Dag 3 en sta aan de kant met mijn auto

70HLS42

Nieuw hier
24 mei 2022
22
25
13
Beste lexus leden

Ik heb afgelopen zaterdag een is300h aangeschaft, geïmporteerd door lexus enschede vanuit lexus duitsland. En dinsdag stond ik met brake assist en hybride aandrijvings problemen stil langs de snelweg, enig idee wat het kan zijn. Auto staat op 150dkm
 

70HLS42

Nieuw hier
24 mei 2022
22
25
13
Ik heb werkelijk waar er nooit eerder van gehoord ,dat er bij een Lexus van na 2010 een hybride accu vervangen moest worden. Denk eerder dat hij heel lang bij de Duitse dealer heeft stil gestaan ,waarbij hij maandenlang niet is gestart. En dat is wel een voorwaarde bij alle hybrides. Zelfs 4 weken op een Schiphol P-plaats kan funest zijn.
Maar ik zou me er niet te veel zorgen om maken, hij zal het nu wel weer uitstekend doen na die afleveringsperikelen.
mvg,
Thnx ik hoop echt dat het z’n verhaal is hoe jij het heb geschreven.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
829
1
425
63
Het begint mij te irriteren dat ik een auto heb gekocht en dat ik er nauwelijks erin heb gereden, en dat ik het maar moet doen met een vervangende auto, tuurlijk beter iets dan niets maar het moet niet een zaak worden waarbij ik straks van het kastje naar het muur wordt gestuurd.
Wat reed je voor auto/merk voordat je Lexus reed? Ik heb na aanschaf van mijn IS in 2014 ook wat garantie gevalletjes gehad en herinner me dat ik toen ook erg wantrouwend was. Dat was ik, omdat ik daarvoor ervaring had opgedaan met “garantie afhandeling” van een Audi van 4 jaar oud(!) nadat ik garantie had bijgekocht… En men gaf bij Audi echt niet meer weg dan absoluut noodzakelijk is. In 2011 hebben we een Polo er bij gekocht met zo’n “onderhoudsvrije” distributieketting. Pas na aandringen van veel consumentenorganisaties ging Volkswagen over tot vervanging, maar wel onder hun voorwaarden. Het is door dit soort fabrikanten dat mensen nu wantrouwend tegen een distributieketting aankijken. Voorheen wilde men juist een ketting, dankzij dit soort praktijken niet meer. Diezelfde fabrikant is als eerste (en het hardste) tegen de lamp gelopen met het fenomeen “sjoemel diesel”. De diesel is nu uit de gratie geraakt door dit soort praktijken. Japanse fabrikanten gaan voor zover mijn eigen ervaring betreft echt anders om met hun klanten. Ik moest echt wennen aan de betrouwbaarheid van de Lexus dealer. Ik bleef argwanend. Maar inmiddels heb ik dat niet meer bij mijn Lexus dealer (sinds 2014 klant). Sinds 2018 heb ik een Mazda MX-5 in onderhoud bij een oud-dealer (nu Hyundai dealer, maar nog steeds Mazda service punt). Ook daar word ik anders behandeld dan bij de Volkswagen of Audi dealers.

Terugkomend op die extra garantie die ik bij kon kopen bij een 4 jaar oude A4 3.0 TDI met 67.000km; dat kon ik maximaal 2 jaar nog doen. Het eerste jaar na aanschaf zat er A-selectie garantie bij. Ik kon voor €500,- nog 1 jaar bijkopen. Dat heb ik gedaan, en maar goed ook; voor €1000 aan reparaties gehad. Het tweede (en laatste) jaar dat ik bij kon kopen ging richting de €1000. Daarna kon het niet meer vanwege de leeftijd (Max 6 jaar oud). Je krijgt nu bij Lexus en Toyota 10(!) jaar garantie zonder ervoor te betalen, zolang je de dealer het onderhoud maar uit laat voeren. En natuurlijk, bij Audi moest ik destijds een sluitende historie hebben van onderhoud door een officiële dealer.

Het bovenstaande is maar een verhaal, maar ik probeer maar aan te geven dat ik je heel goed begrijp. Maar er zijn meer positieve ervaringen hier van dealers en de afhandeling van garantie.
 

