Door het oog van de naald

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het is weer eens zo ver. Op de westerdreef in Lelystad, je kent het wet, zo'n prachtige tweebaansweg waar je eigenlijk gewoon 70 zou mogen rijden, maar waar men 50 als max ziet.

Ik was een beetje te laat en irriteerde mij aan het autotje voor mij dat 45km/h moest rijden. Dus gewoon eventjes het gas intrappen, er voorbij, en NATUURLIJK staan ze mij net op het hoogste punt van mijn snelheid te laseren. Politie auto achter mij aan en een mooie prent waarvan de officier van justitie de waarde mag gaan bepalen. Gelukkig net nog het rijbewijs behouden. 96km/h had men vastgesteld.

bon.jpg


Natuurlijk gaat de officier van justitie kijken naar mijn verleden. Ik heb 1 maal een bon gehad voor 42km/h te hard bij Schiphol, welke gelukkig meer dan 2 jaar geleden is. Welke mij nog enigzins kwaad zou kunnen doen is een flitsboete (flitser langs de weg dus niet staande gehouden) welke ik een paar maanden terug kreeg welke 32km/h te hard was (na correctie).

Iemand enigzins ervaringen hiermee?

Ik verwacht dat ik zo'n 500 euro belasting mag betalen en hoop dat het daarbij blijft. Maargoed, de komende 2 jaar even op letten dat ik niet meer dan 30km/h te hard rij.

Het blijft balen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja dat is het zeker, gelukkig gaat mijn dagelijkse auto niet eens hard. :D ....nog niet :twisted:

Maaruh, dat is wel weer zonde van de centjes ja. Ik ben ??n keer geflitst met de Cadillac, toen reed ik wel 3km te hard :!: koste me verdorie 20 euro! zijn bijna twee kratten bier :!:

Verder alleen maar parkeerbonnen, lees, foutief parkeren, wel parkeergeld betaald dus!!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik ben bang dat ik iets meer kwijt ben dan twee kratten bier!!!! :lol: Maar goed, ook in deze tijden van recessie moeten wij de overheid blijven sponsoren. Stel je voor dat ze falliet gaan!

Ik denk dat ik de IS-F toch maar niet moet kopen. :)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Dat zou wel eens kostbaar kunnen worden ja. ik houd het zelf meestal binnen de perken. binnen de bebouwde kom let ik altijd heel goed op de snelheid.

Maar op N-wegen en Snelwegen rijd ik bijna nooit harder dan 20km/h constant boven de toegestane snelheid... maar ja, met inhalen vliegt zo iets al snel naar een piek van 40km te hard ja
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Normaal gesproken rij ik ook niet meer dan 20km/h te hard. Helaas was deze inhaal actie van mij ook precies het moment waar ik op gelaserd werd. Het is een dure les, maar ik moet leren mijn emoties beter te beheersen.

Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik zeer verbaasd was over de gemeten snelheid, zelf dacht ik niet boven de 80 uit gekomen te zijn. Ik zal in ieder geval het ijk rapport van de apparatuur opvragen wanneer ik de (hopelijk) schikking binnen krijg.
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Dat is balen Hube....

Mijn broertje werd een jaar geleden staande gehouden, dankzij de correctie kwamen ze 2 km tekort om het rijbewijs in te nemen, kosten ik meen iets van ? 245.00 of 345.00
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Inderdaad.

Ik verwacht 500 euro boete, mocht dit lager uitvallen dan is dat mooi meegenomen, mocht ik moeten voorkomen dan baal ik natuurlijk nog meer ;)
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
We spelen allemaal wel eens met ons rijbewijs

We spelen allemaal wel eens met ons rijbewijs

Ik zie ze tot nu toe altijd wel staan en heb geluk. Ik zorg dat ik nooit meer dan 50km te hard rij. Aantal weken geleden heb ik hem wel eens op een leeg stuk rijksweg tot de bodem ingetrapt en had de teller op 230 staan. Kon ik eindelijk een keer de zesde versnelling gebruiken :lol:

Vraagje wat hier niets mee te maken heeft maar mijn IS 220 D met 30.000 op de teller gebruikt ongeveer 1 liter olie op 5500km. Volgens de dealer is dit normaal wat zijn jullie ervaringen?
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Hube zei:
Inderdaad.

