cruise control hendel

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Tijdens grondige poetsbeurt heb ik de hendel van de cruise control afgebroken. Mooi balen maar zijn er hier op het forum die ook zoiets hebben meegemaakt en of bij de dealer ze zo te koop zijn en voor alle (meeste) modellen gelijk zijn? En de kosten ?
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Heb al wel gebruikt gezocht en valt mee maar is het zelf te doen? Zag wel op you tube filmpje en leek eenvoudig. Vraag me wel af of de stroom eraf zou moeten maar als hij niet op contact staat is het toch ook uit lijkt me?
 

Steve070

Hoort erbij
18 feb 2017
47
12
8
Als het goed is wordt deze ook op ali verkocht en werkt gewoon tegen een fractie van de prijs. Ik spreek uit ervaring met een toyota auris TS, zal vd lexus niet anders zijn. Kreeg deze tip indertijd van een logistiek medewerker van een lexus/toyota dealer. Niet van het origineel te onderscheiden. Doe er je voordeel mee.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Als het goed is wordt deze ook op ali verkocht en werkt gewoon tegen een fractie van de prijs. Ik spreek uit ervaring met een toyota auris TS, zal vd lexus niet anders zijn. Kreeg deze tip indertijd van een logistiek medewerker van een lexus/toyota dealer. Niet van het origineel te onderscheiden. Doe er je voordeel mee.
Hiermee eens!
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Kijk, hier hebben we wat aan, top. Kan ook nog van sloop halen, valt prijs ook mee, ff over nadenken. Dan komt nog de/montage. 2 kapjes links en rechts eraf, daarna op een of andere manier de airbag lossen, schroef of clipjes dacht ik op you tube te zien. Ff uitzoeken en of stroom ook eraf moet. Niet op contact lijkt me ook uit.
 
13 jun 2019
177
53
28
Paar maanden geleden de hele ACC bedieningsunit vervangen voor €150,- all in. Was dezelfde reparatie (en de enige serieuze) die ik ook in mijn Prius 3 in 325.000km heb gehad (bij 75.000km). Nu dus bij de IS300h. Het is dezelfde unit.
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Lijkt mij ook en heb wat filmpjes bekeken en is amper een kwartier werk. Zo'n hendeltje stelt ook niks voor en zit met 2 schroefjes vast en dan nog het stekkertje. Enige punt even is de airbag los maken en iets opzij leggen zodat je bij de schroefjes kan. De ene airbag is geklikt en ander zit weer vast met schroefjes. Straks eerst op onderzoek uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 3623

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Paar maanden geleden de hele ACC bedieningsunit vervangen voor €150,- all in. Was dezelfde reparatie (en de enige serieuze) die ik ook in mijn Prius 3 in 325.000km heb gehad (bij 75.000km). Nu dus bij de IS300h. Het is dezelfde unit.
maar dan heb je het zelf gedaan?
of doet de dealer het voor dat geld?
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Goed om te weten dat dat relatief betaalbaar en veilig door een expert kan gebeuren (m b.t. de airbag)
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Kan jullie melden dat het weer klaar is. Bij demontagebedrijf bedieningshendel gekocht, stroom er ff af 2 kapjes van het stuur achterzijde eraf, 3 palletjes opzij, airbag/claxon opzij, 2 schroefjes van hendel los, stekkertje los, kapotte hendel eruit, nieuwe erin. Dit alles in omgekeerde volgorde weer monteren, stroom erop, ff alle electrische bedieningen checken en kwartier later klaar(y)(y)(y)
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik herinner me van mijn tijd met de Prius P2 dat de basisversie in 2005 zonder cc geleverd werd.
Maar de bedrading en de control-unit waren al aanwezig.
Menigeen kocht zo'n cc-pookje, sloot 'm aan volgens bovenstaande voorschrift en had opeens de beschikking over -jawel - cruise control! :)
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
403
144
43
Ik herinner me van mijn tijd met de Prius P2 dat de basisversie in 2005 zonder cc geleverd werd.
Maar de bedrading en de control-unit waren al aanwezig.
Menigeen kocht zo'n cc-pookje, sloot 'm aan volgens bovenstaande voorschrift en had opeens de beschikking over -jawel - cruise control! :)
Klopt, had ik ook al gelezen. Waarom dan ook niet even het hendeltje erin. Voor de fabrikant kost dit toch amper iets en kost totaal geen moeite. Maar goed, dat zijn keuzes die ze maken.