Chiptuning Lexus IS250

PlatinumMike

Nieuw hier
7 sep 2014
3
0
0
Geachte leden,

Heeft iemand ervaring met het chiptunen van een Lexus IS250 ?
Welke dealer ? En het verschil in vermogen, merkbaar etc?

Alvast bedankt :)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Chiptunen gaat voor de IS250 volstrekt niets betekenen helaas... Dat verhaal kun je dus rustig vergeten.;)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
of je moet de hele ecu eruit halen en een standalone inbouwen en laten tunen wat ook de nodige geld kost.. ben je zo 1000 euro verder minimaal denk ik...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, en uitlaatspruitstuk en de hele ratsmodee :p Wat zal het opleveren, max 30 pk...?
Ga je niet trekken voor 1000+ euro schat ik in...
 

PlatinumMike

Nieuw hier
7 sep 2014
3
0
0
Waar kun je zo'n IS350 importeren ? Ik zat eerst op Exporttrader, maar volgens mij is dat daar een heel gedoe. Iemand een bekende importeur of site waar je dat kan doen ?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Neem contact met Wil op, van Showoff imports. Hij heeft in het verleden een IS350 uit de VS gehaald.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Klopt, maar ik denk dat je snelheidsbeleving veel heftiger zal zijn met een supercharger. Daarnaast zijn er genoeg mensen voor wie dit wellicht wel een optie is?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat lijkt me sterk, aangezien je (in dit geval) minder PK's opwekt met een SC dan een ander blok. Voor de rest moet iedereen zelf bepalen wat ie wil, dat is mijn punt ook niet.
 

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Anno 2022 misschien wel opties om er wat pk's en vooral koppel bij te krijgen? Gaat mij puur om met caravan rustigg 90km per uur te tuffen zonder dat ie blijft schakelen tussen 4 en 5
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Oja enige wat niet werkt is dat kleine knopje "shiftlock" bij mijn auto
Dat heeft blijkbaar een andere functie..

Namelijk om, als je je auto wilt verplaatsen zonder de motor te starten, je automaat uit de p te halen.. dit kan alleen als je dat knopje indrukt.

Waarschijnlijk werkt het dus wel, maar doet het iets anders dan je denkt.
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
289
165
43
Anno 2022 misschien wel opties om er wat pk's en vooral koppel bij te krijgen? Gaat mij puur om met caravan rustigg 90km per uur te tuffen zonder dat ie blijft schakelen tussen 4 en 5
Los nog van de eventuele tuning. Het is dan beter om met een caravan achter de auto, de keuzehendel in handmatige modus te zetten en dan naar believen op- of terugschakelen. Dan gaat de automaat niet pendelen en heb je zelf in dit soort situaties de controle over het juiste gedrag, toerental en koeling.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Los nog van de eventuele tuning. Het is dan beter om met een caravan achter de auto, de keuzehendel in handmatige modus te zetten en dan naar believen op- of terugschakelen. Dan gaat de automaat niet pendelen en heb je zelf in dit soort situaties de controle over het juiste gedrag, toerental en koeling.
Dat pendelen in toerental doet hij ook zonder van versnelling te wisselen.. het is een soort overdrivemodus die continue in en uitgeschakeld wordt.

Het handmatig zetten bij de IS waar je het over hebt, is niets anders dan beperken van je aantal versnellingen. Door de automaatbak te beperken tot bijvoorbeeld de 4e versnelling, zul je zulke hoge toeren houden, dat pendelen over is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutch88

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Hey Sammie, ik zet natuurlijk de hendel in "sport" en dat hij niet verder kan schakelen dan z'n 5. maar dan schakelt deze gewoon vanzelf naar zijn 4 hoor met beetje wind of een hellingkje op.