differentieel IS200

xanderIS

Hoort erbij
18 feb 2011
66
0
0
Hallo,

Ik wou even weten of een LEXUS IS200 sport uitvoering uit 1999 een LSD differtieel heeft.

Zoja welke olie moet ik dan gebruiken.
en als het geen LSD is welke olie dan?

Gr xander
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
sharkman zei:
klinkt leuk maar met lsd kun je nou net niet driften. Ik rijdt op al mijn auto's met Quaife en als ik als zou willen driften dan zou het nog niet gaan..... Niet voor niets worden bij echte drifmachines (met minder dan 300 pk wordt het niets) vierwielaandrijving voor uitgeschakeld en gaan alle hulpmiddelen op non aktief.

ja sorry, maar dat is bull!

ik rij al jaren met een MK3 supra en die heeft een LSD. geloof me als ik zeg dat ie prima drift! vooral een " power-over" drift gaat heel goed..even insturen voor de bocht en gas er op, zeker met destijds een kleine 300 pk op 1700 Kg opverigens op 245 banden rondom.
nu met 275 banden en 375 pk moet ik wel iets lomper zijn om hem in een drift te krijgen...

een torsen-diff is zeer ongeschikt voor drift werk.
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Alles kan als je het vermogen maar hard genoeg in laat komen echter gecontroleerd wordt het nooit en een supra zonder = gefixeerd) diff gaat eerder en is veel beter onder controle te houden (niet dat driften mijn hobby is, hou mijn spullen en banden liever heel). De bedoeling van driften is onbalans gecontroleerd op te roepen en dit in stand te houden, van allerlei hulpmiddelen om dit te voorkomen heb je enkel maar ongemak.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Inderdaad zijn niet alle diffs geschikt om te driften. Maar met een LSD in de sneeuw of op nat wegdek kan je perfecte drifts neerzetten. Het probleem is alleen dat de VSC altijd ingrijpt ook met TRC uit wordt het vervolg van je ingezette drift gestopt. En om te driften heb je niet echt veel vermogen nodig, als je de wagen hard genoeg de bocht instuurd en op het gier moment gas geeft krijg je spin (ei van Kamm)
Je zal geen lange drift neerzetten maar een meter of 20 is met 100 kW al goed te doen
 

magila

Hoort erbij
10 sep 2011
70
0
0
KWP zei:
Inderdaad zijn niet alle diffs geschikt om te driften. Maar met een LSD in de sneeuw of op nat wegdek kan je perfecte drifts neerzetten. Het probleem is alleen dat de VSC altijd ingrijpt ook met TRC uit wordt het vervolg van je ingezette drift gestopt. En om te driften heb je niet echt veel vermogen nodig, als je de wagen hard genoeg de bocht instuurd en op het gier moment gas geeft krijg je spin (ei van Kamm)
Je zal geen lange drift neerzetten maar een meter of 20 is met 100 kW al goed te doen


is idd goed te doen.
met mijn standaard skylinetje ging het ook goed.
alleen had ik er niet echt de banden voor... na de eerste poging voor een mooie lange drift die lukte, werd ik beloont met een band die van mn velg was gelopen :eek:
 

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Het Torsen diff reageert niet zoals een platensper dat doet maar er valt prima mee te driften hoor, zeker als je meteen goed inzet en het gas erop houdt. Als mijn IS200 een beetje strak op de weg ligt zal ik wat demo's posten.