Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
klinkt leuk maar met lsd kun je nou net niet driften. Ik rijdt op al mijn auto's met Quaife en als ik als zou willen driften dan zou het nog niet gaan..... Niet voor niets worden bij echte drifmachines (met minder dan 300 pk wordt het niets) vierwielaandrijving voor uitgeschakeld en gaan alle hulpmiddelen op non aktief.
ik rij al jaren met een MK3 supra en die heeft een LSD. geloof me als ik zeg dat ie prima drift! vooral een " power-over" drift gaat heel goed..even insturen voor de bocht en gas er op, zeker met destijds een kleine 300 pk op 1700 Kg opverigens op 245 banden rondom.
nu met 275 banden en 375 pk moet ik wel iets lomper zijn om hem in een drift te krijgen...
een torsen-diff is zeer ongeschikt voor drift werk.
Alles kan als je het vermogen maar hard genoeg in laat komen echter gecontroleerd wordt het nooit en een supra zonder = gefixeerd) diff gaat eerder en is veel beter onder controle te houden (niet dat driften mijn hobby is, hou mijn spullen en banden liever heel). De bedoeling van driften is onbalans gecontroleerd op te roepen en dit in stand te houden, van allerlei hulpmiddelen om dit te voorkomen heb je enkel maar ongemak.
Inderdaad zijn niet alle diffs geschikt om te driften. Maar met een LSD in de sneeuw of op nat wegdek kan je perfecte drifts neerzetten. Het probleem is alleen dat de VSC altijd ingrijpt ook met TRC uit wordt het vervolg van je ingezette drift gestopt. En om te driften heb je niet echt veel vermogen nodig, als je de wagen hard genoeg de bocht instuurd en op het gier moment gas geeft krijg je spin (ei van Kamm)
Je zal geen lange drift neerzetten maar een meter of 20 is met 100 kW al goed te doen
Inderdaad zijn niet alle diffs geschikt om te driften. Maar met een LSD in de sneeuw of op nat wegdek kan je perfecte drifts neerzetten. Het probleem is alleen dat de VSC altijd ingrijpt ook met TRC uit wordt het vervolg van je ingezette drift gestopt. En om te driften heb je niet echt veel vermogen nodig, als je de wagen hard genoeg de bocht instuurd en op het gier moment gas geeft krijg je spin (ei van Kamm)
Je zal geen lange drift neerzetten maar een meter of 20 is met 100 kW al goed te doen
is idd goed te doen.
met mijn standaard skylinetje ging het ook goed.
alleen had ik er niet echt de banden voor... na de eerste poging voor een mooie lange drift die lukte, werd ik beloont met een band die van mn velg was gelopen
Het Torsen diff reageert niet zoals een platensper dat doet maar er valt prima mee te driften hoor, zeker als je meteen goed inzet en het gas erop houdt. Als mijn IS200 een beetje strak op de weg ligt zal ik wat demo's posten.