70HLS42

Nieuw hier
24 mei 2022
22
25
13
Wat reed je voor auto/merk voordat je Lexus reed? Ik heb na aanschaf van mijn IS in 2014 ook wat garantie gevalletjes gehad en herinner me dat ik toen ook erg wantrouwend was. Dat was ik, omdat ik daarvoor ervaring had opgedaan met “garantie afhandeling” van een Audi van 4 jaar oud(!) nadat ik garantie had bijgekocht… En men gaf bij Audi echt niet meer weg dan absoluut noodzakelijk is. In 2011 hebben we een Polo er bij gekocht met zo’n “onderhoudsvrije” distributieketting. Pas na aandringen van veel consumentenorganisaties ging Volkswagen over tot vervanging, maar wel onder hun voorwaarden. Het is door dit soort fabrikanten dat mensen nu wantrouwend tegen een distributieketting aankijken. Voorheen wilde men juist een ketting, dankzij dit soort praktijken niet meer. Diezelfde fabrikant is als eerste (en het hardste) tegen de lamp gelopen met het fenomeen “sjoemel diesel”. De diesel is nu uit de gratie geraakt door dit soort praktijken. Japanse fabrikanten gaan voor zover mijn eigen ervaring betreft echt anders om met hun klanten. Ik moest echt wennen aan de betrouwbaarheid van de Lexus dealer. Ik bleef argwanend. Maar inmiddels heb ik dat niet meer bij mijn Lexus dealer (sinds 2014 klant). Sinds 2018 heb ik een Mazda MX-5 in onderhoud bij een oud-dealer (nu Hyundai dealer, maar nog steeds Mazda service punt). Ook daar word ik anders behandeld dan bij de Volkswagen of Audi dealers.

Terugkomend op die extra garantie die ik bij kon kopen bij een 4 jaar oude A4 3.0 TDI met 67.000km; dat kon ik maximaal 2 jaar nog doen. Het eerste jaar na aanschaf zat er A-selectie garantie bij. Ik kon voor €500,- nog 1 jaar bijkopen. Dat heb ik gedaan, en maar goed ook; voor €1000 aan reparaties gehad. Het tweede (en laatste) jaar dat ik bij kon kopen ging richting de €1000. Daarna kon het niet meer vanwege de leeftijd (Max 6 jaar oud). Je krijgt nu bij Lexus en Toyota 10(!) jaar garantie zonder ervoor te betalen, zolang je de dealer het onderhoud maar uit laat voeren. En natuurlijk, bij Audi moest ik destijds een sluitende historie hebben van onderhoud door een officiële dealer.

Het bovenstaande is maar een verhaal, maar ik probeer maar aan te geven dat ik je heel goed begrijp. Maar er zijn meer positieve ervaringen hier van dealers en de afhandeling van garantie.p
Wat reed je voor auto/merk voordat je Lexus reed? Ik heb na aanschaf van mijn IS in 2014 ook wat garantie gevalletjes gehad en herinner me dat ik toen ook erg wantrouwend was. Dat was ik, omdat ik daarvoor ervaring had opgedaan met “garantie afhandeling” van een Audi van 4 jaar oud(!) nadat ik garantie had bijgekocht… En men gaf bij Audi echt niet meer weg dan absoluut noodzakelijk is. In 2011 hebben we een Polo er bij gekocht met zo’n “onderhoudsvrije” distributieketting. Pas na aandringen van veel consumentenorganisaties ging Volkswagen over tot vervanging, maar wel onder hun voorwaarden. Het is door dit soort fabrikanten dat mensen nu wantrouwend tegen een distributieketting aankijken. Voorheen wilde men juist een ketting, dankzij dit soort praktijken niet meer. Diezelfde fabrikant is als eerste (en het hardste) tegen de lamp gelopen met het fenomeen “sjoemel diesel”. De diesel is nu uit de gratie geraakt door dit soort praktijken. Japanse fabrikanten gaan voor zover mijn eigen ervaring betreft echt anders om met hun klanten. Ik moest echt wennen aan de betrouwbaarheid van de Lexus dealer. Ik bleef argwanend. Maar inmiddels heb ik dat niet meer bij mijn Lexus dealer (sinds 2014 klant). Sinds 2018 heb ik een Mazda MX-5 in onderhoud bij een oud-dealer (nu Hyundai dealer, maar nog steeds Mazda service punt). Ook daar word ik anders behandeld dan bij de Volkswagen of Audi dealers.

Terugkomend op die extra garantie die ik bij kon kopen bij een 4 jaar oude A4 3.0 TDI met 67.000km; dat kon ik maximaal 2 jaar nog doen. Het eerste jaar na aanschaf zat er A-selectie garantie bij. Ik kon voor €500,- nog 1 jaar bijkopen. Dat heb ik gedaan, en maar goed ook; voor €1000 aan reparaties gehad. Het tweede (en laatste) jaar dat ik bij kon kopen ging richting de €1000. Daarna kon het niet meer vanwege de leeftijd (Max 6 jaar oud). Je krijgt nu bij Lexus en Toyota 10(!) jaar garantie zonder ervoor te betalen, zolang je de dealer het onderhoud maar uit laat voeren. En natuurlijk, bij Audi moest ik destijds een sluitende historie hebben van onderhoud door een officiële dealer.

