De bordeauxrode LS 400 uit 1992

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Zo, dan eindelijk maar eens een 'project page' aangemaakt. Ik kan het nauwelijks een project noemen, het zal er meer op neer komen om de auto in de huidige mooie staat te houden en misschien zelfs nog een tikkie mooier.

Wat hebben we hier:

een bordeauxrode LS 400 uit 1992 met een km stand van slechts 135.800. De oorspronkelijke eigenaar was een Duitse internist (zie ook mijn 'even voorstellen' pagina) die de auto in 1992 nieuw kocht (op zijn 75e) en er tot zijn overlijden (op zijn 89e) er slechts 45.000 km in heeft gereden. Altijd kleedjes in de auto, gestald in een verwarmde garage etc. Zijn vrouw heeft er na zijn overlijden nog een jaar in gereden en vervolgens is de auto in 2006 door een liefhebber naar Nederland gehaald en ik ben nu de 3e Nederlandse gelukkige eigenaar van deze auto.

Als ik dan toch nog iets moet noemen wat er aan 'moet' gebeuren dan is het het volgende:

- radiateur ziet er spijtig genoeg niet goed meer uit, wordt dan ook aanstaande week vervangen.
- vervolgens airco bijvullen (kan goed met bovenstaande te maken hebben)
- de blanke lak op de voorbumper laat een pietsie los en daar gaat t.z.t. naar gekeken worden
- de achtergrondverlichting van de bedieningsknopjes op het dashboard en deuren branden bijna allemaal (zeldzaam!) maar sommige branden net iets minder fel dus voor een goed gevoel gaan er dan toch een paar lampjes vervangen worden. Het instrumentarium brandt verder als nieuw!
- de ruitenwisserarmen zijn wat gebladderd. Ook die ga ik een keer schuren, in de grondverf en weer mooi matzwart spuiten.
- er zit wat vocht in een van de achterlichtunits. Vandaag al eraf gehaald (je zult langs de weg maar een lampje moeten vervangen, dat is niet effe..) maar niet genoeg tijd om met de f?hn te drogen.

De auto heeft eigenlijk alle opties die er toen maar mogelijk waren inclusief stoelverwarming voor en achter. De auto heeft een af-fabriek groot electrisch dak. De auto staat op Monroe schokdempers speciaal gemaakt voor de LS400. De auto is af-fabriek zonder luchtvering geleverd. Bewust geen luchtvering meer (zie ook een van mijn andere posts over mijn beroerde recente ervaringen).

Hieronder dan een voorraadje foto's.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Om de auto mooi te houden is ie helemaal ingepakt in een mooie hoes. Ik maak toch niet veel kilometers anders zou het een hoop gedoe zijn om 'em elke keer weer in en uit te pakken.

Tot zover dan. Ik houd jullie op de hoogte!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Auto ziet er tiptop uit, evenals de bekleding. Netjes hoor!

Blijft een imposante verschijning. :rulez:
 

Bempie

Hoort erbij
12 aug 2011
71
0
0
Mooie auto. Die witte knipperlichten in de voorbumper zijn ook erg mooi. (Niet origineel neem ik aan?)
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Bempie zei:
Mooie auto. Die witte knipperlichten in de voorbumper zijn ook erg mooi. (Niet origineel neem ik aan?)

Klopt, die zijn er door de vorige eigenaar opgezet. Dat is dan, naast de velgen die van het type '93/'94, ook het enige niet originele aan de auto. Hadden ze er niet opgezeten dan had ik ze er zelf wel opgezet. Zelf vind ik dat er ook erg fris uit zien.
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Jelmer zei:
Je uitlaatsierstukken zijn ook niet origineel...;)

Haha, inderdaad! Zelf vind ik ze mooier dan de kleinere originele :rulez: Dit soort afwijkingen van origineel vind ik prima kunnen. Als je de auto ziet denk je niet "H?, wat is dat voor een mishandeling?". Hij houdt in ieder geval een originele look.
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Afgelopen weekend 2 centercaps vervangen. Deze 2 zagen er namelijk een beetje goudkleurig (verkleurd) uit. Klein detail, maar kan er toch weer wat van het korte lijstje afgevinkt worden.

