Draadloos android in UX

PJL

Actief
29 jun 2015
165
40
28
Ik zie dat er geen rubriek UX is op dit forum. Ik vraag mij af of iemand hier ervaring heeft met een product als Aawireless of een ander ding om draadloos Android in een UX te realiseren. Ik meen er iets over gezien te hebben, maar de zoekfunctie levert niets op.
Blijf het raar vinden dat je draadloos kunt opladen, maar je vervolgens een kabel uit de middenarmsteun moet halen om verbinding te maken. Rare keuzes.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Draadloos opladen (QI) heeft niets met USB te maken, dit werkt op hetzelfde principe als het draadloos opladen van een tandenborstel of oordopjes.
Meer info over QI
Lexus is altijd terughoudend met "nieuwe" technologie, het duurde bijvoorbeeld tot 2010 voordat de auto's USB kregen, maar je kon wel MP3tjes afspelen vanaf CD. Hier wordt veel over geklaagd, ook op ClubLexus. Misschien een mailtje naar Akio Toyoda?
Ik heb dit topic overigens verplaats naar "anders" omdat de UX daar onder valt.
 
2 okt 2021
200
121
43
Ook op mijn NX (vorig model van 01/2021) werkt dit ook zo, dus laadkabeltje moet aangesloten zijn om Appl CarPlay te kunnen gebruiken. In het nieuwe model gebeurt dit wel volledig draadloos
 

Citrofiel1975

Hoort erbij
8 nov 2022
94
55
18
Leuk, werkt DIT bv ook met een GS300h uit 2014? Wel behoud van originele scherm en functies als audio/verbruik/ventilatie-schermen maar toch ook CarPlay/AndroidAuto?
 

Digners

Nieuw hier
7 feb 2016
5
0
1
Wii rijden sinds 2 jaar naar tevredenheid met een adapter ( via usb in middenarmsteun) voor draadloos android. Werkt perfect. Icoontje "Android" verschijnt na ongeveer 10 seconden na het starten. Echter muziek afspelen met een mini usb lukt dan niet meer. Lijkt erop dat de "wireless " dongel de andere usb poorten blokkeert. Dealer had hier geen antwoord op..... ( betreft een Lexus UX250h )
 

MoTrade

Hoort erbij
Sponsor
18 okt 2018
53
29
18
Ik zie dat er geen rubriek UX is op dit forum. Ik vraag mij af of iemand hier ervaring heeft met een product als Aawireless of een ander ding om draadloos Android in een UX te realiseren. Ik meen er iets over gezien te hebben, maar de zoekfunctie levert niets op.
Blijf het raar vinden dat je draadloos kunt opladen, maar je vervolgens een kabel uit de middenarmsteun moet halen om verbinding te maken. Rare keuzes.
Deze werkt op fabrieksaf bekabelde carplay of android auto systemen. Als er alleen carplay op zit voegt het ook Android Auto toe.
Onze ervaringen met dit produkt zijn tot nu toe goed.
 

Citrofiel1975

Hoort erbij
8 nov 2022
94
55
18
Dat begreep ik, maar vroeg me af is dat dan:
- een digitale input die i.p.v. de analoge Aux komt (dus je gebruikt de D/A-converter van je Lexus/ML-unit?
- of heeft de Vlite/Vline een D/A-converter van kwaliteit X en gebruik je een ouderwets analoog Aux-signaal?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Dat begreep ik, maar vroeg me af is dat dan:
- een digitale input die i.p.v. de analoge Aux komt (dus je gebruikt de D/A-converter van je Lexus/ML-unit?
- of heeft de Vlite/Vline een D/A-converter van kwaliteit X en gebruik je een ouderwets analoog Aux-signaal?
Bij mijn weten is het geluid uit de Vline in ieder geval analoog, omdat wanneer je een mini-jack aux. hebt komt die te vervallen na installatie van de Vline.
Maar ik heb nooit kwaliteitsverschil gehoord tussen CD of Vline.
Vanuit de Vline vind ik "beter", omdat ik daarop een uitgebreidere equalizer heb geïnstalleerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Citrofiel1975

PJL

Actief
29 jun 2015
165
40
28
Ik zie dat ik nooit bedankt heb voor de tips..... schande.
Ik heb de dongel die Citrofiel aanraadde geïnstalleerd.
Groet van een citrofiel1931
 
  • Leuk
Waarderingen: Citrofiel1975