Door het oog van de naald

Jappie

Hoort erbij
12 apr 2009
35
0
0
Heb je nog geluk mee, maar blijft natuurlijk sneu geld. Vorig jaar ben ik door een zwarte Zafira van de weg gehaald met 60 kilometer te snel op een 4 baans autoweg (N31 Leeuwarden-Drachten). Bleek een auto te zijn die normaal gesproken met een statiefje in de berm staat te flitsen. Heb hem toen flink geknepen maar de flitsauto was niet ge-ijkt op de teller en ik kwam er zodoende gelukkig met een waarschuwing vanaf. Hou dus overdag nu wel rekening met de 50+ grens :D
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
gelukkig maar! Het is niet echt pettig om je rijbewijs een aantal maanden kwijt te zijn.
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Zo de liefdesbrief uit leeuwarden is binnen ? 400.00 :cry: , zal voorlopig maar rustig aan gaan doen, sjee wat is dit rotgeld zeg
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dat is echt verrot 8O en zonde van het geld. Maar goed, je hebt de belasting weer afgedragen.

Vergeet niet dat je de komende 2 jaar niet meer dan 30 km/h te hard mag rijden. Anders mag je alsnog voorkomen.

En dat is niet makkelijk! Ik reed gisteren weer veels te hard over de A6. (23:15 LEGE WEG). Ik ben enigzins blij dat ik geen IS-F heb, dan had ik echt allang mijn rijbewijs kwijt geweest.
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Ik weet het hube, vooralsnog heb ik niet meer te hard gereden, moest vandaag naar nieuwegein, heb mezelf eens super voorbeeldig gedragen.....max 120 gereden maar meer 110.......reed er 5 min. langer op als normaal (is ongeveer 60 km) en het mooiste was een verbruik van 7.6 l op 100 km 8O 8O
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
:lol: Het verbruik is inderdaad het enige pluspuntje :)

Een advies welke ik van mijn vrouw kreeg en enigzins voor mij werkt was het volgende:

Rij niet precies de maximale snelheid, je houdt het toch nooit vol. Rij gewoon niet meer dan 20 km/h te hard.

Deze werkt wel voor mij. Maarja dan krijg je weer eens zo'n gemutileerd Civicje bumperklevend achter je en laat je je weer eens verleiden om te laten zie hoe snel een echte auto wegtrekt als je gas geeft.......
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Een echte auto heeft een V8 hahahahaha :lol: isse grap :wink:

E?n keer een Astra GTC achter me, zat ook zo te jagen, even binnen een paar luttele seconde naar de 170 blazen en er was al een aardige afstand :lol: .. trapauto's
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
LOL, een echte auto heeft inderdaad minimaal een V8, alleen slurpen deze zoveel!

Toch is het wel lekker een beetje trekkracht te hebben.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
1UZ-FE Toyota motoren zijn verbazingwekkend zuinig voor V8 :!: , zeker als je de ontsteking en zuurstof toevoer nog optimaliseert. Daar ga ik mee bezig zijn. Ik wil tussen de 1 op 10 en 11 kunnen rijden met die lobbes. 1 op 10 heb ik al bijna gehaald... maar dat is op bar oude ontsteking :!: en echt zuiver gemiddeld, dus met wat flinke acceleraties en dergelijke....maar 1 op 7.3 is ook gelukt hoor.... :twisted:

Het 95-97 model is nog altijd de zuinigste LS400
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
1 op 7.3 kan ik ook halen met de IS :) Maar dan drift ik wel door de meeste bochten heen :)

Maar inderdaad, dat zijn hele nette cijfers! Zeker voor een V8 uit de jaren 90!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Zeker, maar meer daar over later wanneer ik de ontsteking heb vervangen, ben benieuwd... :)
 

sonic

Hoort erbij
4 apr 2009
50
0
0
baale hube...

meschien moeten we met ze alle naar zandfoort of naar de nurburgring kunnen we de lexus een keer echt gebruiken... 8) zonder gezijk...
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb nog nooit gezeik gehad :!: ... Maar mijn Lexus staat nu al langer stil dan dat ik er mee gereden heb. hahahahaha :lol:
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik sta met mijn lease Passat in de top drie bij onze vestiging wat de meeste boetes betreft. Men wil niet zeggen of het nu 1,2 of 3 is maar zeker niet de derde plek. Ik rij 80000 km voor mijn werk jaarlijks en dan ben je vaker aan de beurt. Maar mensen het maakt wat tijd betreft haast niks uit. Zal een voorbeeld geven, terug vanuit een boortoren in Oostenrijk moest ik naar huis, 1059 km. Tussen 24:00 en 02:00 heb ik plankgas gereden, 220 km/uur. Zegge en schrijven precies 9 minuten van de aankomst tijd in Nederland eraf gereden. Dat is plassen en een snelle bak koffie. Dus in Nederland maakt het totaal niks uit. Ik wordt juist mega relaxt in mijn LS en de wil om te scheuren en te planken ontbreekt mij totaal. Af en toe intrappen om in te halen ok maar verder lekker 130 km/uur en dat is mooi genoeg.
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
sonic zei:
baale hube...

meschien moeten we met ze alle naar zandfoort of naar de nurburgring kunnen we de lexus een keer echt gebruiken... 8) zonder gezijk...

nou... de gemiddelde LS komt niet verder dan de Tarzan-bocht en dan is en weer een RX nodig om hem eruit te halen...

nee, Zandvoort hou ik voor mn Supra..
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Whahaha. Je zal er aardig wat aan moeten veranderen om er wat van te maken inderdaad.