Duurtest CT200h na 100k km

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ik vond dit tijdens mijn zoektocht naar het peilstok debacle , sludge en roest
http://www.autoevolution.com/news/le...est-79389.html
lexus-ct-200h-disassembled-after-100000km-german-endurance-test-79389_2.jpg
maar niets gevonden of het misschien een bekent euvel is
wel een review van Jeremy Clarkson
http://www.autoevolution.com/news/cl...ish-81154.html
http://www.driving.co.uk/car-review...al&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Kopske je denkt het echt h? "Lexus Nederland ligt wakker van negatieve reacties op lexusforum 😱"
Zoals met alles kun je zelf positieve feedback geven op een forum.
Blijf niet te lang hangen in negativiteit en schrijf een leuk stuk over de CT 👍🏻 en leuk het op met een paar foto's .
Je zult verteld staan van de positieve reacties van de mede forum leden.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
OffTopic, ik heb er spijt van dat ik geen RAV4 heb aangeschaft, dan had ik mij kunnen aanmelden bij het Toyota forum.... :sneaky:

On Topic, Lexus is Lexus, het gaat om de beleving. Als eigenaren van een CT zich een 'minderwaardigheids complex' willen laten aanpraten dan laten ze dat zelf toe, waar het nu naartoe gaat lijkt nergens op en is niet "Lexus waardig" .
Een gegeven is echter dat het gros van de CT rijders de Lexus van de zaak hebben om de fiscale voordelen en minder met het merk zelf hebben, daarnaast zijn er liefhebbers die bewust kiezen voor de Lexus en niet de financi?le ruimte willen cre?ren / hebben om een ander dan het 'instap' model te kiezen, dat maakt de laatste groep niet tot 'minderwaardig' en dient niet als zodanig bestempeld te worden (wat m.i. ook niet gebeurd).

Laat iedereen zich gewoon vermaken / verwennen door zijn Lexus ........


:rulez::)
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Hoezo van een Volvo naar een CT (onder de forumleden bekent als nep Lexus/Luxe Prius.
Vandaar de CT ook "geen echte Lex" wordt genoemd.
je moet je als forum ook niet altijd jezelf voor gek houden, en de CT is gewoon netals de A klasse van mercedes en een 1 serie van bmw... het zijn instapmodellen die wel de badge dragen maar vaak niet helemaal het merk vertegenwoordig zoals ze vroeger om bekend stonden.

Hoezo kort door de bocht dit zijn enkele voorbeelden.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Als CT rijder verbaast het me waarom de CT200h hier op het forum zo wordt afgekraakt, het enige wat ik me kan bedenken is dat andere Lexus rijders d'r eigen ineens geen 'premium' rijder voelt en dat doet pijn nietwaar. Vergeet niet dat de CT voor een goede omzet heeft gezorgd, ik vraag me daarom ook af hoe Lexus Nederland op jullie negatieve reacties reageert ?
De pijn, de pijn! ...maar vooral vanwege je zeer bijzondere motivatie, dankjewel daarvoor!
thumbsup.png
tongue.png


Mijnsinziens zal een professionele organisatie juist gebaat zijn met diverse meningen (met name ook negatief), i.p.v. geb(l)aat in de vorm van een roze bril...? Dit zijn juist interessante discussies en verruimen de kijk op het merk Lexus (zoals o.a. PeterA's motivatie en anderen), ipv direct op de 'augurk' getrapt te voelen?

Maar goed...het meeste is al wel genoemd en ik wil At niet nog meer zuchten laten slaken. Neem lekker een biertje Kopske en ga er vanuit dat we hier niemand discrimineren.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Heeft dit nog zin ? Lees nu eens alles terug kopske , die overstap verondwaardigde mij ook net als je Saab Cabrio , ik ben ge?nteresseerd daarin , ik heb altijd Japanse coup?s gereden , of daar nu Lexus of Honda op staat

dit is een forum , een platform waar discussies gevoerd worden over een onderwerp wat ons bind

maar jij hebt het over het forum , dus iedereen
kijk naar Rob of twan , deze heren hebben een CT en delen hun ervaringen , dat is zo waardevol
nu weet ik via hun dat de adaptieve cruise control erg goed werkt en dat hij stug geveerd is

En hou maar op over Premium ,
ik rijd een Lexus die ontworpen is in de USA en gebouwd in Japan ,,daar worden ze gerebadged omdat men daar toen geen Lexus als merk voerde en werd het de Toyota soarer , prachtige naam
Premium is een belevening geen badge
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
meestal durft hij te zeggen waar het op staat, en dankzij dat is hem ook wel eens een auto geweigerd ....... Clarkson himself is just the same as an CT-200h , you love it or you hate it.
And I love this guy.


Ieder heeft zijn voorkeur en mag daar niet op worden afgerekend, en over smaak valt niet te twisten, er waren en zijn nog steeds mensen stapelgek van de 2CV, ook daarbij zijn er twee kampen..... de ??n was van mening dat de eigenaren dat waren, en de ander was het op de 'auto' . (Stapelgek bedoel ik)
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Je mag inderdaad vinden wat je er van vindt! Feit is dat zijn journalistiek, en dat overigens van de meeste recensenten in welke branche dan ook, een hoge mate van subjectiviteit bevat. Dit is namelijk niet uit te schakelen........daarom is zijn mening ook subjectief........

Afrekenen is niet democratisch en wordt ook niet zo bedoeld en gezegd; het is zijn smaak, beleving, gevoel en ervaring van dat moment. Dat toevallig zijn naam bekender is dan de mijne en van vele anderen, zijn er altijd mensen die hiervoor gevoelig zijn en zijn mening, vaak zonder eigen onderzoek, ervaring, gevoel en beleving, klakkeloos overnemen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
LOL fastatje....vergelijk je nu de CT met een 2CV? :p

In mijn beleving (heb met de CT gereden) vond ik de CT een volstrekt andere belevenis dan het tot dan toe gelanceerde modelprogramma (in iets mindere zin dan). Lexus vond dat deels ook, want in de latere generatie CT's zijn bijvoorbeeld de schokdempers versoepeld. Maar voor mij blijft het toch een enigszins vreemde eend in de bijt :p En ook daar valt wat over te zeggen :rulez:
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80