Ik verwacht 500 euro boete, mocht dit lager uitvallen dan is dat mooi meegenomen, mocht ik moeten voorkomen dan baal ik natuurlijk nog meer ;)

Wat is het eigenlijk geworden Hube ???????????
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Oh ja, vergeten te vermelden. Ik ben weg gekomen met 350 euro boete. Het blijft veel geld, maar ik had erger verwacht.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ja :) Ik moet er echt niet aan denken hoe het was geweest als ik in een IS-F had gezeten.
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Dat gevoel ken ik ja, afgelopen zaterdagavond A58 net voor tilburg zag ik ze staan gelukkig, zat alleen in de auto en had zin in een adrenaline kick, hing tegen de 200 aan, was wel heel erg blij met de goede remmen :oops: :oops: :lol: :lol: :lol: :wink:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het grappige is dat ik ze bijna nooit in de spits zie controleren om aso rijders die continu de files veroorzaken te pakken, of de bumperklevers op de bon gooien. Nee, iemand wordt op een lege weg gepakt met 180 en is zijn rijbewijs kwijt, terwijl dit in principe niet gevaarlijk is. Zeker niet in een Lexus :p

Ik zie steeds meer mensen die Nederland verlaten omdat de hoeveelheid aan kleine regeltjes hen wurgt. Maar goed, dat is een andere discussie.
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Nu had ik dus vette pech, gister even met de family naar een speeltuin op de terugweg kan ik op 2 manieren naar ons dorp rijden, de ene is een rustige weg en parralel daaraan loopt een 4 baans 80 km. weg......je raadt het al....ik had even zin om wat gas te geven dus pak die 4 baans weg.......net uit een flauwe bocht stonden ze met de lasergun............49 kmh te snel na aftrek 45 kmh, ergens had ik nog meer geluk, liet even daarvoor m'n gas los omdat je een stuk verder maar 50 mag (wegvesrmalling) al met al flink balen dus, en behoorlijk pissig op me zelf dat ik me heb laten snappen :evil: :wink:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dat is gewoon balen!!!!!!!! Ze zijn gewoon jaloers ;)

Weet je, in een land als dit welke zo vol is dat regels welke zo hard moeten worden nageleefd zodat er totaal geen ruimte meer is voor de avonturier, is het zo ongelovelijk erg dat dat ene moment dat je even uit de ban springt en heel eventjes geniet, zonder dat je gelijk een gevaar voor anderen bent, gelijk gepakt wordt.

Het blijft gewoon heel erg verrot! Gelukkig heb je die magische grens van 50 niet overschreden.
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Inderdaad moord plegen mag in dit land, rijd je te hard ben je gelijk een crimineel, het ergste was dat die agent tegen me zei "omdat u sneller dan 30 kmh heeft gereden is het een misdrijf en bent u nu dus verdachte :roll: , wat dus inhoud dat u niet tot antwoorden verplicht bent.........Waarom reed u zo snel ???????" tja wat moet je daarop antwoorden...buiten dat ik er gewoon zin in had en dat het rustig was op de weg........heb maar gezegd "geen commentaar" wat moet je d'r anders op zeggen.... Trouwens Hube ken jij mijn vader soms ????? toen ik naar hem belde met de mededeling dat ik een behoorlijke boete zou krijgen (op de zaak) was zijn reactie exact aan die van jou...hmmmm ze zijn gewoon jaloers hahahahahahahahaha
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Voor alle zekerheid even de post van flitsservice hier citeren:

Ook voor zaken in het strafrecht is deze wet dus uitstekend te gebruiken als
extra wetgeving om het Openbaar Ministerie te bewegen om ALLE dossier
stukken toe te sturen DUS OOK HET IJKRAPPORT en te zorgen
dat alle stukken dus ook aanwezig zijn in het dossier dat naar de rechtbank
gaat. Een OvJ wil nog wel eens "vergeten" om dossier stukken door te sturen naar de rechtbank. Ook getuigenverklaringen worden soms "vergeten".
Weet jij dat er naar de politie of OvJ getuigenverklaringen zijn gestuurd, vraag die dan ook op als dossierstuk !

