CT 200h remmen?

Christian G

Nieuw hier
17 nov 2024
1
0
1
Dag medeleden,

Ik heb sinds +/- 6 maanden een CT200h uit 2015 erg over te spreken. Nu heb ik sinds +/ 2 maanden geluid bij het remmen. Ik heb de remblokken laten vervangen. De schijven zijn redelijk afgesleten maar kunnen nog wel even mee.

Ik heb het geluid toegevoegd als bijlage. Ik hoor zelf eerst een geluid dat ik herken als normaal en ook bij een Toyota Prius hoor. Het geluid waar ik me aan stoor en eerder niet had doet zich voor bij remmen, niet altijd en contant, maar ook bij het indrukken van het rempedaal of loslaten hiervan bij stilstand. Er moet toch iemand zijn die dit geluid herken!

Ik vermoed zelf iets met ABS, rembekrachtiging of aansturing van remklauw. Ik denk dan aan iets met lucht in een leiding? geluid klinkt als links.

Alvast bedankt voor het meedenken en luisstern.

Vriendelijke groet,

Christian.

Bijlagen

Hallo, Zal niet iets met remklauw zijn, nieuwe blokken of schijf, het systeem zit linksvoor onder de motorkap( vanuit bestuurdersstoel gezien). Heb je ook gecontroleerd hoe hoog het oliepijl stond en nu staat met nieuwe blokken. Als die op pijl stond en je hebt nieuwe blokken erop gezet dan duw je de zuigers terug en gaat het pijl omhoog. Misschien is die nu helemaal vol en kans dat die overgelopen is. Hier zal het geluid natuurlijk niet vandaan komen en lijkt me verstandig dit door dealer of andere garage te laten checken.