Duurtest CT200h na 100k km

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ik vond dit tijdens mijn zoektocht naar het peilstok debacle , sludge en roest
http://www.autoevolution.com/news/le...est-79389.html
lexus-ct-200h-disassembled-after-100000km-german-endurance-test-79389_2.jpg
maar niets gevonden of het misschien een bekent euvel is
wel een review van Jeremy Clarkson
http://www.autoevolution.com/news/cl...ish-81154.html
http://www.driving.co.uk/car-review...al&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Heb je een hekel aan nuanceren?, heb je het over de dealer? uitjes? Ajax? of Amsterdammer in het algemeen?

Gaat zeker niet over Amsterdammers, ik discrimineer namelijk niet. Ook niet over Ajax, en zeker niet over de dealer. Nee, wat ik met nuanceren bedoel is dat het soms fijn is om genuanceerde meningen te kunnen lezen, deze hebben vaker een beter fundament en realisme in zich.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Rob66 Die opmerking was gericht aan GWS en maakte ik naar aanleiding van het " commentaar " van GWS, ik snap niet wat hij bedoeld. Ik vroeg hem dus e.e.a. te nuanceren, Ik heb slechts goede ervaringen met Lexus Amsterdam.

Wat jouw laatste opmerking betreft ben ik het volledig met je eens.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Ik zie het al, GWS komt uit 010 e.o. ,jammer dat zulke opmerkingen een Lexus Forum moeten bevuilen .... ik verwacht hier een iets hoger niveau. Met de Dealer is niks mis.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Het blijft lachen op zo'n forum
smile.png
, maar dat geldt voor veel van dit soort forums. Altijd leuk om de uitgesproken meningen van anderen te horen.
Wat het topic zelf betreft: dit had mijn CT kunnen zijn. Ik heb nu ruim 1 ton erop zitten, en kan beamen dat deze auto goed en degelijk in elkaar steekt. Ik heb in ruim 3,5 jaar tijd geen enkel technisch probleem ondervonden, en dat is volgens mij de eerste auto waarvan ik dat kan zeggen. Hij heeft me keurig overal heen gebracht, van Oostenrijk tot Zweden. Dit betekent echter niet dat mijn volgende auto weer een Lexus zal zijn. Ik ben zeker niet merkvast.
Ter illustratie (en beetje off topic): Ik rij sinds 1983 in een auto van mijn werkgever, en mag elke 4 jaar een nieuwe uitzoeken. Dus elke 4 jaar bekijk ik opnieuw wat mijn wensen zijn, en kies ik uit het ruime aanbod een auto die op dat moment optimaal aan mijn wensen tegemoet komt en mij het meeste aanstaat. De merken die ik tot dusver gereden heb zijn divers: Ford, Nissan, VW, Toyota, BMW en nu dan Lexus. 4 jaar geleden wilde ik graag een auto met redelijk wat opties en liefst een lage bijtelling. Ruimte was minder belangrijk geworden, de kinderen reden immers allemaal een eigen auto. Per toeval kwam ik toen (via de 14% bijtelling, jazeker, geef me eens ongelijk...) bij de CT terecht, en wel de meest aangeklede versie voor zo'n ? 45.000,-, en dat is gewoon prima bevallen, of het nu een "nep" Lexus is of niet. Ik zie overigens elke Lexus als een opgewaardeerde en verfraaide Toyota.
grin.png

Inmiddels heb ik van de dealer tijdens beurten een IS en een GS meegekregen, ook zonder meer heel fijne auto's. Maar de markt heeft meer te bieden, en qua bijtelling wordt het allemaal wat minder interessant. Ik ben nu ook weer niet iemand die pers? vanwege 7% bijtelling in zo'n afzichtelijke Outlander gaat rijden.
Ach ja, zo heeft eenieder zijn eigen argumenten om op een bepaald moment een bepaalde auto te kiezen... Binnenkort ga ik alvast wat proefritjes maken. Ik laat jullie t.z.t. wel weten waar de keuze op is gevallen.
blush.png
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
of het nu een "nep" Lexus is of niet. Ik zie overigens elke Lexus als een opgewaardeerde en verfraaide Toyota.

er zijn er een paar die toch echt niet zijn te vergelijken, of iedere Rolls is een BMW.... (zegt een RX rijder, of is het een Rav4) wat je aangeeft is dat OOK de CT kwaliteiten heeft.
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Goed om te lezen dat er ook tevreden CT rijders zijn! Mijn eerste indrukken zijn ook erg goed. Vandaag heb ik de spraakbesturing eens tijdens het rijden op alle fronten getest. En........test doorstaan. Zowel telefoon als navigatie werkt perfect. Betreffende de rijeigenschappen zal ik,later nog eens in een kort review een en ander weergeven..........
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
er zijn er een paar die toch echt niet zijn te vergelijken, of iedere Rolls is een BMW.... (zegt een RX rijder, of is het een Rav4)

Ik wil alleen aangeven dat de merken (logischerwijze) nauw gerelateerd zijn.
Een CT zie ik als een Auris in een fraaier en verfijnder jasje, die dan ook best wat meer mag kosten.
Een RX kun je inderdaad niet goed vergelijken met een Rav4, maar google eens op Toyota Harrier: bijv. https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Harrier
En kijk ook eens naar actuele foto's van een Toyota Crown...
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Als CT rijder verbaast het me waarom de CT200h hier op het forum zo wordt afgekraakt, het enige wat ik me kan bedenken is dat andere Lexus rijders d'r eigen ineens geen 'premium' rijder voelt en dat doet pijn nietwaar.
Vergeet niet dat de CT voor een goede omzet heeft gezorgd, ik vraag me daarom ook af hoe Lexus Nederland op jullie negatieve reacties reageert ?
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Beetje kort door de bocht Kopske , het forum kraakt de CT helemaal niet af , zo ervaart u dat misschien ,ik ben deze topic gestart om de duurtest te delen en de mening van een Engelse auto journalist en daarop is een discussie ontstaan die bij een forum past

en een beetje sneu dat u beweerd dat het forum tegen de CT is

en hoe Lexus Nederland hier op zal reageren ? Deden ze dat maar eens , dat zou pas marketing zijn