CD wisselaar stekker

Bajverhe

Nieuw hier
31 okt 2015
13
2
0
Hallo,

Ik wil binnenkort een Yatour media changer in mijn IS200 inbouwen. Dit apparaat wordt aangesloten op de cd wisselaar poort van de radio en maakt het mogelijk om muziek af te spelen via bluetooth en AUX.

Nu zijn er voor Lexus/toyota 2 verschillende aansluitingen voor de CD wisselaar. Een 6+6 en 5+7 aansluiting. Mij is verteld dat het overgrootte deel van de IS200 gebruik maakt van de 5+7 aansluiting. Ik heb een IS200 uit 2004, mijn radio heeft de volume knop links. Zijn er generaties of types radio in de IS200 geleverd die gebruik maken van de 6+6 aansluiting of kan ik veilig de 5+7 bestellen? Ik vind het namelijk zonde van de tijd om heel de radio console uit elkaar te schroeven om alleen een stekkertje te bekijken.

Verder heb ik ook een aantal lampjes in mijn dashboard die kapot zijn, namelijk de lampjes "achter" de ventilatie knoppen. Zijn er onderdeel nummers bekend van deze lampjes of is het mogelijk dat het aan de bekabeling ligt?

Alvast bedankt,

Bart
 

Bajverhe

Nieuw hier
31 okt 2015
13
2
0
Bedankt voor de informatie,

Ik heb gezocht naar informatie over de radio, niet alleen op dit forum, maar vond nergens uitsluitsel, dus dacht dat misschien iemand op dit forum dit wel zou weten. Voor de lampjes heb ik inderdaad niet gezocht omdat dit pas in me op kwam toen ik het bericht al aan het typen was.

Heeft er overigens iemand ervaring met de Yatour?


Mvg

Bart
 

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Ja ik heb een premium radio met knop links. Was een 5 en 7 stekker.

Ik heb m met de optionele bt module erbij.
 

Bajverhe

Nieuw hier
31 okt 2015
13
2
0
Bedankt allen,

Vanavond even controleren en bestellen, en dan hopelijk dit weekend inbouwen en testen.

Dit is overigens de module die ik van plan ben om te bestellen. Deze heeft bluetooth ingebouwd zitten en heeft geen extra module nodig. Ben benieuwd hoe het werkt.

Groeten, Bart
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Volgens mij is dat een remote.. die lijkt iig veel op mijn bt module. er staat zelfs bluetooth op module zelf. zal er wel inzitten.
 

Bajverhe

Nieuw hier
31 okt 2015
13
2
0
Voor mij was het ook een beetje onduidelijk welke versie nou wat had, dus heb ik vorige week een mailtje gestuurd. Dit was het antwoord:

Beste Bart,

Op 05-TOY1 zit aux en iPod/iPhone aansluiting.
Op 06-TOY1 zit aux en USB en SD aansluiting.
Op 07-TOY1 zit aux + USB +SD + iPod/iPhone aansluiting.
Geen enkel interface heeft een ge?ntegreerde Bluetooth module.
U kunt voor alle drie los een YT-BTM Bluetooth module bijnemen.

Op YT-BTA-TOY1 zit een AUX aansluiting en Bluetooth ge?ntegreerd en met bediening van vorige/volgende track vanaf de radio. Wat bovenstaande niet hebben.


Voor wat u nodig heeft zou ik voor YT-BTA-TOY1 nemen.


Gisteren heb ik even mijn radio eruit gehaald om te controleren welk type stekker ik had(5+7), en er blijkt door een vorige eigenaar al eens wat geknutseld te zijn bij de radio. Er zat geen stekker meer in de CD wisselaar aansluiting en er hingen wat draadjes los. Er was 1 draad rechtstreeks zonder stekker verbonden met de cd wisselaar aanlsluiting(volgens mij linksboven). Verder zat er nog een halve afgebroken bevestiging voor een telefoon houder oid aan de radio geschroefd en leek het of onderin de radio een hoop losse boutjes en moertjes lagen te rammelen.

De radio functioneert gelukkig nog goed, en ook de lampjes achter de ventilatie werken ineens weer. Dat zal dus wel een los contact oid zijn geweest.

Volgens mij zat de draad die op mijn radio aangesloten zat op de mute of op de 12V aansluiting. Ben benieuwd waar hij voor gebruikt wordt/werd.

groeten,

Bart
 

Bajverhe

Nieuw hier
31 okt 2015
13
2
0
En net had ik iets heel raars. Mijn lampen bleven op stadsverlichting staan, en als ik mijn sleutel uit het contact haalde en de deur open deed ging er een piepje branden. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ik ben bang dat het iets met de printjes in de kachel bediening te maken heeft, want toen ik daar de stekkers van los haalde was het probleem over.

Groeten,

Bart
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Weet niet wat voor piepje je bedoel. maar bij mij IS hoor je dat piepje altijd als je de deur open maakt. Bij al mijn autos was dat zo
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
En net had ik iets heel raars. Mijn lampen bleven op stadsverlichting staan, en als ik mijn sleutel uit het contact haalde en de deur open deed ging er een piepje branden. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ik ben bang dat het iets met de printjes in de kachel bediening te maken heeft, want toen ik daar de stekkers van los haalde was het probleem over.

Groeten,

Bart

hoe brand een piepje ? ;)
 

Bajverhe

Nieuw hier
31 okt 2015
13
2
0
Is dat niet het waarschuwingssignaal van dat jij je lampen moet uitzetten?

Daar lijkt het wel op, helaas piept ie ook als de lichtschakelaar op off staat. Ook blijven er lampen branden

Ik ga er vanmiddag even naar kijken. Mocht ik het probleem niet gevonden krijgen, dan open ik een nieuw topic. Deze kan op slot.

Groeten,

Bart
 

Bajverhe

Nieuw hier
31 okt 2015
13
2
0
Vanmiddag heb ik de yatour ingebouwd, het kastje werkte vrijwel meteen naar behoren. Doorspoelen en wisselen tussen nummers kan met de knoppen op de radio en werkt beter dan ik verwacht had.

Het probleem met het piepje werd denk ik veroorzaakt door een slechte aansluiting binnen in de ventilatie/kachel unit. Er zat een stekkertje los, toen ik deze vastgedrukt heb was het probleem voorbij.

Groeten,

Bart
 

Bajverhe

Nieuw hier
31 okt 2015
13
2
0
Ik heb eigenlijk alleen nog maar getest via bluetooth op de telefoon, en dat werkt prima. Binnenkort ook de Aux aansluiting maar eens een keer testen.