collega gespot

• Onderwerp starter Onderwerp starter tuut
  • Startdatum Startdatum
  • Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Maaruhhh 🤔, hij heeft de nieuwere koplampen ? 🧐
De facelift is geleverd met twee varianten, zoals je dat overigens bij meer types ziet. Bijgaand screenshot komt uit de folder van de IS. Bij het onderste type zijn de buitenste lensjes voor het dimlicht. En de grotere aan de binnenkant voor het grote licht. Bij de “normale” koplamp is dat blijkbaar gecombineerd in één lens.

Bijlagen

• IMG_0014.jpeg
    IMG_0014.jpeg
    570,6 KB · Weergaven: 33
Rijdt 19" nog enigszins comfortabel?
Het verlagen deed ik eerder dan de wielenwissel.
Dat gaf het grootste verschil in comfort, je voelt de kleine oneffenheden.
En bij de wissel van 17 naar 19 zal ook weer iets in comfort ingeleverd hebben, er zit qua dikte van de banden immers ook minder rubber (van 45 naar 35 / 30)

Trouwens het ‘nieuwe’ wegdek rond Apeldoorn (A1, 4-baans, richting Deventer) is maar een klein stukje maar rijdt als een biljardlaken.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Vandaag werkelijk waar niet één collega tegengekomen. Maar wel een waarde bereikt die ik nog niet eerder heb gezien en eerlijk gezegd ook niet voor mogelijk hield. Excuus voor de onnodige beeldvulling maar mijn vrouw ging uitstappen toen ik nog even rustig een foto wilde nemen zucht...
IMG_0458.jpg

• Leuk
Waarderingen: Bobusa en D43m0n
Vandaag werkelijk waar niet één collega tegengekomen. Maar wel een waarde bereikt die ik nog niet eerder heb gezien en eerlijk gezegd ook niet voor mogelijk hield. Excuus voor de onnodige beeldvulling maar mijn vrouw ging uitstappen toen ik nog even rustig een foto wilde nemen zucht...Bekijk bijlage 183654
Het oranje bandenspanningscontrole lampje dat brandt en je auto staat in Ready?
Een andere bijzonderheid zie ik niet (al zal bij mijn auto die 7,6/100km bijzonder onzuinig zijn).

Vandaag werkelijk waar niet één collega tegengekomen. Maar wel een waarde bereikt die ik nog niet eerder heb gezien en eerlijk gezegd ook niet voor mogelijk hield. Excuus voor de onnodige beeldvulling maar mijn vrouw ging uitstappen toen ik nog even rustig een foto wilde nemen zucht...Bekijk bijlage 183654
Ja, die 7.6 L is idd mooi voor een LS 600h maar alleen haalbaar meestal na het tanken waarbij er meestal ook in EV modus gereden wordt. Heb ook wel eens lagere waarden gezien en ook bij andere hybride's zoals mijn vorige IS 300h. Ik ben wel benieuwd naar je langdurige gemiddelde verbruik. Ik zit nu op 9.4 L.

Dus nog steeds het TPMS probleem niet verholpen?

Het gaat inderdaad om het verbruik, gemeten over zo'n 125 km 80 en 100 wegen met twee kleine stukjes bebouwde kom. Dat is voor mij een vermeldenswaardig laag verbruik maar ik snap dat dit onduidelijk kan zijn wanneer je een ander model rijdt.

TPMS sensoren zijn inderdaad nog steeds in storing. Maar ik was er even klaar mee dus vandaar het oranje lampje... Langdurig gemiddeld verbruik zal ik vanmiddag eens bekijken. Zal ook wel ergens tussen de 9 en 10 L/100km liggen :eek:

Laatst bewerkt:
Ik zal maar niet zeggen wat mijn LSje kan met z'n grasmaaiermotor, anders rennen jullie vandaag nog naar de stealer om er óók een te halen...

• Haha
Waarderingen: Bobusa en D43m0n
TPMS sensoren zijn inderdaad nog steeds in storing. Maar ik was er even klaar mee dus vandaar het oranje lampje
Dat moet op te lossen zijn.
  • Zijn alle TPMS sensoren operationeel volgens de Autel met de batterij status OK?
  • De ingestelde bandenspanning is 2,5 bar of hoger voor alle 5 banden?
  • Heb je de reset knop ingedrukt tot het TPMS lampje 3x knippert en met de juiste bandenspanning volgend de juiste werkwijze?
Dit is de procedure:
1750425569458.png

Stap 5 is denk ik ook wel belangrijk.

Hoop dat je het voor elkaar krijgt, we geven niet op hier op het forum ;)

Bij stap 3 gaat het mis. Als ik de motor start dan gaat het TMPS lampje al knipperen, al hou ik het rest knopje een mensenleven lang ingedrukt dan gaat deze niet langzaam knipperen. Er komt ook geen melding op het display.
Ik vermoed dat die knop defect is eigenlijk...

En ja, ik geef het op als ik me ga ergeren. Moet er meer echt even mee langs de dealer, wordt Zwolle denk ik.

Maar oprecht bedankt voor het helpen!

Bij stap 3 gaat het mis. Als ik de motor start dan gaat het TMPS lampje al knipperen, al hou ik het rest knopje een mensenleven lang ingedrukt dan gaat deze niet langzaam knipperen. Er komt ook geen melding op het display.
Ik vermoed dat die knop defect is eigenlijk...

En ja, ik geef het op als ik me ga ergeren. Moet er meer echt even mee langs de dealer, wordt Zwolle denk ik.

Maar oprecht bedankt voor het helpen!
Nee, als het TSMP lampje knippert dan helpt de reset met het knopje niet. En als alle 5 TPMS sensoren goed zijn geregistreerd met de Autel via de OBD2 dan is er idd wat anders aan de hand.