Het bovenstaande is maar een verhaal, maar ik probeer maar aan te geven dat ik je heel goed begrijp. Maar er zijn meer positieve ervaringen hier van dealers en de afhandeling van garantie.
Pfff wat een verhaal, maar zeker geen onbekend verhaal voor mij, ik heb genoeg duitse wagens gereden met dit soort praktijken en zelf een sjoemel diesel gehad met nog eens heelveel dsg problemen… en juist door dit soort problemen ben ik overgestapt naar Lexus. Maar omdat bij mij de problemen na 3 dagen na aanschaf begonnen is komen oude verhalen weer boven water, tot op heden wordt ik over alles netjes op de hoogte houden. Kijken hoe dit verhaal gaat eindigen. Ik hoop echt een leuke einde waardoor ik lekker lexus trouw kan blijven.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Op woensdag 1 juni 2022 ben ik gebeld door de werkplaats chef van Lexus Enschede met de mededeling, dat de storing code door Lexus Amsterdam is gewist en dat de storing niet terug komt. Ze hebben 200km rond gereden zonder probleem en storing. Omdat de storing niet terug komt kunnen ze de hybride accu pakket niet vervangen. Voor een healthcheck op de hybride accu wil hij 500km vol maken. En aan de hand daarvan een healthcheck garantie geven op de hybride accu pakket dat geldig zal zijn tot 200000km of tot 10jaar…. Begint wel langzamerhand te irriteren..
Ik kan me wel voorstellen dat als je je verheugd op een gratis nieuw accupakket, en ze komen nu hiermee aan, dat dat tegenvalt. Zou ik ook hebben.

Maar t lijkt er idd nu wel op dat ze hun best doen om de storing nogmaals "terug te krijgen" en als dat niet lukt, jou te garanderen dat het echt in orde is...

Ik snap je helemaal.. maar het is wel Toyota/Lexus waar we het over hebben, en die maken geen troep !

Neemt niet weg dat ik ook veel liever een nieuw accupakket zou krijgen ;-)
 
Laatst bewerkt:

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Probleem is inderdaad dat de storing weg is waardoor de dealer de accu nu niet mag vervangen. Maar daarom nemen ze er nog eens goed de tijd voor en bieden ze aanvullende garantie aan na een health check. En dat zonder extra kosten!

Volgens mij doen ze echt hun best voor je.
 
  • Leuk
Waarderingen: Blesser

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Na bijna 3 weken is mijn Lexus eindelijk terug, helemaal nagekeken met healthcheck hybride garantie afgeleverd. Het was voor mij wel een stress periode maar het is nu verleden tijd. Lexus Enschede heeft de auto met volle tank afgeleverd bij mijn thuis adres in Amsterdam.. Bedankt Lexus
Hopelijk houd je er een goed gevoel aan over. Tenslotte is dat toch een heel belangrijke reden km Lexus te rijden. Comfort en zorgeloos rijden. Wat dat betreft veel zorgeloze kilometers gewenst.
 
  • Leuk
Waarderingen: 70HLS42

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Na bijna 3 weken is mijn Lexus eindelijk terug, helemaal nagekeken met healthcheck hybride garantie afgeleverd. Het was voor mij wel een stress periode maar het is nu verleden tijd. Lexus Enschede heeft de auto met volle tank afgeleverd bij mijn thuis adres in Amsterdam.. Bedankt Lexus
En je weet dat een volle tank tegenwoordig bijna even duur is als een nieuw hybride pakket :p

Maar dat is toch service!

chapeau voor de dealer, en heel veel plezier en zorgeloze km met je wagen..
 
  • Leuk
Waarderingen: 70HLS42

Rogier

Hoort erbij
19 mrt 2012
51
4
8
Inderdaad, en ik denk ook dat het met die lange stilstand te maken heeft. Vooralsnog gewoon lekker rijden, wordt lekker weer, dakje open en geen zorgen maken. Doe ik ook niet met mijn 300h, de beste auto die ik ooit gehad hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: 70HLS42

70HLS42

Nieuw hier
24 mei 2022
22
25
13
Inderdaad, en ik denk ook dat het met die lange stilstand te maken heeft. Vooralsnog gewoon lekker rijden, wordt lekker weer, dakje open en geen zorgen maken. Doe ik ook niet met mijn 300h, de beste auto die ik ooit gehad hebt.
Doen we zeker, dakje open en lekker cruisen. Volgende week naar Belgie kijke of hoe de auto presteert
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Ik hoor af en toe een rare waarschuwings piepje, weet iemand wat dat is, voor de rest geen lampjes ofzo
Wanneer precies? De auto piept om van alles: contact aan en deur open, contact er af en deur open maar er staat een raam open, zoemer dat je de deur open doet enz enz.
Als het tijdens het rijden is, en het is een zachte soort van 'beep, beep' dan is het een flitspaal aldus de navigatie.
 

70HLS42

Nieuw hier
24 mei 2022
22
25
13
Wanneer precies? De auto piept om van alles: contact aan en deur open, contact er af en deur open maar er staat een raam open, zoemer dat je de deur open doet enz enz.
Als het tijdens het rijden is, en het is een zachte soort van 'beep, beep' dan is het een flitspaal aldus de navigatie.
Tijdens het rijden
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.120
4
831
113
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Arbitrator

70HLS42

Nieuw hier
24 mei 2022
22
25
13
Thnx, je had helemaal gelijk het zijn snelheidscamera’s op mijn navi scherm, die beep beep doen l🤪