DirkR's IS200

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Kijk eens aan! das een mooie update! Zal straks wel lekker rijden als alles erin zit.

welke bak ga je erachter plaatsen?

Keep us posted! ben erg benieuwd naar je vorderingen
 

DirkR

Hoort erbij
26 jul 2012
75
0
0
Tnx voor de positieve reacties.

Ik twijfel nog tussen de R154 bak van de mk3 supra of de cd009 van een 350z.
Nog wat dingen aan het uitzoeken. R154 is wel een veiligere keuzen.
Maar goed, ik hou jullie op de hoogte!
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Mooi Dirk, heel goed bezig man.
ben wel benieuwd naar je bak keuze.
Moet een 5 of 6 bak in een Duitse TR4 bouwen, waar een heel krachtig blok in komt. Britannia cars in USA levert een complete ombouwkit met bellhousing etc die op een Triumph blok past. Die is in principe voor de Supra/Lexus 5 bak. Ben nu subdealer van 3j drivelines en kan nieuwe DEE 5 bak kopen voor 2000 pond of 6 bak voor 3500 pond.
Vind ratios van de DEE 5 bak wel gunstig. Heb jij nog tips?
 

koen

Actief
8 feb 2011
130
1
18
Als ik jou was zou ik achterin juist zwaar houden, anders heb je te weinig gewicht op de wielen en heel erg last van snel wheelspin. Had het er zelf ook allemaal uit maar weer gauw terug gezet.

Zou als ik jou was voor een lage kmstand r154 gaan.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Ja, op die vermogens maken die paar kilo's niet zoveel meer uit (street performance setup).
Wel weer als je echt een circuitracer maakt, dan zou je met downforce kunnen gaan werken en andere ecu settings voor de start.
 

DirkR

Hoort erbij
26 jul 2012
75
0
0
Danke danke!

@ThinlaneT
Gezien de staat van het blok rond de 100.000 km.
Maar dat weet je nooit helemaal zeker.

@redbaron
De bak word toch een R154. Betaalbaar, veel info over te vinden en voldoende onderdelen voor te krijgen.
En ik weet 100% zeker dat het past. Maar als ik jou was zou ik eens zoeken naar een Nissan cd009 bak.
Extreem sterke en goed betaalbare 6bak. Vergelijkbaar met de Toyota V160 maar dan betaalbaar.
De ratios ervan weet ik niet, maar zal zeker te achterhalen zijn.

@Koen
Ja ik wil gewoon heel graag de auto zo licht mogelijk hebben.
Maar ik denkt dat je wel gelijk hebt, gezien jij uit ervaring spreekt.
Met dit boot anker voorin straks moet er wel iets achterin liggen.
Ik ga waarschijnlijk van Ruurd van shoarma forum een bak overnemen.
Zijn nog niet zo makkelijk te vinden, en die nu op marktplaats staat is belachelijk duur.
Heb jij niet toevallig nog wat liggen? bak/koppeling ? ik moet nog een hoop hebben.

@j2jedi
Elke kilo is er 1 :D
Maar circuit is wel de intensie, maar eerst maar eens de boel aan de praat krijgen.

update(je)

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


kleppendeksel even los gemaakt en ziet er gelukkig allemaal nog netjes uit. Geen zwarte sludge.
En slijpsporen nog op de nokassen.
 

DirkR

Hoort erbij
26 jul 2012
75
0
0
Het is weer eens tijd voor een update. De afgelopen tijd heb ik de nodige onderdelen bij elkaar gezocht die ik nog nodig heb voor de swap.

R154 versnellingsbak
1jz bellhousing
Ogura Racing Clutch (luidruchtige type)
autobahn88 intercooler + piping

foto?s van onderdelen volgen nog.

Dit weekend heb ik ook een Figs Engineering OEM +1 BBK op de auto gezet.
De blanke Brembo?s waren (nu al) krom en ik irriteerde me kapot aan de roest op de bell?s.
Dus bij Figs een kit besteld. Hierin zit een speciale bracket die de originele caliper bracket vervangt.
En natuurlijk een set met Supra TT 323mm (ipv 296mm) RacingBrake schijven.
De oude set had vrij snel last van fading en deze hebben een stuk meer ?thermal capacity?
en zal ik daar geen last meer van hebben.

Kijk en vergelijk
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


De ouwe set
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


De nieuwe set
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

DirkR

Hoort erbij
26 jul 2012
75
0
0
Tijd voor een update......3 jaar later. De auto is eindelijk weer op de weg.
De 1jz vvti motor en R154 bak zijn eindelijk thuis in mijn IS200 na wat hulp van Ad.
ORC koppeling is wel even wennen. Het gerinkel van de koppeling trekt vreemde blikken bij het stoplicht.
Al met al erg blij met het resultaat.





 
Laatst bewerkt:

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
hey volgens mij zag ik jou laatst rijden in zeist kan dat kloppen?
Rijd de auto goed?
 

DirkR

Hoort erbij
26 jul 2012
75
0
0
Phaebo, ja dat kan heel goed. Ik kom daar vaak in de omgeving.
Auto rijdt erg goed. Alleen zo laag aan de voorkant dat ik een beetje creatief moet zijn in mijn route keuze ivm met drempels.
Heb mij stelsleutel inmiddels weer gevonden dus ik ga hem binnenkort weer iets omhoog schroeven.
 

DirkR

Hoort erbij
26 jul 2012
75
0
0
Hierbij, helaas, een laatste update. De auto moet ivm een gezinsuitbreiding plaats maken voor een ruimere auto.
Hij gaat een dezer dagen op marktplaats. Hij staat al op het DF forum. Ik wou hem ook hier plaatsen maar het verkoop topic lijkt een beetje dood.
Ik hem graag naar een liefhebber zien gaan dus mocht er iemand serieuze interesse hebben neem even contact met me op.

pjtvet.jpg


1dwi4ws0vel.jpg


0t944738ztfi.jpg


67jyxxha.jpg


g74nyeyv5q.jpg


z0v5v97.jpg