D-Per4mance - IS200 (update P1)

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Lijkt me langzaam tijd om hier een project topic te openen. Zoals jullie misschien al weten ben ik sinds kort in het bezit van een Lexus IS200.

Even wat spec's:

Merk: Lexus
Type: IS200 (GXE10)
Bouwjaar: 05-2000
Motor: 2.0 6-In-Lijn 24V (1G-FE)
Kleur: 1C0 Platinum Ice/Millenium Silver Metallic

Auto is geheel standaard gekocht bij Lexus Koln (D) en was afkomstig van de eerste eigenaar, bouwjaar 1917(!). Bij aanschaf stonden er pas 56500km op de teller.

De auto bij aanschaf:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Inmiddels is alles geregeld voor de RDW keuring om een setje gele plaatjes te mogen monteren. Auto zal aanstaande Maandag gekeurd worden.

Plannen voor wat aanpassingen zijn ook al gemaakt:
-Schroefset
-18" Velgen
-Catback uitlaat
-TRD RS200 voorbumper en grill
-etc.
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Re: D-Per4mance - IS200

Gisteren alvast wat aan de IS geknutseld:

-Poetsbeurtje gegeven bestaand uit:
*Wassen
*Kleien (Meguiars Clay kit)
*Cleaner (Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner)
*Polish (Meguiars Deep Crystal Polish)
*Wax (Meguiars NXT Tech Wax 2.0)

-Emblemen op de achterklep verwijderd (Lexus links en IS200 rechts). Staat net wat strakker. Twijfel nog een beetje of ik de L er ook af haal....

-Koplampen opgepolijst/poetst. Deze waren ietsje dof

-Kentekenhouders zonder reclame gemonteerd.

Wat beeldmateriaal:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
eerste update ziet er goed uit! vooral een Muguiars poestbeurt doet de auto altijd goed! Hoe heb je de emblemen netjes weg gekregen??
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Ik heb de emblemen eerst even warm gefohnd zodat de lijmlaag zacht wordt. dan voorzichtig met een visdraadje erachterlangs flossen. De lijm die achterblijft eraf krassen met je nagels (fijn werkje) en tot slot alles opgepoetst met meguiars bug en tar remover om het laatste beetje lijm weg te krijgen.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
kijk een goed begin in ieder geval! de topic blijf ik zekers volgens ;)

succes bij de RDW keuring :)
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
@mlcoolj: waar krijgen we die?

Net op RDW keuring geweest. Alles was in orde. Keurmeester gaf me nog een compliment dat de auto er zo verschrikkelijk netjes uitzag. Hij vond het een leuke en zeldzame auto. Kan ik het natuurlijk alleen maar mee eens zijn.
Nu even wachten tot de papieren in de bus vallen...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
hmm ok... Alor is het dichtst bij jouw denk ik... Je kunt ze ook bij de volgende meet krijgen... Ik zal even overleggen.. ik kom hierop terug...
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
mlcoolj zei:
hmm ok... Alor is het dichtst bij jouw denk ik... Je kunt ze ook bij de volgende meet krijgen... Ik zal even overleggen.. ik kom hierop terug...

Niet toevallig stickers beschikbaar? Zou ook wel mooi staan op de achterste zijruitjes of zo. Anders is dat er een voor de ideeenbox. Die kun je dan na overmaking van een x bedrag aan ieder forumlid die ze wil hebben opsturen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
stickers heeft hij ook... meld dit ook even bij hem als hij contact met je opneemt
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
D-Per4mance zei:
Ik heb de emblemen eerst even warm gefohnd zodat de lijmlaag zacht wordt. dan voorzichtig met een visdraadje erachterlangs flossen. De lijm die achterblijft eraf krassen met je nagels (fijn werkje) en tot slot alles opgepoetst met meguiars bug en tar remover om het laatste beetje lijm weg te krijgen.

Goedenavond,

Zijn de emblemen nog in goede staat?
Zo ja, bied je ze nog aan voor de verkoop?
Ik ben namelijk op zoek naar het gehele set emblemen dat origineel op de kofferbak van de Lexus IS200 zit.

Mvg. Harry
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Vandaag eindelijk 2 gele stukjes ijzer met wat zwarte versiering in ontvangst mogen nemen... Morgen nog even een APK erop en dan zijn we klaar voor het grote plezier van het Lexus rijden!