- 18 nov 2017
- 423
- 580
- 93
Sinds kort merk ik dat mijn dakraam een beetje rammelt en ik heb ook het idee dat er wat meer windgeruis te horen is, alhoewel dat laatste ook kan zijn omdat ik er nu meer op let. Na wat onderzoek blijkt er inderdaad speling in het mechanisme te zitten waardoor het dakraam een paar mm op en neer kan bewegen. Redelijk irritant aangezien ik over een paar dagen met de auto op vakantie ga. Het is vanochtend bij Lexus provisorisch verholpen door wat schuimblokjes tussen het mechanisme te zetten. Daadwerkelijke reparatie wordt volgens Lexus echter behoorlijk duur omdat de hele hemel eruit gehaald moet worden. Ik zou moeten rekenen op 300 á 500 euro aan arbeidsloon maar als het hele mechanisme vervangen moet worden komt er nog eens 1000 euro bij. Ik wil dus als ik terug ben eerst maar eens zelf gaan kijken, als het alleen een los schroefje is ga ik daar natuurlijk geen honderden euro's aan uitgeven. Eerst nog even een paar vragen:
Jarno
- Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt en zo ja, wat was toen de oplossing?
- Zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik de hemel los ga halen?
- Enige andere nuttige informatie om te voorkomen dat ik iets beschadig?
Jarno