Chiptuning Lexus IS250

PlatinumMike

Nieuw hier
7 sep 2014
3
0
0
Geachte leden,

Heeft iemand ervaring met het chiptunen van een Lexus IS250 ?
Welke dealer ? En het verschil in vermogen, merkbaar etc?

Alvast bedankt :)
 

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Oeh, die zou hier aanleiding zijn voor een jaar dwangarbeid in de schuur of zo :eek:
Mijn vriendin was..is.. :rolleyes: woest! Ik moet mijn Lego verkopen om het terug te betalen:oops:o_O Aan de andere kant was mijn laatste overtreding van 30km p/uur te hard uit 2001 ofzo. Toen reed ik met een Nissan Micra super S uit 1990 met een 1,2l motortje:ROFLMAO: Nog voor onze verkering. en in die tussentijd misschien iets van 3 bekeuringen van max 45 euro gehad. Dat ik nooit een snelheidsovertreding te pakken heb gehad met mijn zwaar getunde Charade GTti ui 1987 is een wonder. Regelmatig naar het "japanse autofestival"de teller uit gereden. Dus ik mag niet klagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Iemand hier al met zijn IS250 op zijn top gereden? Ik rond de 230 dan is de gang er wel uit ook al wou hij nog wel iets door. Na de chip tuning nog niet geprobeerd denk 210 de max.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
579
1
376
63
Ouch, Lego verkopen doet ook zeer, ik heb ook wat van die mooie doosjes waar ik liever geen afstand van doe, dan die schuur maar. Zoā€™n bedrag is onvergeeflijk hier, en eerlijk is eerlijk, ik zou het andersom ook niet echt op prijs stellen šŸ˜Ž
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
827
1
424
63
Iemand hier al met zijn IS250 op zijn top gereden? Ik rond de 230 dan is de gang er wel uit ook al wou hij nog wel iets door. Na de chip tuning nog niet geprobeerd denk 210 de max.
Ik heb een paar jaar geleden een keer 220km/h op de teller gehad. Vanaf dat moment ontdekte ik pas dat die oranje ring in de snelheidsmeter ook rood kon worden :LOL:

volgens mij zat er nog wat marge in voor iets harder maar het verkeer in Duitsland liet dat niet toe.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en Dutch88

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Ik heb een paar jaar geleden een keer 220km/h op de teller gehad. Vanaf dat moment ontdekte ik pas dat die oranje ring in de snelheidsmeter ook rood kon worden :LOL:

volgens mij zat er nog wat marge in voor iets harder maar het verkeer in Duitsland liet dat niet toe.
Klopt ik had hem al 4jaar en noiit boven de 200 gereden .. Gaaaf he(y)(y)(y)
 

Dutch88

Hoort erbij
26 okt 2022
63
25
8
Ouch, Lego verkopen doet ook zeer, ik heb ook wat van die mooie doosjes waar ik liever geen afstand van doe, dan die schuur maar. Zoā€™n bedrag is onvergeeflijk hier, en eerlijk is eerlijk, ik zou het andersom ook niet echt op prijs stellen šŸ˜Ž
Ik baal er zelf ook van en praat het niet goed ook hoor. Mijn moeder had een hartinfarct gehad die dag dus gaf bij een groen stoplicht gas (baan van 2 naar 1) binnen de bebouwde kom. Geen fietspaden of kruisingen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: robtp09

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Iemand hier al met zijn IS250 op zijn top gereden? Ik rond de 230 dan is de gang er wel uit ook al wou hij nog wel iets door. Na de chip tuning nog niet geprobeerd denk 210 de max.
M'n IS350 leek in elk geval begrensd te zijn op 240, er leek meer in de motor te zitten, maar de auto wilde niet harder.
 
  • Wow
Waarderingen: Dutch88

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Ben er nog steeds hoor, mis mijn Lexus aan 1 kant wel, andere kant niet. Het was een "dame" bracht me in goed comfort overal en inderdaad ze was niet bepaald een koppelbeest of een snelle tussensprinter. Uitblinker was ze in betrouwbaarheid,

Nu de Honda Accord, een beetje "geholpen qua vermogen, een 2.2 E-Dtec diesel met nu 220PK en 485NM koppel , hij trekt door tot 4500RPM met boven de 400NM aan koppel. Er zit een strut in onder de motorkap en een ander onderstel wat hem iets te stug maakt maar wel een bochten koning.
Met zoveel koppel is de rijbeleving echt wel veel beter dan in een IS250 die prima reed maar een erg laag "fun" karakter had. Het grootste nadeel van de IS vond ik eigenlijk het verbruik ten opzichte van de "fun factor". Lekker warm rijden en dan proberen te knallen leverde al gauw een verbruik van 1 op 8 of soms 1 op 7 op. Ja, nogmaals , ze was betrouwbaar maar nu, nu is elke dag een feest om te rijden met een andere uitlaat, een goed geisoleerde auto zodat je niet altijd aan het feit herinnerd word dat het een diesel is is het een feest om te rijden. Ik hoef geen 110 meer te rijden of in iedergeval onder de 130 te blijven om het nog een beetje betaalbaar te houden. Wat een verademing. Ik heb 3x een test run gedaan met een zijden voet rijden, het verbruik is te zien op de foto maar het echte verbruik toen ik weer wat omhoog ging (heuvel op) was 4.2 liter per 100 kilometer bij 95 kmh. Geniet van de foto's en als ik weer een andere auto koop dan zeker weer een Lexus maar dat zal dan een RX450H zijn van na 2017. Voorlopig geniet ik van de Honda.
 

Bijlagen

  • Honda 1.png
    Honda 1.png
    847,6 KB · Weergaven: 41
  • Honda 2.png
    Honda 2.png
    691,5 KB · Weergaven: 41
  • Honda 3.png
    Honda 3.png
    1,1 MB · Weergaven: 40
  • Honda 11.jpg
    Honda 11.jpg
    255,7 KB · Weergaven: 37
  • Honda 13.jpg
    Honda 13.jpg
    378,3 KB · Weergaven: 39
  • Honda 14.jpg
    Honda 14.jpg
    441,8 KB · Weergaven: 40
  • Honda 15.jpg
    Honda 15.jpg
    495,9 KB · Weergaven: 43
  • Honda12.jpg
    Honda12.jpg
    196,3 KB · Weergaven: 41
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en robtp09