DE CT is gearriveerd!!!!!!!!!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter vb1
  • Startdatum Startdatum

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Een heuglijke dag voor Lexus Breda. Daar arriveerden de eerste CT?s 200h en Lexus-manager Ferrie de Ner?e stond te springen als een jonge hond. De Ner?e: ?Op dit moment hebben we zo lang gewacht. De CT is natuurlijk al heel lang geleden aangekondigd en we hebben er op papier al h??l veel verkocht. Dat is natuurlijk uniek, maar de mensen hebben alle vertrouwen in de auto. En het is natuurlijk ook een echte Lexus. Een doorbraak in deze compact-premiumklasse.?

Op de website van Lexus Breda kun je nu ook online een proefrit in de agenda zetten. Daarmee loopt Van Dorst Automotive als Lexus-dealer weer voorop. Ferrie de Ner?e: ?nderdaad, wij zijn de eerste Lexus-dealer die dat doen. Het werkt heel gemakkelijk en wij vinden het ook geweldig. We kunnen de mensen zo nog beter van dienst zijn. Wie Lexus Breda wil volgen op Twitter krijgt trouwens steeds het laatste Lexus-nieuws. We hebben nog meer nieuws, maar dat komt in maart als de eerste auto?s worden afgeleverd. Hoeveel? Veertig stuks. Ongelooflijk!?

Bron, http://lexusct200h.nl/2011/02/24-februa ... a/#respond

Een van deze jongens (welke weet ik niet) is van ons :worship: :worship: :worship: :worship:

Het wachten is voorbij, aflevering volgende week. :splash: :photo:

Bijlagen

• 110224-Lexus-CT-200h-bij-Van-Dorst.jpg
    110224-Lexus-CT-200h-bij-Van-Dorst.jpg
    394,5 KB · Weergaven: 66
Suxel zei:
Hoi,

Vanmiddag ook even naar Eindhoven geweest. De witte CT Business Line Pro straalt je tegemoet! Ik was even bang dat ik voor de verkeerde kleur had gekozen, want wit staat de CT erg goed. De bruine CT Business Line Pro ziet er somehow totaal anders uit, laat staan de zwarte, standaard, CT. Er stond buiten ook nog een grijze Business Line op kenteken en in de werkplaats staat een Dark Opal Luxury Line full options op kenteken. Ik neem even aan dat dit de auto's zijn waarmee proef gereden kan worden.

Ben het met je eens wat betreft de kofferbak, die is gewoon klein te noemen. Maar ow wat is ie toch mooi! De stoelen omarmen je als het ware en het interieur is echt een juweeltje. Achterin iets minder ruimte, maar goed, de CT is dan ook nooit als een ruime auto in de markt gezet. Ik kijk zo erg uit naar het verlossende bericht van de dealer, wanneer zal mijn zwarte Luxury Line er zijn!? Begin februari besteld, voorlopige uitlevering midden juni?! Misschien krijgen we door de grote vraag naar de CT wel iets meer aandacht vanuit Japan.

Cheers

Vanmorgen in Einhoven geweest en gereden met CT200h Luxury Line, fijne auto om mee te rijden en erg mooi om te zien.

Meteen te horen gekregen dat de mijne op 01/05 binnenkomt (1e week januari besteld), zal dan loop die week geleverd gaan worden. Dus moet nog paar maandjes geduld hebben helaas. :zielig:

vandaag ff in amsterdam met mn vrouw wezen kijken.
hij ziet er in het echt stukken mooier uit.
en de materialen van het interieur ziet er echt zeer netjes uit.
vrouw gelijk verliefd op de auto.
ze hadden hem in t wit, rood, bruin en een paars/zwart achtige kleur.
die was erg apart maar de bruine trekt mij toch het meest.

het nadeel van de kofferbak is wel dat hij wat kleiner is dan wat ik nu heb maar gelukkig kan de klep eruit dan heb je weer wat winst.
de ruimte achterin is ook ruimer dan wat ik nu heb dus wat dat betreft geen enkel probleem.

nu alleen nog wachten op mijn werkgever wanneer ik een nieuwe auto mag bestellen.
dit kan pas als mijn huidige naar iemand anders gaat maar dat kan niet al te lang meer duren.

@Arie: ik heb hetzelfde leasebudget, ik heb de Luxury Line in Dark Opal met sunroof en een bamboe houtje aan het dashboard besteld. Heel misschien koop ik die leuke verlichte instap dorpels er nog los bij straks, die vind ik best geinig. Leaseprijs nu per maand incl. benzine: 867 Euro. Ten opzichte van de Seat Altea XL die ik nu rij ga ik vele tientjes per maand minder bijtelling betalen. Dus ja... Leuker kunnen ze het niet maken, inderdaad... :D

Ik heb nog even voorzichtig gepolst of bijvoorbeeld de leren bekleding of de sunroof op de accessoirelijst gezet kon worden, maar dat kan helaas niet. Wat ct200H zegt klopt helemaal.

Even terzijde, hopelijk mag ik even "derailen"... De dealer belde mij vandaag even voor een kennismaking en afspraak voor aanstaande zaterdag, vertelt hij tussen neus en lippen door dat de 1.000 verkocht ook al weer achterhaald zijn, ze zitten op ruim 1.100 al. En alleen al zijn garage heeft nog 80 serieuze offertes uitstaan, en ze verwachten 3.000 - 3.500 te verkopen dit jaar, als het zo een beetje doorgaat... en de komende 3 weken zijn ze al helemaal volgepland met proefritten. Hij hoopt mij en mijn vrouw zaterdag nog even ergens tussen te kunnen schuiven voor een klein ritje, maar geen garanties... Anyway, dit zijn ongekende Lexus aantallen! :worship:

Ik ben vandaag ook wezen kijken in Amsterdam. De First Editions stonden al in de rij om uitgeleverd te worden.
IRL is het echt een hele mooie auto; op de foto's vond ik hem al mooi maar in het echt zie je dat de proporties goed kloppen en dat de details erg stoer zijn.