Ben je staandegehouden, dan kun je gelijk beginnen om de zaken direct
op te vragen bij het politiekorps die jouw zaak in behandeling heeft.
Denk erom dat de politie ingevolge artikel 152 en 153 van het Wetboek
van Strafvordering, zo spoedig mogelijk een proces verbaal moet maken.
Laat je dus niet afschepen met de mededeling dat ze dat pas moeten doen
op verzoek van de OvJ, nadat jij het transactievoostel niet hebt voldaan.
Dit is onzin!

Heb je een Transactievoorstel ontvangen dan kun je beginnen om je
dossierstukken op te vragen, door het volgende Verzoekschrif te schrijven.
De conceptbrief is voor zowel de politie als de OvJ te gebruiken.
Alleen is er voor de OvJ een andere openings alinea die onderop staat
en het bijkomende verzoek voor het Zaakoverzicht:

Citaat:
[Politie] Verzoekschrift

Naam
Adres
Woonplaats




Betreft: kennisgeving van bekeuring, nummer

Geachte heer/mevrouw

Naar aanleiding van de staande houding op xx-xx-200x verzoek ik u, om op bovenstaand adres, de volgende dossierstukken toe te zenden op een wijze als bedoeld in artikel 6, artikel 7.1a en artikel 7.2 van de Wet Openbaarheid van Bestuur.

- Een kopie van het op ambtseed gemaakte proces verbaal, zoals voorgeschreven in het Wetboek van Strafvordering Artikel 152 en 153;

- indien van toepassing bij radar, laser, traject controle: Het ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd en een foto van de
gemaakte overtreding, welke voorzien is van datum en tijdstip. Hierop moet duidelijk het voertuig en kenteken te zien zijn. Indien er meerdere voertuigen op de foto zichtbaar zijn,
moet er duidelijk zijn welk voertuig de overtreding zou hebben begaan

- indien van toepassing Een certificaat waaruit blijkt dat diegene die de meting heeft verricht ten tijde van de meting bevoegd was om gebruikte meetapparatuur te bedienen;

- indien van toepassing Het kenteken en datum van APK keuring van het voertuig van waaruit de meting is verricht;


De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van twee weken.

Hoogachtend,

handtekening
Bij de Officier van Justitie wordt de eerste alinea:
Geachte heer/mevrouw

Naar aanleiding van het door mij ontvangen transactievoorstel met nummer xxxxxxxxxxx,
overweeg ik een rechtsgang. Om mij op mijn verdediging voor te bereiden verzoek ik u
ingevolge de Wet Openbaarheid van Bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, mij mijn
dossier toe te sturen. Dit dossier dient tenminste te bevatten:

- Het zaakoverzicht van het CJIB.

Voor de rest volg je de brief als voor de politie.

Heb je na 2 weken nog niets ontvangen, dan stuur je de volgende brief
met dreiging van de rechter!

Citaat:
datum........

[Politie] of Officier van Justitie
te........

Betreft: Verzoek op toezending onder de Wet Openbaarheid van Bestuur
betrekking hebbende op transactievoorstel met het nummer xxxxxxxxxxx

Geachte heer/mevrouw.

Met mijn Vezoekschrift van (datum), vroeg ik u onder de Wet Openbaarheid van Bestuur, mij mijn dossier toe te sturen binnen de termijn van twee weken die deze wet daarvoor stelt.

Ik constateer dat de termijn is verstreken en dat ik geen schriftelijke verdaging zoals door de wet beoogd, heb ontvangen.

Mede gelet op artikel 7.1 lid a. en artikel 7.2 van deze Wet Openbaarheid van Bestuur, verzoek ik u nogmaals om mij het gevraagde dossier zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen twee maal 48 uur, toe te sturen.


Mocht ik binnen deze nieuwe termijn mijn dossier nog niet ontvangen hebben dan zal ik dit onverwijld aanhangig maken bij de Rechtbank, Sector Bestuursrecht.

Hoogachtend,

handtekening
Voor een eventuele rechtsgang onder de Wob, zie ook de regels die hier voor gelden in het topic bij bezwaar bij de Mulderwet.

Dat de Wet Openbaarheid van Bestuur, zeer goed bruikbaar zou zijn bij verkeerszaken werd al door wijlen Jan van Dijk van de toenmalige roemruchte TufTufClub opgemerkt.
Ook eerder in dit forum werd het al besproken door @Rosco P en @dikkydik Ook @choke flange heeft er eerder naar verwezen almede ook @#Andre M# en anderen[/b]