Ben er nog steeds hoor, mis mijn Lexus aan 1 kant wel, andere kant niet. Het was een "dame" bracht me in goed comfort overal en inderdaad ze was niet bepaald een koppelbeest of een snelle tussensprinter. Uitblinker was ze in betrouwbaarheid,
Nu de Honda Accord, een beetje "geholpen qua vermogen, een 2.2 E-Dtec diesel met nu 220PK en 485NM koppel , hij trekt door tot 4500RPM met boven de 400NM aan koppel. Er zit een strut in onder de motorkap en een ander onderstel wat hem iets te stug maakt maar wel een bochten koning.
Met zoveel koppel is de rijbeleving echt wel veel beter dan in een IS250 die prima reed maar een erg laag "fun" karakter had. Het grootste nadeel van de IS vond ik eigenlijk het verbruik ten opzichte van de "fun factor". Lekker warm rijden en dan proberen te knallen leverde al gauw een verbruik van 1 op 8 of soms 1 op 7 op. Ja, nogmaals , ze was betrouwbaar maar nu, nu is elke dag een feest om te rijden met een andere uitlaat, een goed geisoleerde auto zodat je niet altijd aan het feit herinnerd word dat het een diesel is is het een feest om te rijden. Ik hoef geen 110 meer te rijden of in iedergeval onder de 130 te blijven om het nog een beetje betaalbaar te houden. Wat een verademing. Ik heb 3x een test run gedaan met een zijden voet rijden, het verbruik is te zien op de foto maar het echte verbruik toen ik weer wat omhoog ging (heuvel op) was 4.2 liter per 100 kilometer bij 95 kmh. Geniet van de foto's en als ik weer een andere auto koop dan zeker weer een Lexus maar dat zal dan een RX450H zijn van na 2017. Voorlopig geniet ik van de Honda.