Ik vond de rode een verassing, ik zou hem niet zo uit de folder besteld hebben maar in praktijk is het een erg fraaie kleur. De kleur zie je wel vaker op een Prius, maar op de CT stond het ook erg goed, zeker i.c.m. privacy glass.
Er stond ook een Dark Opal, de kleur waarin ik hem besteld heb. Hier zit inderdaad een paarse zweem in, ik denk dat je die kleur echt buiten moet bekijken. Deze had een licht stoffen interieur, dat vind ik trouwens wel een minpunt. Het motiefje in de stof maakt het net alsof de bekleding smerig is, zeker in het lichte interieur viel me dat op.

De zit in de auto is erg goed, sportieve zetels die je omklemmen en een lekkere lage zit in vergelijking met de Auris waarin ik nu rij. Meer een rijdersauto. Achterin is het allemaal wat krapper, de kofferbak met name. Maar dat is inherent aan het HSD systeem.

884a558

@dnns

vind je de ruimte in de ct200 krapper dan in de auris?
ik heb in de auris een keer gereden en in de ct200 alleen ff gezeten maar die leek me toch wat ruimer dan de auris.
de kofferbak van de normale auris is volgens mij wel wat ruimer....die van de auris hybrid is wel een stuk kleiner.

Gister gereden in de CT.... De pro uitvoering.....

Hij rijd echt fantastisch!! Erg stil en alles voelt goed aan, de stoelen zitten voortreffelijk. En een strakke wegligging Alleen het zicht achter is een beetje wennen. Klein achterruitje...
Je voelt je opgesloten en 1 met de auto wat weer een veilig gevoel geeft.

Het audiosysteem met 10 speakers klinkt ook erg goed. Ook het verschil gehoord met het ML systeem.
Ok Ok de ML klinkt wel iets beter, hoge tonen komen beter uit en de bass is dieper..... maar de 10 speaker installatie is geen straf.

Grappig maar gelijkertijd onzinnig vind ik dat je de ventilatie en airco kunt bedienen via het beeldscherm....
Waarom???? Te moe om je arm 30 cm hoger op te tillen??! haha

2 kleine kritiekpuntjes...
Als je de deur openmaakt. klinkt het ergens wat blikkerig....
En de styling van de binnendeurbekleding, daar hadden ze iets langer over mogen nadenken.

Maar dat doet er niet toe.
Al met al erg tevreden met de keuze van de CT.

Nog 2 weekjes slapen... :mrgreen:

Dimocash zei:
@dnns

vind je de ruimte in de ct200 krapper dan in de auris?

In de CT zit je wat dieper/lager en de stoelen omklemmen je. In combinatie met de brede middenconsole geeft dit meer het gevoel dat je 'in' de auto zit. Dus wat Audiophile ook beschrijft.
In een Auris zit je hoger en is het dashboard minder aanwezig, wat een ruimtelijker gevoel geeft. Ik geef de voorkeur aan de CT. Op de achterbank zal het niet veel schelen met de Auris (hybrid), hetzelfde geldt voor de kofferruimte.

De mijne, een zarte Business Line is half november besteld en staat rond 20 maart bij de dealer (Louwman R'dam).
Ze hebben ca 1 week nodig om hem rijklaar te maken. Hopelijk wil mijn leasemij (ALD) meewerken zodat ik hem eerder dan einde contract (20 april) kan gaan rijden.

@dnns

de achterbank is in ieder geval wel ruimer dan de fiat bravo die ik nu rij.
de kofferbak van de ct tov de auris hybrid vind ik wel ruimer.
het is natuurlijk niet ruim en zeker niet te vergelijken met een golf kofferbak.
maar wel ruimer dan die van een polo/207/corsa etc

Bericht van de dealer gehad, volgende week krijgen hen de auto en de week erop (rond 24ste) mag ik dan eindelijk mijn rode Lexus ophalen:) Had hem eind november besteld, dus niet slecht als ik lees dat sommige FE bestellers nog niet hebben :D

Arie zei:
Ik heb eens gekeken wat ik allemaal als opties erbij mag doen totdat ik aan mij 1000,- euro lease bedrag zit maar dat is redelijk veel :D en met 14% bijtelling is het allemaal nog leuker. Leuker kunnen ze het niet maken.

Ik heb 2 vraagjes aan de leaserijders:

- Zijn alle opties vanuit de fabriek of kunnen er zaken vanaf de importeur geregeld worden zodat ze niet meelopen in de bijtelling?
- Weet iemand of er ook zo iets is als een dvd carset met schermen in de hoofdsteunen? Ik kan ze nergens vinden in de optielijst.

Alvast bedankt

FF opmerking, ik heb ook een leasebedrag tot 1000 euro, maar dan wel met Diesel.
Zo werkt ut toch altijd, of is jouw leasebededrag normaliter hoger en nu lager daar het bezine betreft??

want ik volg 'm niet
Gr Sjaak

normaliter is het zo dat er 1 leasebedrag is, maakt niet uit of het diesel of benzine is.. maar dat kan per bedrijf verschillen natuurlijk...

ok, bij mij maakt het niet uit.. dus eigenlijk als je een benzine rijdt, dan kun je ook een dikkere auto kiezen, bij wijze van spreken...