CT200h afgeleverd!

Thunderace25

Nieuw hier
14 mrt 2011
8
0
0
Beste forumleden,

Ik heb vorige week een nieuwe CT200h gekocht in Duitsland. Bij een Nederlandse dealer werd me verteld dat ik 4 maanden moest wachten als ik er een zou bestellen. De levertijd stond me niet aan aangezien ik mijn eigen auto al had verkocht en toch snel een andere auto wilde. Uiteindelijk ben ik in Duitsland gaan zoeken. Daar zijn de CT's namelijk ook vanaf 1 maart leverbaar.

Normaliter is het importeren van een nieuwe auto altijd duurder, dit komt doordat er BPM afgedragen dient te worden. Zoals jullie natuurlijk wel weten is dit voor een CT niet het geval. Daarnaast zijn de prijzen van de CT in Duitsland gelijk aan de prijzen die in Nederland worden gehanteerd.

Ik heb mijn nieuwe CT gekocht bij Lackas in Wesel. Vanaf Arnhem is dit 35 a 40 minuten rijden. Ik was de eerste die hem afgelopen vrijdag afgeleverd kreeg. Deze week krijgt men nog 14 CT's binnen bij deze dealer. Mijn CT is voorzien van de Hakuren Silver lak met Luxury line uitvoering en met performance dempers.
De korting is vergelijkbaar met de korting die je bij Nederlandse dealers krijgt. Een extra voordeel is wel dat ik nu winterbanden eronder heb (verplicht in Duitlsand) en dat de zomerbanden kostenloos thuisbezorgd worden.

Vandaag wordt de auto RDW gekeurd en als het goed ontvang ik aan het einde van de week de kentekenplaten.
Ik zal jullie zo snel mogelijk voorzien van enkele foto's.

Wat het rijden betreft: Het is echt fenomenaal, niet alleen de acceleratie en wegliggign zijn zeer goed maar van binnen is het echt helemaal feest met een Luxury line uitvoering. Tip voor iedereen: Vergeet niet de performance dempers te bestellen! Dit is echt een welkome aanvulling!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Welkom hier Thunder! gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! Wat houdt die performance demper in eigenlijk? gaat de auto ervan strakker rijden? Misschien is het handig om jezelf even voor te stellen in de volgende topic?
viewforum.php?f=14

Thanks! :rulez:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Eeeh even een waarschuwing, voor import auto's geld GEEN RCT!!!! Dus zelf halen en brengen e.d., dat is het nadeel van zelf importeren, ook eventuele garantieaanspraken zullen stroef verlopen. Maar goed ieder zijn keus.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik ben door Lexus Groningen uitgenodigd om proef te rijden in een CT 200 komende 22 Maart. Mooie service van Lexus en ik ga het ook zeker doen. Ik ben benieuwd naar de rit alhoewel ik het uiterlijk nog steeds moeilijk vindt. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. :hi:
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Klopt die Aygo was een noodoplossing haha. Maar ik ben nog steeds verwend met mijn LS 400, net 2000 km op en neer naar Oostenrijk en dan kom je er achter wat de reisauto's van de kliko's onderscheidt. In de stad is al dat kleine spul leuk maar oh wee als je de heuvels van het buitenland ingaat. De eerste de beste stijging en je ziet alles klein worden in de spiegels. En als ik 1 op 13 rij met zo'n kippenhok en 1 op 11 met mijn V-8 dan doe ik het niet verkeerd dacht ik zo. Ik zit wel over de power in van de CT 200 want onder de kap blijft het wel een Prius hoe iedereen ook dit als een Lexus ziet. Maar we gaan het beleven komende week. :D
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Even een vraag uit nieuwsgierigheid:
Als ik een gebruikte Lexus LS400 uit het buitenland importeer, heb ik dan wel recht op de RCT?
Als ik een gebruikte Lexus LS400 in nederland koop die initieel nieuw uit het buitenland is geimporteerd, heb ik dan recht op de RCT?

Ik kan me somehow niet voorstellen dat de service van een merkgebonden autobedrijf afhankelijk is van het land waar de Lexus vandaan komt. De een zegt dat er wel een afhankelijkheid is, de ander juist weer niet. Tenminste, ik ga er even vanuit dat de RCT een universeel begrip binnen Lexus-land is welke ook in het buitenland van kracht is. Of is het zo dat de auto bekend moet zijn (nieuw of gebruikt) bij het merkgebonden autobedrijf? Als het laatste zo is, dan kan ik me er eventueel nog iets bij voorstellen. Aan de andere kant, business is business. Ik zou het niet begrijpen als Lexus geld toe zou leggen bij hun manier van service verlening. Ze zullen er vast wel "iets" aan overhouden lijkt me en dan is elke extra auto in onderhoud mooi meegenomen.

