collega gespot

• Onderwerp starter Onderwerp starter tuut
  • Startdatum Startdatum
Ik zal ook wat vaker die kant op rijden, misschien kom ik ook eens in beeld 😁
Ha ha, precies ook mijn ideešŸ˜‚. Is dat nu wat herr S. Freud omschreef als Lexeurisme. Ik voel een subgroep opkomen van veelal gepensioneerde Lexanen die gaan rondtoeren in NL om gespot te worden. Er gaat een spel ontstaan met een on-line scorebord wie het vaakst is gespot. Wie zijn juist de topspotters die de meeste Lexi spotten?

Wanneer ik kiekjes van auto’s het wereld wijde web opgooi zijn dat kiekjes waarbij ik per definitie de kentekens ā€˜blur’

Wanneer ik kiekjes van auto’s het wereld wijde web opgooi zijn dat kiekjes waarbij ik per definitie de kentekens ā€˜blur’
Hier ook. Ik krijg -in mijn werk- vaak geparkeerde wagens in beeld. De zichtbare kentekens haal ik dan weg. Ze zijn niet te herleiden naar namen of adressen, maar ooit een keer gedoe mee gehad en sindsdien haal ik ze weg.

• Leuk
Waarderingen: quattrootje en Richie
In mijn ā€˜SAAB’ periode ging ik vaak naar ā€˜gathering’of SAAB’s bijeenkomsten en ving dan alle SAABjes digitaal.
Waren er meer dan eens echt velen.
Was dan de volgende dag aardig wat uurtjes zoet met het wegpoetsen van alle kentekens.
Maar ik had het er graag voor over šŸ˜Ž

Een half uurtje geleden reed er een prachtige groene IS 250 die dit jaar zijn 20e verjaardag viert door mijn besneeuwde straat.

Helaas geen foto, ik was alleen even de container aan de straat aan het zetten. Op het juiste moment.

Wel het kenteken even bekeken: deze liefhebber heeft de auto al bijna 10 jaar. Zou ik ook doen met zo'n mooie!

Bijlagen

• IMG_4127.png
    IMG_4127.png
    1,3 MB · Weergaven: 32
  • Verdrietig
  • Wow
Waarderingen: HondaFan en Bobusa
Met de IS 250 met achterwielaandrijving is het nu echt lekker spelen. Lekker de achterkant laten kwispelen heerlijk. 😁
Nou, wij reden net vanuit zuid-Limburg terug naar huis (bij Arnhem). Dat was een hele spannende rit. Uitbreken op de snelweg is zeker niet aan te raden. Het ging goed, op wat kwispelen na.
En idd, ik reed al jƔren met winterbanden....tot nu. Dus ik gleed echt alle kanten op. Had zelfs moeite om m'n oprit op te komen :giggle:

• Wow
Waarderingen: HondaFan
Dus ik gleed echt alle kanten op. Had zelfs moeite om m'n oprit op te komen
Dit probleem heb ik ook helaas, zomersloffen en achter maat 265, nou dan weet je het wel. Maar goed, die paar keer dat er sneeuw ligt.
De oprit is bij mij ook een uitdaging daar er nog een klein stoeprandje ligt en de oprit schuin omhoog loopt, Sneeuwvrij maken is een must en zout strooien, anders kom ik er niet op.

• Leuk
Waarderingen: quattrootje
Dit probleem heb ik ook helaas, zomersloffen en achter maat 265, nou dan weet je het wel. Maar goed, die paar keer dat er sneeuw ligt.
De oprit is bij mij ook een uitdaging daar er nog een klein stoeprandje ligt en de oprit schuin omhoog loopt, Sneeuwvrij maken is een must en zout strooien, anders kom ik er niet op.
Winterbanden bij kou en nattigheid hebben wel een voordeel mbt veiligheid. Het is niet alleen voor bij sneeuw. Om die reden is het bij mij all seasons of winter& zomer banden. Ik rij ook wel vrij veel, rond de 25k per jaar.

En ja ik geef een vermogen uit aan banden bij elke auto wissel🫣. De banden zaak waar ik al 10+ jaar komt kent mij dan ook vrij goed. Als ik bel of mail ziet hij al de euros binnenstromen 🤣.

Het is nu wel leuk om all wheel drive te hebben. Eerder met sneeuw op de snelweg viel het mij wel op dat vele mensen dapperder zijn dan ik. Terwijl ik rechts rustig aan reed (80 kmh). werd ik ingehaald door mensen die over sneeuw geen reden. Dat kan zomaar een keer misgaan.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa en Sam_IS300h
Met de RX op wintersloffen is het nu wel genieten, hij blijft strak rijden.

Dat mensen op zomerbanden de winter ingaan kan ik me nog enigszins voorstellen maar eigenlijk zou je in deze omstandigheden dan ervoor moeten kiezen om niet de weg op te gaan.

Je kunt extra langzaam rijden maar dan nog is je remweg veel langer dan auto's op winterbanden of all season banden.

Laatst bewerkt: