Dag 3 en sta aan de kant met mijn auto

70HLS42

Nieuw hier
24 mei 2022
22
25
13
Beste lexus leden

Ik heb afgelopen zaterdag een is300h aangeschaft, geïmporteerd door lexus enschede vanuit lexus duitsland. En dinsdag stond ik met brake assist en hybride aandrijvings problemen stil langs de snelweg, enig idee wat het kan zijn. Auto staat op 150dkm
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
410
148
43
Dat is inderdaad vervelend. De dealer op de hoogte gesteld? En laat de kleine accu eens doormeten. Soms gebeuren er dan de vreemdste dingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 70HLS42

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
815
113
Mooi dat het is gevonden, het was al onwaarschijnlijk dat de 12 volt accu het tijdens het rijden af laat weten, dan zou de inverter het over moeten nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

70HLS42

Nieuw hier
24 mei 2022
22
25
13
Mooi dat het is gevonden, het was al onwaarschijnlijk dat de 12 volt accu het tijdens het rijden af laat weten, dan zou de inverter het over moeten nemen.
Ja gelukkig wel, ik heb een jaar lang allerlei reviews gelezen en bekeken, ik was echt overtuigd dat ik bij lexus bij het goede adres was, daarna nog maanden gezocht naar de juiste occasion. Uiteindelijk gevonden in enschede een is300h Fsport bj 2016 met opendak en parkeersensoren voor en achter jammer dat ik geen memorystoelen heb maar jah. Wel een stuk Amsterdam > Enschede maar voor een auto rij ik dat stuk graag. Vandaag gebeld door de vestigingsmanager, de auto wordt vrijdag op transport gezet richting Enschede en krijg tot dat ik mijn auto terug heb een leen auto. Auto wordt na reparatie weer in Amsterdam afgeleverd. Een vervelende start maar wordt wel goed geholpen..
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
573
1
374
63
Heftig verhaal, ik dacht eerlijk gezegd ook in de richting van de kleine accu, als die de geest aan het geven is dan krijg je vaak ook zo'n kerstverlichting in je dashboard.
Maar goed dat het opgelost wordt, dan heb je een vers hybridepakket in je auto (y)
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
824
1
422
63
Ja gelukkig wel, ik heb een jaar lang allerlei reviews gelezen en bekeken, ik was echt overtuigd dat ik bij lexus bij het goede adres was, daarna nog maanden gezocht naar de juiste occasion. Uiteindelijk gevonden in enschede een is300h Fsport bj 2016 met opendak en parkeersensoren voor en achter jammer dat ik geen memorystoelen heb maar jah. Wel een stuk Amsterdam > Enschede maar voor een auto rij ik dat stuk graag. Vandaag gebeld door de vestigingsmanager, de auto wordt vrijdag op transport gezet richting Enschede en krijg tot dat ik mijn auto terug heb een leen auto. Auto wordt na reparatie weer in Amsterdam afgeleverd. Een vervelende start maar wordt wel goed geholpen..
Diverse clichés kun je er op los laten:
Je moet er geluk mee hebben.
je kunt pech hebben.

Maar waar het vooral om gaat is hoe je geholpen wordt. En zo te lezen is dat puik in orde (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken en 70HLS42

70HLS42

Nieuw hier
24 mei 2022
22
25
13
Diverse clichés kun je er op los laten:
Je moet er geluk mee hebben.
je kunt pech hebben.

Maar waar het vooral om gaat is hoe je geholpen wordt. En zo te lezen is dat puik in orde (y)
Dat klopt helemaal, het was vanaf het moment van pech dinsdag ochtend tot woensdag middag balen balen en nog een balen “ ik heb toch altijd pech” maar gelukkig na het telefoontje van de vestigingsmanager Lexus Enschede zie ik het als een geluk bij een ongeluk. Tot op heden zeker goed geholpen.
 

70HLS42

Nieuw hier
24 mei 2022
22
25
13
Op woensdag 1 juni 2022 ben ik gebeld door de werkplaats chef van Lexus Enschede met de mededeling, dat de storing code door Lexus Amsterdam is gewist en dat de storing niet terug komt. Ze hebben 200km rond gereden zonder probleem en storing. Omdat de storing niet terug komt kunnen ze de hybride accu pakket niet vervangen. Voor een healthcheck op de hybride accu wil hij 500km vol maken. En aan de hand daarvan een healthcheck garantie geven op de hybride accu pakket dat geldig zal zijn tot 200000km of tot 10jaar…. Begint wel langzamerhand te irriteren..
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
De dealer gaat tot het uiterste om je tot dienst te zijn. Geen kosten, je hebt vast een vervangende Lexus mee, en straks verlengde garantie. Een dealer van een willekeurig ander merk uit een land ten oosten van ons had je zondermeer het bos ingestuurd: 'We kunnen niks vinden m'neer.... '.
Wat irriteert er dan zo?
 

70HLS42

Nieuw hier
24 mei 2022
22
25
13
De dealer gaat tot het uiterste om je tot dienst te zijn. Geen kosten, je hebt vast een vervangende Lexus mee, en straks verlengde garantie. Een dealer van een willekeurig ander merk uit een land ten oosten van ons had je zondermeer het bos ingestuurd: 'We kunnen niks vinden m'neer.... '.
Wat irriteert er dan zo?
Het begint mij te irriteren dat ik een auto heb gekocht en dat ik er nauwelijks erin heb gereden, en dat ik het maar moet doen met een vervangende auto, tuurlijk beter iets dan niets maar het moet niet een zaak worden waarbij ik straks van het kastje naar het muur wordt gestuurd.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik denk dat als de dealer je van het kastje naar de muur wilde sturen dat dan niet het traject van langere controletijd en hybride accucheck ingezet zou zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dietrich

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Ik heb werkelijk waar er nooit eerder van gehoord ,dat er bij een Lexus van na 2010 een hybride accu vervangen moest worden. Denk eerder dat hij heel lang bij de Duitse dealer heeft stil gestaan ,waarbij hij maandenlang niet is gestart. En dat is wel een voorwaarde bij alle hybrides. Zelfs 4 weken op een Schiphol P-plaats kan funest zijn.
Maar ik zou me er niet te veel zorgen om maken, hij zal het nu wel weer uitstekend doen na die afleveringsperikelen.
mvg,
 
  • Leuk
Waarderingen: Dietrich