Dashbordverlichting vervangen

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Goedemorgen,

​2 lampjes in mijn klokkenwinkel zijn overleden. Hoe kan ik deze vervangen? Zijn dit gesoldeerde lampjes of gewoon steekfittingen?
En niet geheel onbelangrijk; hoe schroef ik de boel uit elkaar?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.726
467
83
Het zijn steekfittingen. Het klokkenhuis is gemakkelijk te verwijderen, zit vast met wat kruiskop schroeven.
Verwijderd eerst de afdekplaat om het klokkenhuis. Volgens mij 3 schroeven, 2 boven het klokkenhuis en 1 onder het contactslot. Let op bij het verwijderen van de afdekking, er zou hierin een stekker om de helderheid van de dashboardverlichting in te stellen. Er zit een lipje op deze stekker die je moet inknijpen, dan komt ie et heel soepel uit.
Als de afdekking is verwijderd zie een weet een aantal schroeven die het klokkenhuis vasthouden, die moeten uiteraard los. Daarna kan je het klokkenhuis eruit pakken, deze zit achterin aangesloten met 2 stekkers, zelfde systeem als de eerste stekker.

De lampjes kan je aan de achterkant eruit halen door de fitting een kwartslag los te draaien.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Tip, ga voorzichtig te werk met het verwijderen van de afdekking. De afdekking is aan de achterkant flink scherp en kan zo krassen op het 'glas' van de klokkenhuis achterlaten. Eeuwig zonde
 

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Heren, mijn dank is groot!

Welk type steekfittingen gaan er in?

En geldt dit ook voor de middenconsole?