Bij VAG werd ik altijd netjes naar huis gebracht en weer opgehaald. Een paar jaar terug kreeg ik zelfs meteen een vervangende auto mee (op kosten van de klant, totdat mijn werkgever besloot dat dit toch wel erg luxe was). De auto werd dan niet schoongemaakt, maar dat heb ik nooit als een gemis ervaren. Ik kan me voorstellen dat als je de RCT gewend bent, je niet meer zonder zou willen.

Cheers
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
RCT is alleen voor NL en niet voor geimporteerde auto's van het merk lexus. Als je dealer er 1 importeerd is het wat anders dan neemt de dealer de RCT over, maar ga je zelf importeren moet je niet verlangen dat een dealer of de importeur voor je klaarstaan met RCT, immers je hebt er niet voor betaald. Eigenlijk zo klaar als een klontje.

Door Louwman is aangegeven dat de grijze import CT's GEEN RCT behandeling krijgen. :loll:
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Mijn LS 400 van 1992 is in 2006 uit Duitsland geimporteerd en de vorige eigenaar en ik hebben tot nu toe gewoon de RCT gehad, geen uitzondering. Voor de vervanging van de distributieriem werd mijn LS keurig gehaald en gebracht. Als je het onderhoud gewoon laat doen door Lexus denk ik dat het geen probleem is. Met een CT kan het anders zijn denk ik want meer dan 1000 op voorhand kopen is wel een hele hoop auto's voor die paar dealers van Lexus in Nederland. Dan wordt het halen en brengen van auto's een hele klus maar wat niet kan. :D
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Ok, thanks voor de verduidelijking! De spelregels zijn nu duidelijk en gezien het feit dat de RCT enkel door Nederlandse Lexus dealers wordt aangeboden klinkt het niet al te vreemd. Ze hebben dit stukje service verlening dus helemaal zelf in de hand.

Ben benieuwd hoe dit alles me gaat bevallen. Eerst wachten totdat ie er is, heel lang wachten, TE lang wachten wat mij betreft.
;)

Vreemd hoe dat werkt. Ik had met veel plezier een Seat Leon en keek enorm uit naar een BMW 1. Dat zou mijn volgende auto worden, ik wist het 100% zeker. Toen kwam de Lexus CT in het vizier. Nu ben ik de Seat kwijt, rij tijdelijk een BMW 1 en kijk nog meer uit naar de CT. Blijf het vreemd vinden om al rijdend in de BMW te denken aan hoe de CT me zou bevallen
:D
 

Peej

Hoort erbij
10 mrt 2011
29
0
0
Hmmm, kon het niet laten toen ik vandaag om de hoek was bij mijn Lexus dealer.
Hoewel ik hem zaterdag af mag gaan halen toch even binnen gelopen voor een sneak preview en even in de cockpit mogen zitten.

Ben nu ik hem gezien heb zeer ernstig tevreden met de gekozen kleur.
Mijn keuze voor Dark Opal is echt de goede geweest.
Heb er meteen even een laadvloerbeschermmat (zo'n rubberen ding) in laten leggen.
Maar daar moesten ze wel eerst een flap van weghalen.
Die gaat normaalgesproken in een bergvakje.
Maar dat bergvakje heeft plaats moeten maken voor de basbox van het 10 speakersysteem.

Zaterdag om 10.00 mag ik mijn Businessline Pro met HDD navigatie op gaan pikken.
Kan ik er meteen de hele dag mee gaan spelen.
Hopen dat de zon schijnt.
 

Thunderace25

Nieuw hier
14 mrt 2011
8
0
0
Zo hierbij de eerste foto's! Als het meezit heb ik vrijdag de kentekenplaten binnen!
 

Bijlagen

  • Lexus CT200h 001.JPG
    Lexus CT200h 001.JPG
    406,3 KB · Weergaven: 36
  • Lexus CT200h 003.JPG
    Lexus CT200h 003.JPG
    434,1 KB · Weergaven: 33
  • Lexus CT200h 005.JPG
    Lexus CT200h 005.JPG
    300,9 KB · Weergaven: 35