Ook maar eens de Autobahn opgezocht om de Lexus eens uit te proberen. Zoals eigenlijk wel verwacht zonder een centje pijn rijd je 200+ km/u spreekwoordelijk met ??n vinger aan het stuur (ook al houd je bij die snelheden eigenlijk wel allebei de handen aan het stuur). Ik ben er niet met zweep overheen gegaan maar heb rustig de snelheid tot 220 km/u opgevoerd. Toen vond ik het ook wel best. Zo'n oude dame moet je ook een beetje respectvol behandelen. Maar ze kan het nog steeds :rulez:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Natuurlijk kan hij dat nog steeds! de mijne met veel ervaring haalde ook nog steeds 250km/h :mrgreen:

..alleen dat heb ik wel op coilovers en 19" sportwielletjes gedaan, geen krimp :rulez:
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Het blijft een beetje vreemd voor mij zo mijn vorige auto op het forum te zien. Maar ik ben blij dat hij in goede handen is gekomen. Het blijft een prachtig exemplaar dat het waard is om vertroetelt te worden. Zo zijn ze er niet meer. Best wel apart dat vele van mijn auto's nog steeds in bezit zijn van mensen die er goed voor zorgen. Van de week zat ik in Oostenrijk en kwam een collega tegen. Hij heeft in 1998 mijn Volvo 850 GLT gekocht en jawel die stond op de locatie. Met een dikke 300000 km op de klok, zag er niet uit maar in al die tijd niks aan gehad. Vindt ik leuk om zoiets mee te maken. Maar deze LS gaat nog een lange tijd mee, is net ingereden. :D
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Vandaag de auto naar de garage gebracht voor de Airco condensor. Mijn garage kon echter geen alternatief vinden voor een orgineel Lexus exemplaar. Wilde ik het origineel doen dan ging alles incl. afvullen, filter/droger, arbeid richting de ? 1.200,-. :O

Op internet zag ik een alternatief exemplaar (Ava) aangeboden met hetzelfde typenummer maar wellicht zijn die alternatieve merken niet meer te leveren. Ik heb ze gemaild, wie weet. Mijn garage is superschappelijk; als ik het zelf ergens kan opduikelen dan zet hij het er in. Dat tref je ook niet overal.

Het gaat om typenr. 88460 50020. Ik wil er geen tweedehands in doen, tenzij het een erg goed / zgan exemplaar is. Iemand hier toevallig ervaring mee waar een nieuw alternatief exemplaar te krijgen of heeft iemand een zgan exemplaar liggen?


De beschermhoes die heeft gisteren zijn nut bewezen. Er was kennelijk een groep vogels overgevlogen en die hadden toch een lading afgeworpen.... gelukkig dus niet op de auto maar die hoes zag er fraai uit.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
JWR, welke radiator wil je nu vervangen? De grote voor de koeling of de condensator voor de airco? De grote is afgeperst en in mijn ogen ok. Maar goed een andere monteur kan dat anders zien. :D
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Coordinator zei:
JWR, welke radiator wil je nu vervangen? De grote voor de koeling of de condensator voor de airco? De grote is afgeperst en in mijn ogen ok. Maar goed een andere monteur kan dat anders zien. :D

Hoi! In een eerdere post was ik inderdaad niet duidelijk. Het gaat om de condensator voor de airco.
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
JWR zei:
Vandaag de auto naar de garage gebracht voor de Airco condensor. Mijn garage kon echter geen alternatief vinden voor een orgineel Lexus exemplaar. Wilde ik het origineel doen dan ging alles incl. afvullen, filter/droger, arbeid richting de ? 1.200,-. :O

Op internet zag ik een alternatief exemplaar (Ava) aangeboden met hetzelfde typenummer maar wellicht zijn die alternatieve merken niet meer te leveren. Ik heb ze gemaild, wie weet. Mijn garage is superschappelijk; als ik het zelf ergens kan opduikelen dan zet hij het er in. Dat tref je ook niet overal.

Het gaat om typenr. 88460 50020. Ik wil er geen tweedehands in doen, tenzij het een erg goed / zgan exemplaar is. Iemand hier toevallig ervaring mee waar een nieuw alternatief exemplaar te krijgen of heeft iemand een zgan exemplaar liggen?


De beschermhoes die heeft gisteren zijn nut bewezen. Er was kennelijk een groep vogels overgevlogen en die hadden toch een lading afgeworpen.... gelukkig dus niet op de auto maar die hoes zag er fraai uit.

voor zo'n 2e handse heb ik hier nog wel iets..

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


je ziet het niet echt duidelijk, maar ik vind hem best goed. weinig lamellen zijn verbogen of weg oid.
laat maar weten.
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Joep zei:
je ziet het niet echt duidelijk, maar ik vind hem best goed. weinig lamellen zijn verbogen of weg oid.
laat maar weten.

Bedankt Joep! Ik heb toch besloten om een nieuwe in te laten vliegen maar dan via een bedrijf hier in NL. Duurt wel even een paar maanden maar vooruit.