Nou, waar ik gisteren al een vermoeden van kreeg bleek ook zo te zijn. De dashcam herkent de parkeermodus niet. En dan vermoed ik dat dat komt doordat de gele draad van de hardwire kit niet op een accessoire is aangesloten in de zekeringkast.
Nou ben ik er vrij zeker van dat ik wel de bewuste zekeringen heb gebruikt voor de fusetaps. Hier is nogmaals de foto met de fusetaps, met daarnaast de deksel van de zekeringkast:
De "Battery" gelabelde stekker (rode draad in de hardwirekit) is aangesloten op de "Dome" zekering (linksboven). De "Dome" zekering is de binnenverlichting die aangaat als een deur opent of als je met je sleutel bij de auto bent.
De "ACC" gelabelde stekker (gele draad) is aangesloten op de "P/outlet No. 1" zekering (rechtsboven). De "P/outlet No.1" zekering zou de sigaretten-/accessoirestekker zijn in de opbergruimte onder de armsteun in de middentunnel.
Menig dashcam wordt in menig Lexus in de VS op deze twee zekeringen aangesloten en men lijkt daar een prima werkende aansluiting te hebben.
Echter mijn dashcam filmt continu. De parkeermodus wordt niet gedetecteerd. Dit zou betekenen dat er altijd spanning staat op de "P/outlet No.1" zekering. En dat klopt. Ik heb bij het zoeken naar geschikte zekeringen wel eerst de multimeter erbij gepakt en gemeten op welke zekering 12V staat als het contact uit staat. Zo ook op de "P/outlet No.1". Maar als ik op dat moment kijk naar de USB-lader voor m'n telefoon die er in zit, dan brandt het lichtje niet. Zodra ik de auto start, dan gaat het lichtje in die USB-lader branden. Daarmee dacht ik dan toch dat het een geschikte ACC (accessoire) zekering zou zijn voor de parkeermodus.
Maar ik vraag me dan wel af hoe het komt dat ik in de zekeringkast altijd 12V meet op alle zekeringen als de auto niet gestart is? Zo zitten er ook zekeringen in voor "Shade RR" (zonnescherm voor de achterruit) en "S/roof" (dakraam). Ik heb geen zonnescherm of dakraam, maar de zekeringen zitten er wel in en hebben 12V spanning. Omdat ik dit niet begreep waarom die zekeringen er wel in zitten en spanning hebben, heb ik toch maar gekozen voor de "P/outlet No.1" zekering.
Ik weet even niet wat hier gebeurt. Heeft iemand een idee? Is het zo simpel als de "P/outlet No.1" fusetap omdraaien?