar als je dat dan hebt, is die originele uitbreiding met een eenvoudige aftermarket dongle ook draadloos te maken.

Oh, maar ik hoef dat er niet in hoor 😁

Het was meer dat ik het vreemd vind omdat het volgens de brochure er vanaf 2019 standaard in zou moeten zitten.

• Leuk
Waarderingen: ThinlaneT
Oh, maar ik hoef dat er niet in hoor 😁

Het was meer dat ik het vreemd vind omdat het volgens de brochure er vanaf 2019 standaard in zou moeten zitten.
Dat kan ik mij voorstellen, laat staan de releasemodellen tussen de verschillende landen. Met m’n 3GS het ge-eikel dat deze van juli ‘05 is en er in september er een batch aan revised parts is gekomen, als kers op de taart dat er in de meeste landen buiten EU pas het 2006 model betrof. Dan heb je het vooral over mechanische delen dan wel ecu’s. Verschillende versies van firmware of connectiviteit is hier nog wel gevoeliger voor. Goed dat je het hebt uitgezocht en obv van VIN hebt uitgesloten. Slaap je weer rustig van (spreek ik even voor mijzelf).