- 4 jul 2011
- 104
- 0
- 0
Zo, dan eindelijk maar eens een 'project page' aangemaakt. Ik kan het nauwelijks een project noemen, het zal er meer op neer komen om de auto in de huidige mooie staat te houden en misschien zelfs nog een tikkie mooier.
Wat hebben we hier:
een bordeauxrode LS 400 uit 1992 met een km stand van slechts 135.800. De oorspronkelijke eigenaar was een Duitse internist (zie ook mijn 'even voorstellen' pagina) die de auto in 1992 nieuw kocht (op zijn 75e) en er tot zijn overlijden (op zijn 89e) er slechts 45.000 km in heeft gereden. Altijd kleedjes in de auto, gestald in een verwarmde garage etc. Zijn vrouw heeft er na zijn overlijden nog een jaar in gereden en vervolgens is de auto in 2006 door een liefhebber naar Nederland gehaald en ik ben nu de 3e Nederlandse gelukkige eigenaar van deze auto.
Als ik dan toch nog iets moet noemen wat er aan 'moet' gebeuren dan is het het volgende:
- radiateur ziet er spijtig genoeg niet goed meer uit, wordt dan ook aanstaande week vervangen.
- vervolgens airco bijvullen (kan goed met bovenstaande te maken hebben)
- de blanke lak op de voorbumper laat een pietsie los en daar gaat t.z.t. naar gekeken worden
- de achtergrondverlichting van de bedieningsknopjes op het dashboard en deuren branden bijna allemaal (zeldzaam!) maar sommige branden net iets minder fel dus voor een goed gevoel gaan er dan toch een paar lampjes vervangen worden. Het instrumentarium brandt verder als nieuw!
- de ruitenwisserarmen zijn wat gebladderd. Ook die ga ik een keer schuren, in de grondverf en weer mooi matzwart spuiten.
- er zit wat vocht in een van de achterlichtunits. Vandaag al eraf gehaald (je zult langs de weg maar een lampje moeten vervangen, dat is niet effe..) maar niet genoeg tijd om met de f?hn te drogen.
De auto heeft eigenlijk alle opties die er toen maar mogelijk waren inclusief stoelverwarming voor en achter. De auto heeft een af-fabriek groot electrisch dak. De auto staat op Monroe schokdempers speciaal gemaakt voor de LS400. De auto is af-fabriek zonder luchtvering geleverd. Bewust geen luchtvering meer (zie ook een van mijn andere posts over mijn beroerde recente ervaringen).
Hieronder dan een voorraadje foto's.
Om de auto mooi te houden is ie helemaal ingepakt in een mooie hoes. Ik maak toch niet veel kilometers anders zou het een hoop gedoe zijn om 'em elke keer weer in en uit te pakken.
Tot zover dan. Ik houd jullie op de hoogte!
Wat hebben we hier:
een bordeauxrode LS 400 uit 1992 met een km stand van slechts 135.800. De oorspronkelijke eigenaar was een Duitse internist (zie ook mijn 'even voorstellen' pagina) die de auto in 1992 nieuw kocht (op zijn 75e) en er tot zijn overlijden (op zijn 89e) er slechts 45.000 km in heeft gereden. Altijd kleedjes in de auto, gestald in een verwarmde garage etc. Zijn vrouw heeft er na zijn overlijden nog een jaar in gereden en vervolgens is de auto in 2006 door een liefhebber naar Nederland gehaald en ik ben nu de 3e Nederlandse gelukkige eigenaar van deze auto.
Als ik dan toch nog iets moet noemen wat er aan 'moet' gebeuren dan is het het volgende:
- radiateur ziet er spijtig genoeg niet goed meer uit, wordt dan ook aanstaande week vervangen.
- vervolgens airco bijvullen (kan goed met bovenstaande te maken hebben)
- de blanke lak op de voorbumper laat een pietsie los en daar gaat t.z.t. naar gekeken worden
- de achtergrondverlichting van de bedieningsknopjes op het dashboard en deuren branden bijna allemaal (zeldzaam!) maar sommige branden net iets minder fel dus voor een goed gevoel gaan er dan toch een paar lampjes vervangen worden. Het instrumentarium brandt verder als nieuw!
- de ruitenwisserarmen zijn wat gebladderd. Ook die ga ik een keer schuren, in de grondverf en weer mooi matzwart spuiten.
- er zit wat vocht in een van de achterlichtunits. Vandaag al eraf gehaald (je zult langs de weg maar een lampje moeten vervangen, dat is niet effe..) maar niet genoeg tijd om met de f?hn te drogen.
De auto heeft eigenlijk alle opties die er toen maar mogelijk waren inclusief stoelverwarming voor en achter. De auto heeft een af-fabriek groot electrisch dak. De auto staat op Monroe schokdempers speciaal gemaakt voor de LS400. De auto is af-fabriek zonder luchtvering geleverd. Bewust geen luchtvering meer (zie ook een van mijn andere posts over mijn beroerde recente ervaringen).
Hieronder dan een voorraadje foto's.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Om de auto mooi te houden is ie helemaal ingepakt in een mooie hoes. Ik maak toch niet veel kilometers anders zou het een hoop gedoe zijn om 'em elke keer weer in en uit te pakken.
Tot zover dan. Ik houd jullie op de hoogte!