Chiptuning Lexus IS250

PlatinumMike

Nieuw hier
7 sep 2014
3
0
0
Geachte leden,

Heeft iemand ervaring met het chiptunen van een Lexus IS250 ?
Welke dealer ? En het verschil in vermogen, merkbaar etc?

Alvast bedankt :)
 

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Dat heeft blijkbaar een andere functie..

Namelijk om, als je je auto wilt verplaatsen zonder de motor te starten, je automaat uit de p te halen.. dit kan alleen als je dat knopje indrukt.

Waarschijnlijk werkt het dus wel, maar doet het iets anders dan je denkt.
Hey Henri, het knopje voelt lam aan, en er gaat ook geen lampje op dash branden. ik heb nooit iets anders gevoeld met in drukken. Denk dat micro switch stuk is.Bij alle andere automaten betekent "shift-lock"toch echt dat hij in z'n versnl blijft staan. Gelukkig is dit een best slimme automaat die als je hem per ongeluk al rijdend in zijn reverse zet een piepsingnaal geeft ipv hem daadwerkelijk in zijn reverse te zetten:eek:
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Exact. De bak in de 4 of 5 'blokkeren', net zoals een handbak. Het is afhankelijk van het toerental of je voor de 4 of 5 kiest.
het is niet blokkeren.

het is: niet verder op kunnen schakelen dan de gekozen versnelling.
dus wel terug schakelen bij helling o.i.d.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Hey Henri, het knopje voelt lam aan, en er gaat ook geen lampje op dash branden. ik heb nooit iets anders gevoeld met in drukken. Denk dat micro switch stuk is.Bij alle andere automaten betekent "shift-lock"toch echt dat hij in z'n versnl blijft staan. Gelukkig is dit een best slimme automaat die als je hem per ongeluk al rijdend in zijn reverse zet een piepsingnaal geeft ipv hem daadwerkelijk in zijn reverse te zetten:eek:
het makkelijkste kom je er achter door terwijl de motor uit staat te proberen het knopje in te drukken en dan de keuzehendel uit de ''P'' te halen,.

lukt dat niet , dan is hij inderdaad kapot.
ik denk niet dat dit een lampje oplevert. (lijkt mij mechanisch)

auto in R zetten tijdens vooruit rijden heb ik nooit durven proberen.. :p
 

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Net aan de tel gehangen met Unlimited tuning in Amersfoort. Deze jongen zegt dat het zeker wel kan en de geschatte 20nm aan koppel ook wel gaat lukken. Enige is dat de ecu uit de auto moet en ze gaan er een chip in solderen. Alle bedrijven tot nu toe geven aan dat de winst min zal zijn. Ik heb deze auto niet gekocht voor de stoplicht sprintjes maar om de caravan makelijk te kunnen trekken. Ik wil de gok wagen voor 400euro. Ik moet alleen even een foto maken van de stekker op de ecu dan weten ze zeker of ze er iets mee kunnen, de 3 IS250's die ze eerder gedaan hebben waren tot 2008. Mijne 2010 misschien net weer een andere ecu er in. ik kom er op terug.
 

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
het is niet blokkeren.

het is: niet verder op kunnen schakelen dan de gekozen versnelling.
dus wel terug schakelen bij helling o.i.d.
Hey Henri dat doe je toch al met de hendel en dan de max stand invoeren?
en zelfs dan schakelt hij door omhoog als je in het rode komt.
 

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
het makkelijkste kom je er achter door terwijl de motor uit staat te proberen het knopje in te drukken en dan de keuzehendel uit de ''P'' te halen,.

lukt dat niet , dan is hij inderdaad kapot.
ik denk niet dat dit een lampje oplevert. (lijkt mij mechanisch)

auto in R zetten tijdens vooruit rijden heb ik nooit durven proberen.. :p
Ik per ongeluk met zelf schakelen:eek: schaamme dat ik dit hier vertel hahah
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Hey Henri dat doe je toch al met de hendel en dan de max stand invoeren?
en zelfs dan schakelt hij door omhoog als je in het rode komt.
Het gaat er om dat je niet 1 versnelling vast zet.
Als de auto het nodig vindt om terug te schakelen, zal hij dat doen..
(Opschakelen bij hoge toeren wist ik nog niet, maar dat doet hij dan blijkbaar ook)

Door stand S te kiezen kun je idd zelf de keuze maken tot welke versnelling je wilt dat de auto onder normale omstandigheden opschakelt.
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
273
154
43
Hoe je het noemen wilt.. Niet verder dan de 4 of 5 of 'blokkeren' in de 4 of 5..
Het gaat er om dat de bak niet verder dan de geselecteerde versnelling kan gaan, door handmatig ingrijpen.
Hier zit uiteraard een beveiliging op vanuit de TCM:
-Jaag je het toerental in het rode gebied, zal hij alsnog opschakelen.
-Komt (of dreigt) de auto onder toeren (te komen), schakelt hij zelf terug.

Zet de bak eens in de 4 bij heuvelachtige ritten. Het feit dat hij zelf al terug naar de 4e gaat, zegt al dat de 5 gewoon te hoog gegrepen is, op dat moment. Je hoeft hogere toeren echt niet te schuwen met een caravan. 😅
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Hey Henri dat doe je toch al met de hendel en dan de max stand invoeren?
en zelfs dan schakelt hij door omhoog als je in het rode komt.
vandaag had ik een perfecte mogelijkheid dit kort uit te testen,
bij mij schakelde hij niet verder hoor...

ging helemaal in z'n rev limiter hangen..

