connected services via android telefoon in GS 450H 2013 werkend krijgen

PJL

Actief
29 jun 2015
165
40
28
Misschien heb ik mijn vraag niet in de goede rubriek geplaatst, ik vind het geen project -), maar hier is mijn vraag.

ik heb gisteren veel tijd besteed aan het werkend krijgen van de zgn connected services. Mijn Samsung S4 praat sinds dag 1 via bluetooth met de auto; geen enkel probleem. Telefoneren, sms en mail, alles werkr naar behoren.
Ik heb een account aangemaakt bij het lexus portal; ik heb een "DUN' programma op mijn telefoon gedownload. Ken uiteraard mijn passwords etc. Maar krijg desondanks doorlopend de mededeling: geen toegang tot portal. Lexus-dealers hier in Frankrijk kennen nauwelijks het woord SAV service apr?s vente en laten me graag "even langskomen. 150 km heen en weer is wat veel voor mijn "probleem"lijkt me.
Heeft iemand hier suggesties, voor de settings van de telefoon misschien ?

Dank en fijn weekend gewenst vanuit warm ZW Frankrijk -)
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Eens even graven in mijn geheugen, ben jaren geleden bezig geweest met DUN over Bluetooth.

Heb je de mogelijkheid om een inbel nummer in te geven in de Lexus (zou wel moeten aangezien DUN staat voor Dial-Up Networking)? Toen ik hiermee bezig was (in het Windows Mobile tijdperk) gebruikte belde ik in naar *99# om gebruik te maken van de internetverbinding van de telefoon.
 

PJL

Actief
29 jun 2015
165
40
28
Dank voor het meedenken -).
Ik had de laatste link ook al gevonden, maar als je goed leest heeft niemand hier de oplossing gevonden. Ik heb allerlei gegevens gevonden voor het opzetten van een PAN etc. Heb de indruk dat Lexus hier ver achter loopt met de realiteit. Mirrorlink etc was in 2012 nog niet uitgevonden. Zou een mooie update van matig werkende navigatie en spraakherkenningssoftware zijn. Ben wat dat betreft zeer teleurgesteld in een vrijwel nieuwe auto. En met de connected services kun je gemakkelijk via google of een andere machine een hotel zoeken en ben je niet afhankelijk van de door Lexus gevonden PDI. Het beeldscherm is groot genoeg, je doet er maar weinig mee -(
Ik denk dat ik van de week toch eens langs een echte concession rijd om de zaak daar werkend te krijgen.
Ik laat nog even weten.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
If your phone does not support HFP,registering the Bluetooth phone or using OPP, PBAP, MAP, DUN or PAN profiles individually will not be possible. If the connected Bluetooth device version is older than recommended or incompatible, the Bluetooth device function may not work properly.
 

PJL

Actief
29 jun 2015
165
40
28
Ikheb DUN geinstalleerd. je ziet pakketjes data heen en weer gaan, dus er is cerbinding. Net als bluetooth. Telefoon opengezet voor het delen van data met anderen. Nog steeds niets dan error=01.
Ik ga zo de vraag eens uitzetten bij de franse Lexus vrienden. Wie weet.... En anders: op naar Toulouse -(
 

PJL

Actief
29 jun 2015
165
40
28
Ik heb vandaag nog wat reddingsboeien uitgeworpen om mijn connected services live en werkend te krijgen. Tevergeefs tot nu toe. Kom "even langs" en we maken het werkend is het meest gehoorde antwoord. Vanmiddag de auto even gewassen om morgen mooi schoon de Tourmalet op te gaan en daarna even langs Biarritz voor een update van de navigatie en wellicht uitkomst voor mijn "probleem".... Aan het eind van de middag auto willen binnen zetten: niets dan foutmeldingen. Handrem, verlichting, kreunende dingen overal, dashbord op hol.... Auto is weggesleept richting de dealer en ik wacht nu, uren later nog op vervangend vervoer (g??n clio heb ik gezegd). Zucht....... Leve de electronica, zelfs bij Lexus -(
 

PJL

Actief
29 jun 2015
165
40
28
Na een soort van reset door de dealer is de auto weer bruikbaar en teruggebracht. Met een beschadiging aan de achterbumper..... Helaas was er geen mogelijkheid om meteen de connected services aan te sluiten, want mijn telefoon was 150 km bij de concesssionaire vandaan. Ik heb veel informatie gekregen van lexus NL met informatie over de connected services. Het werkt nog steeds niet, helaas, maar hulde aan hun reactiviteit. Lexus France geeft geen enkel antwoord op vragen en de portal my lexus hier in Frankrijk blinkt uit door lege pagina's.....
 

PJL

Actief
29 jun 2015
165
40
28
@ Alor: ik zie een type auto in je lijst die ik niet ken: IS300hh F sport gaybride 2013.... GAYbride ? Een soort van Bi ? -)))