De CT afgeleverd

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Eindelijk, na lang wachten de CT afgeleverd gekregen.

Alle berichtgeving over de CT gevolgd te hebben toch negatieve verhalen gelezen die ik niet kan beamen.

Ik zal het gewoon platvloers zeggen, wat een auto PERFECT.

Uit de GS300 zo overgestapt in de CT, en wat een fantastische wegligging, gewoon op de cruisecontrol met 70 km/h over een dijkweg is kinderspel, de wegligging vergelijk ik met mijn MR2 uit 1989 die als een van de best sturende auto's is aangemerkt, en dat wil wat zeggen.

Ik vind hem geweldig, en van de CVT heb ik geen last, normaal gasgeven (het is geen aan uit schakelaar) en dan rijdt de auto gewoonweg goed,

degenen die nog niet hebben gereden, het is een klasse hoger dan je zou verwachten. :hi:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Klein fotootje van de CT,

zie link,http://lexusvandorstbreda.nl

bijschrift op de blog was als volgt,

10 maart 2011 ? Met Ron Moes hebben we regelmatig het nodige te stellen. Hij is al jaren klant bij Lexus Breda en een trouwe klant ook. Je komt echter zelden een klant tegen die zo verschrikkelijk veel van auto?s af weet. Een Lexus-adviseur moet dus wel van heel goede huize komen om Ron Moes nog iets nieuws te kunnen vertellen. Hoe Moes het heeft gedaan, weten we nog niet, maar wij stonden echt perplex van wat hij allemaal al van de nieuwe CT wist. Daar heb ik mij een half jaar zonder CT in kunnen verdiepen, grapte de laconieke Utrechter.

Vandaag was het dan (zeg maar eindelijk, zei Ron) zover. Zijn nieuwe CT stond klaar om afgeleverd te worden. De taferelen die dat opleverde, zullen we hier niet verder beschrijven, maar als ze ooit een dolenthousiaste Lexus-CT-fan zoeken, dan gaat Ron Moes hoog scoren. Hij wilde, na ontvangst van de sleutels, slechts ??n ding: weg. Alain regelde dat hij inderdaad snel weg kon, want Ron wist toch alles al. In dit soort gevallen rijdt een man dan wel eens zonder vrouw weg, maar samen met een enorm boeket kon Diana nog n?t op het luxe leder van de CT springen. Daarna was Ron niet meer te houden en zagen we de Lexus muisstil wegrijden. We zullen hem binnenkort eens vragen hoe de CT bevalt. De mening van een Lexus-connaisseur.
..
 

Bijlagen

  • 110310-Lexus-CT-200h-Ron-Diana-Moes-630x419.jpg
    110310-Lexus-CT-200h-Ron-Diana-Moes-630x419.jpg
    80,6 KB · Weergaven: 36

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Van harte gefeliciteerd met de aanwinst van de CT! Ik wens je veel leuke en veilige kilometers. Wat is het toch ook een mooie verschijning! :worship:
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
Nou mooi, niet echt.
Heb er ook een besteld maar kan het exterieur niet echt fraai vinden. Voorkant gaat, overhang voor beetje te lang en achter zeker geen schoonheid.
Niet zo lelijk als een BMW 1 en niet zo saai als een Audi A3.
We moeten het er mee doen, economische overwegingen, interieur en premium gevoel moesten me over de drempel tillen.
 

Koning Bijtelling

Nieuw hier
8 mrt 2011
13
0
0
@Tompoes:

Wat lijkt me dat erg, om een auto besteld te hebben die je eigenlijk niet zo mooi vindt.
En het alleen maar gaat om die 14% bijtelling zodat je voor zo weinig mogelijk geld een auto van de baas mag rijden.
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
@koning bijtelling

Tsja, iets met "assumptions are the mother of...". Niet iedere CT rijder heeft de auto ter bruikleen gesteld gekregen van zijn/haar werkgever.
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
Was Saab 9-5 rijder en heb dus nu gekozen voor een kleinere auto. De Lexus CT 200h levert me een jaarlijkse besparing op van ruim ?6000. Dat is nog eens wat anders als het verschil tussen 14 procent en 25 procent bijtelling.
Moest best wel wennen aan het model maar mijn rekensom en de behoefte om toch een premium auto te kopen was voor mij doorslaggevend om voor de CT te kiezen.
De proefrit stelde me niet teleur, integendeel. Ben zeer enthousiast over dit concept.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
@ Tompoes,

snap niet dat je de auto hebt besteld als je hem niet mooi vind, maar goed smaken verschillen nou eenmaal en keuzes worden door iedereen gemaakt, alleen jammer dat je zo negatief bent over de CT, maar kan je wel enigszins volgen.

Voor alle duidelijkheid, de foto's volgen later.

En hij rijdt als een tierelier, bij het terugrijden naar huis gisteren verdwenen de dikke volvo's gewoon vanaf de linkerbaan naar rechts, de CT loopt ook lekker bij 140, dat zegt wel wat over de uitstraling van het neusje.