Na 2 seconden mishandelen van de V6 heb ik de auto maar snel de optie gegeven om er een versnelling bij te schakelen, waar hij maar al te graag gebruik van maakte.

misschien was de auto nog van plan om verder te schakelen na meer dan 2 seconden, maar ik ben er nogal zuinig op, dus wilde het niet langer afwachten.
 

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Beste mensen, ik heb vorige week mijn Lexus IS250 uit 2010 laten chippen. Ik heb de auto nu bijna 6jaar en blijf er nu (zeker):p nog even in door rijden!
 

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Ik ben bij Bullpower in Dronten geweest. Deze doet eesrt een run op de testbank om te kijken wat er voor vermogen nog in zit. Jullie weten vast allemaal dat de fabriek 208pk en een koppel van 250nm opgeeft. Mijn Lex heeft na 13jr en 135.000km.. 213pk en 265.7nm koppel, enige wat ik heb aangepast is een K&N inleg filter en tank altijd 98.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj en Johno

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Na chip tuning 229pk bij 6171tpm en 288,8Nm koppel bij 3678tpm. Het lijkt misschien niet veel, maar ik merk het zeker! Onderin loopt hij soepeler, en rond de 4000tpm is hij een stuk veller:love: Voorheen zakte het vermogen rond de 6000tpm een beetje in, nu gaat hij voor de 6000tpm xtra vel naar de 6500tpm.
Ik heb zo een heel andere auto en ben dik tevreden!

groetjes
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Na chip tuning 229pk bij 6171tpm en 288,8Nm koppel bij 3678tpm. Het lijkt misschien niet veel, maar ik merk het zeker! Onderin loopt hij soepeler, en rond de 4000tpm is hij een stuk veller:love: Voorheen zakte het vermogen rond de 6000tpm een beetje in, nu gaat hij voor de 6000tpm xtra vel naar de 6500tpm.
Ik heb zo een heel andere auto en ben dik tevreden!

groetjes
Mag ik vragen wat de kosten waren van zo'n upgrade?
*Edit*: ik heb het al gevonden!

Ben wel benieuwd of dat ook nog een positieve invloed op het verbruik heeft. Niet dat het zo'n zuiperd is maar zou mooie bijvangst zijn
 

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Mag ik vragen wat de kosten waren van zo'n upgrade?
*Edit*: ik heb het al gevonden!

Ben wel benieuwd of dat ook nog een positieve invloed op het verbruik heeft. Niet dat het zo'n zuiperd is maar zou mooie bijvangst zijn
Nou als ik eerlijk ben is het zo verslavend om nu tot de 6500tpm te gaan dat het natuurlijk veel meer zuipt. ik ga me een week inhouden en dan plaats ik je hier de cijfers:D
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Mag ik vragen wat de kosten waren van zo'n upgrade?
*Edit*: ik heb het al gevonden!

Ben wel benieuwd of dat ook nog een positieve invloed op het verbruik heeft. Niet dat het zo'n zuiperd is maar zou mooie bijvangst zijn
Hey,

Ja hij zuipt meer. Ik rij korte stukjes en had al een gemm verbruik van 13,4
Nu 14,2, maar ik kan me niet inhouden helaas. Dus daar zal het ook zeker mee te maken hebben. Het laatste stuk op de toerenteller is het mooist, die 4 a500 tpm die hij extra maakt. Met de caravan was het een genot! achter een vrachtwagen berg van 3% op. We knalde met 2 volwassenen en 2kids en caravan van 230 breed en 7m lang oja en zon 1400kg van 85km p/uur naar 120o_O en dan zaten we naast de vrachtwagen moet je nagaan. verbruik daardoor ook weer hoger. maar richting de Ardeche toch al elke 3uur tanken met dan kwarttank over. zon 300km op 3kwart tank dus. maar ik rij dan 110 op de cruise. Ga je tegen de 100 rijden stukken zuiniger.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Hey,

Ja hij zuipt meer. Ik rij korte stukjes en had al een gemm verbruik van 13,4
Nu 14,2, maar ik kan me niet inhouden helaas. Dus daar zal het ook zeker mee te maken hebben. Het laatste stuk op de toerenteller is het mooist, die 4 a500 tpm die hij extra maakt. Met de caravan was het een genot! achter een vrachtwagen berg van 3% op. We knalde met 2 volwassenen en 2kids en caravan van 230 breed en 7m lang oja en zon 1400kg van 85km p/uur naar 120o_O en dan zaten we naast de vrachtwagen moet je nagaan. verbruik daardoor ook weer hoger. maar richting de Ardeche toch al elke 3uur tanken met dan kwarttank over. zon 300km op 3kwart tank dus. maar ik rij dan 110 op de cruise. Ga je tegen de 100 rijden stukken zuiniger.
Oja de boete laats van 739 euro was het duurste geintje:rolleyes:
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
826
1
422
63
We knalde met 2 volwassenen en 2kids en caravan van 230 breed en 7m lang oja en zon 1400kg van 85km p/uur naar 120o_O en dan zaten we naast de vrachtwagen moet je nagaan. verbruik daardoor ook weer hoger. maar richting de Ardeche toch al elke 3uur tanken met dan kwarttank over. zon 300km op 3kwart tank dus.
Klinkt als een uitstekende vorm van “Italian tune up” :LOL:(y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dutch88