Dit verhaal begrijp ik oprecht niet. Wat verwacht je eigenlijk van een auto in de sneeuw? Dattie een veiling weggedrag heeft en je zonder problemen van A naar B en ook weer terug brengt? Of verwacht je lekker te kunnen driften?danidude zei:Tot nu toe niets dan lof gehad voor de CT, maar ik vindt de auto veel en veel te snel ingrijpen met dit weer. Ik rij nu maar standaard in sport-modus want dan valt het nog enigszins mee (en ja, ik heb winterbandjes eronder).
Het doet me pijn om te zeggen maar op rijgedrag in de sneeuw laat de CT voor mij behoorlijk te wensen over. Als er nou een knopje op zat dat je de VSC kon uitschakelen zou ik waarschijnlijk niet zeuren maar om een of andere reden zit die er niet op / heb ik nog niet gevonden. Jammer.
Haha, je moet het maar enigszins 'globaal' zien, anders blijf je tellen. Je analyse is overigens meer dan welkom hoor!Ik tel een andere verhouding hoor GPS-10
Met dit soort kou levert elke Hybrid iets in (neem b.v. de Prius) qua elektrische actieradius. Hulpmotor zal dus vaker moeten bijspringen. Het kan zodoende 'lonen' als de auto in een enigszins warme garage staat. Overigens zijn de auto's gemaakt om te opereren bij een extreem temperatuurbereik, gelijk aan reguliere auto's.capaciteit...maar het rijden op accu's in bijv. de stadsritten.
Ik merk dat de motor eerder aanslaat en langer blijft draaien om op bedrijfstemperatuur te blijven. Daarnaast viel me op dat nu met deze kou, de tractie-accu's tot een hoger niveau worden opgeladen (richting de 90% schat ik), terwijl toen ik mijn auto haalde deze auto steevast rond de 80% bleef 'hangen'.blue-eyes zei:Ik doelde niet zozeer het starten, maar het rijden op accu's in bijv. de stadsritten.