Dag 3 en sta aan de kant met mijn auto

70HLS42

Nieuw hier
24 mei 2022
22
25
13
Beste lexus leden

Ik heb afgelopen zaterdag een is300h aangeschaft, geïmporteerd door lexus enschede vanuit lexus duitsland. En dinsdag stond ik met brake assist en hybride aandrijvings problemen stil langs de snelweg, enig idee wat het kan zijn. Auto staat op 150dkm
 

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Nu net meer dan 1000km gereden zonder storing.. hoop dat ik het onderwerp hier definitief kan afsluiten.
Wat een verhaal, hoop dat je vanaf nu vele fijne kilometers tegemoet gaat!

Ik was ook altijd tegen import autos omdat de historie van de auto altijd onduidelijk blijft, maar ik was verkocht toen ik mijn is300h F sport zag staan.Bekijk bijlage 179800
Mooie F-Sport!

Dit is ook wel op te vragen via de dealer, Mijn zoon heeft van zijn golf clubsport, import duitsland, de hele historie op kunnen vragen via dealer.
Dat verschilt heel erg per merk. Ik weet dat Mazda en BMW bijvoorbeeld alles bijhouden op Europees niveau. Lexus doet dat helaas niet en alleen de dealer-groep die het onerhoud heeft gedaan heeft inzicht in de onderhoudshistorie.
 

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Het begint mij te irriteren dat ik een auto heb gekocht en dat ik er nauwelijks erin heb gereden, en dat ik het maar moet doen met een vervangende auto, tuurlijk beter iets dan niets maar het moet niet een zaak worden waarbij ik straks van het kastje naar het muur wordt gestuurd.
Die emotie is heel begrijpelijk, maar de reden waarom zij zo dit doen natuurlijk ook. Zo'n hybride accu is natuurlijk geen kleinigheid, en als er geen manco wordt vastgesteld zal de claim ook bij de fabriek worden afgewezen, met alle kosten voor de dealer van dien.
 

SanjeevIS300h

Nieuw hier
1 aug 2022
2
6
3
I also recently bought a 2015 IS300h from Lexus Enschede (25th July). The salesman also told me about an "error message" about the battery pack that has been resolved in the car. Told me to get a hybrid health check after 500kms, have it scheduled for the 4th of August.

Fingers crossed, hope it goes well.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

edje

Hoort erbij
1 nov 2022
35
12
8
Ik zou het ook erg snel vinden voor de accu, maar alles kan stuk natuurlijk. Lijkt me zeker niet maatgevend voor deze accu's. Maar snap de topic starter wel. Je koopt een nieuwe auto en dan mag er gewoon niks aan mankeren, ik zou daar ook erg geirriteerd van worden. Maar soms is het goed om te relativeren, en de reactie van Frank helpt daar zeker bij! Loslaten en genieten zou ik zeggen, maar wel een vervelende start zo.