Er zit wel een wezenlijk verschil in de koplampunits tussen LED en gewone verlichting. De LED heeft een lamp extra waardoor hij lekker agressief kijkt, en onderweg dus een hoop bekijks heeft.

Vind de verlichting van de LED lampen beter als de Xenon op onze 'oude" GS, wat een mooi rustig lichtbeeld,....... :photo: volgen later.
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
De kracht van geschreven taal is dat het op meerdere manieren te interpreteren valt. Zo hadden meer mensen vandaag moeite met hoe anderen zich geuit hebben hier op het forum. Eind goed al goed, want we gaan allemaal een CT rijden. En het is weekend! En ik heb nog 1 flesje bier in de koelkast staan, wat een unicum is zo net na carnaval. Mijn dag kan dus niet meer stuk!
:)
Ik vond de auto in eerste instantie ook niet zo mooi van de buitenkant, maar heb hem toch besteld (lease). Vraag me wel af of ik hetzelfde had gedaan als ik zelf die hoeveelheid pecunia zou moeten ophoesten. Aan de andere kant, ik moet wel zelf bijdragen aan de leasekosten, dus geheel een onbezonnen besluit was het nou ook weer niet. Toen ik de CT voor het eerst zag was ik onder de indruk! Ik vind het een auto die in het echt veel beter tot z'n recht komt dan op foto's. Ook de kleur bepaalt veel, ik was meteen verliefd op een witte terwijl ik een zwarte heb besteld. Daar heb ik overigens geen spijt van, maar het voelde heel kort een beetje verkeerd toen ik al kwijlend richting de witte CT liep.
:O

@CT200h

Ik lees met groot plezier je eerste ervaringen met je eigen CT. Goed om te lezen dat de CT je zo goed bevalt, al helemaal gezien het feit dat je vers uit een GS komt stappen! Je kunt je wellicht voorstellen dat het nu ook bij mij begint te kriebelen om eens een ritje te wagen. Anyhow, enjoy!

Cheers
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
@suxel,


soms is internet ook geen medium om een gevoel over te brengen, dat werkt niet de tonatie en het gezicht zijn er niet bij en dan kunnen dingen inderdaad verkeerd geinterpreteerd worden,.....

maar geloof me dat de CT je niet tegen gaat vallen, het rijdt anders dan de GS maar de overstap is kleiner kwa vermogen dan ik gedacht had. Echt een fijne stuurmansauto, lekker dik lekker in de hand liggend stuur en remmen behoeft ook geen gewenning. Dus geloof niet klakkeloos wat de autojournalisten schrijven. :D
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
ct200H zei:
Klein fotootje van de CT,

zie link,http://lexusvandorstbreda.nl

bijschrift op de blog was als volgt,

10 maart 2011 ? Met Ron Moes hebben we regelmatig het nodige te stellen. Hij is al jaren klant bij Lexus Breda en een trouwe klant ook. Je komt echter zelden een klant tegen die zo verschrikkelijk veel van auto?s af weet. Een Lexus-adviseur moet dus wel van heel goede huize komen om Ron Moes nog iets nieuws te kunnen vertellen. Hoe Moes het heeft gedaan, weten we nog niet, maar wij stonden echt perplex van wat hij allemaal al van de nieuwe CT wist. Daar heb ik mij een half jaar zonder CT in kunnen verdiepen, grapte de laconieke Utrechter.

Vandaag was het dan (zeg maar eindelijk, zei Ron) zover. Zijn nieuwe CT stond klaar om afgeleverd te worden. De taferelen die dat opleverde, zullen we hier niet verder beschrijven, maar als ze ooit een dolenthousiaste Lexus-CT-fan zoeken, dan gaat Ron Moes hoog scoren. Hij wilde, na ontvangst van de sleutels, slechts ??n ding: weg. Alain regelde dat hij inderdaad snel weg kon, want Ron wist toch alles al. In dit soort gevallen rijdt een man dan wel eens zonder vrouw weg, maar samen met een enorm boeket kon Diana nog n?t op het luxe leder van de CT springen. Daarna was Ron niet meer te houden en zagen we de Lexus muisstil wegrijden. We zullen hem binnenkort eens vragen hoe de CT bevalt. De mening van een Lexus-connaisseur.
..
Gefeliciteerd! Ik neem aan dat dit jouw auto is? Mooi hoor!
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
@ Hube,

klopt, dat lelijke aanhangsel aan de linkerbuitenspiegel ben ik.

Maar bedankt voor je compliment. :rulez:
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Ben benieuwd naar je rijervaring met name op de grote weg bij hogere snelheden.
Geluidsniveau, koersvastheid etc.
Heb jij ook de performance dempers erop zitten ?? Is dit aan te bevelen ??
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
nice! ik heb ook even erin gereden en ook ik moet zeggen.. auto rijdt perfect, als je in de auris en prius hebt gereden dan is dit echt een verschil hoor! Goeie zet Lexus!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
ct200H zei:
@ Hube,

klopt, dat lelijke aanhangsel aan de linkerbuitenspiegel ben ik.

Maar bedankt voor je compliment. :rulez:
:)

Het is een mooie auto. Zelfs voor een dergelijk aanhangsel :p (geintje)